Hejsa
Jeg håber virkelig at der er nogen der har lidt overskud og lyst til at give os deres mening, om hvad vi skal gøre.
Vi er en lille familie på 4 (snart 5 til dec) vi har en dreng på 3 år og en pige hveranden weekend på 4.
Vil prøve at gøre problemet enkelt. hvilket er rigtig svært da det hele er en rodet omgang.
Problemet er vores hveranden weekend datter på 4 år. Hun bor hos sin mor og mors kæreste og vi har hende så hveranden fredag til søndag, hvilket virker fint nok for os alle lige pt.
Hun er virkelig den dejligeste og sødeste pige man kunne forstille sig, og selvom hun ikke er "min egen" datter, så elsker jeg hende virkelig lige så højt som vores søn.
Denne søde lille pige, har simpelthen bare så svært ved rigtig mange ting, hun er nu over 4 år og har stadig rigtig svært ved at udtale almindelige ord som far
Hun har svært ved at være i lukkede rum, også selvom vi er sammen med hende f.eks hvis hun er i bad og vi lukker døren så det ikke trækker. Hun går i panik og skriger/græder voldsomt.
Hun kan slet ikke acceptere et nej og har svært ved at koncentrere sig, det er som om hun bliver nervøs. Her i weekenden havde hun hoppet på trampolin sammen med sin lillebror og vil derefter hen og gynge. Jeg ville hjælpe hende med at komme med fra trampolinen, men da jeg er i starten af min graviditet med vores 3 barn, ville jeg gerne hjælpe hende til selv at kravle ned af stigen. Jeg fortalte hende (roligt) at hvis hun vendte sig om og lagde sig på maven ville hun kunne mærke med fødderne på trinene og jeg selvfølgelig var der til at holde hende imens. da jeg så sagde prøv og kig ned på fødderne og se om stangen er der, gik hun fuldstændig i panik.
Hun græd og skreg. Hun sagde ikke nej eller lign. men skreg bare.
Det forvirrede mig enormt, men jeg løftede hende derefter ned og så gik det hele over igen.
Både hendes far og jeg er meget bekymret over de her episoder, og vil jo bare gerne hjælpe hende, men det er som om hun tænker helt anerledes, og jeg i hvertfald ikke kan komme helt ind til hende.
Hun er en glad men stille pige, utrolig omsorgsfuld og er meget opmrksom på alt hvad vi gør.
Nogle weekender har hun haft sagt at hun havde ondt forskellige steder, men det virker som om det var fordi hun manglede noget kontakt, selvom vi faktisk er over hende konstant, vi tager utrolig meget hensyn til at der på ingen måde må gøres forskel og at hun altid får en god weekend.
Min kærestes og hendes mors forhold er elendigt, moren startede med at nægte ham samvær og siden da har alt kørt gennem statsamtet.
Det helt store problem er nu at vi for ca 3 mdr siden, opdagede at hun sidder uden autostol i mors bil, når hun bliver hentet om søndagen. Hun er 4 år gammel, 107cm høj og vejer 15,4 kg .
Efter min mening er det så uansvarligt som noget kan være.. Jeg ville personligt aldrig kunne finde på at sætte hende på forsædet kun med alm sele når vi kører. Fra os og hjem til moren er der ca 50 km.
Vi har underrettet både politi om det med selen
Skrevet et personligt brev til kommunen hvor vores datter bor omkring hendes trivsel hos os og hvordan hun reagere samt hendes manglende sprog og det samme har vi til statsamtet.
Min kæreste har været på kommune og fik ikke en disse ud af det, tværdigmod så virkede de slet ikke interesseret og har lukke sagen.
Statsamtet sagde bare at han bare skulle være glad for at have samvær med sin datter.
Jeg vil her gøre det helt klart at hendes far/min kæreste på intet tidspunkt har været voldelig, været påvirket hverken af druk eller stoffer når han har haft hende (selvfølgelig nyder vi lidt vin eller han tager en tur i byen engang imellem men det gør alle jo, IGEN ikke i nærheden af hans datter) og har aldrig virket truende. Kort og godt er han en helt almindelig far som ønsker det bedste for hans datter.
Hvad skal vi gøre???
Jeg synes inderligt at vi har prøvet alt, men intet bliver tage alvorligt ..
Vi overvejer nu at få lavet samværet om så vi henter hende om fredagen i børnehave og aflevere igen mandag, simpelthen for at få noget kontakt til hendes børnehave.
Samtidig har vi snakket om at tilbageholde hende om søndagen hvor mor kommer og henter, og så nægte hende at køre med hende uden en autostol. Må man det?? eller skyder han sig selv i foden hvis hun efterfølgende går i amtet med det ??
Håber i kan hjælpe os
Hilsen en meget bekymret familie