Lære at holde i hånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.342 visninger
10 svar
7 synes godt om
5. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

ja, hvor gamle skal de små være for at lære at holde mor/far i hånden, når vi siger han skal?? Vores dreng er 1.5 år og har krudt i måsen, både ude og inde. vi bor i et byområde med meget trafik og også en å i nærheden af "vores" legeplads, så nogen gange er det bare nødvendigt at ha ordenligt styr på ham! 

Lige nu bærer vi ham hvor der er farer, tit med brok, flitsbue og råb til følge. Mega irriterende. Men han VIL sgu ikke holde i hånden. Han trækker armen til sig inden der er gået 5sek. 

Hvordan lærer man dem det? er han bare for lille endnu eller hvad? Synes jo han skal have lov at gå, i stedet for at være i klapvogn hele tiden.

mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

De3Guldklumper

ja, hvor gamle skal de små være for at lære at holde mor/far i hånden, når vi siger han skal?? Vores dreng er 1.5 år og har krudt i måsen, både ude og inde. vi bor i et byområde med meget trafik og også en å i nærheden af "vores" legeplads, så nogen gange er det bare nødvendigt at ha ordenligt styr på ham! 

Lige nu bærer vi ham hvor der er farer, tit med brok, flitsbue og råb til følge. Mega irriterende. Men han VIL sgu ikke holde i hånden. Han trækker armen til sig inden der er gået 5sek. 

Hvordan lærer man dem det? er han bare for lille endnu eller hvad? Synes jo han skal have lov at gå, i stedet for at være i klapvogn hele tiden.

mor11

Jeg ville sætte ham ned holde hans hånd - trækker han den til sig så i ikke længere holder i hånd vil jeg tage ham op. Bliver han sur starter du forfra med at sætte ham ned holde i hånd osv osv.

Lige nøjagtigt som når de ikke vil sove hvor man går ind og ligger dem ned, ud af værelset og ind igen for at ligge dem ned

jeg brugte også metoden da de skulle lære at have solhat på om sommeren, så snart den blev taget af blev de sat indenfor og så søgte de jo selv mod udgangen og hatten blev sat på. Og inden længe så blev solhatten på

Anmeld

5. maj 2013

Frk.S

Freja er 20 måneder, og hun er ved at lære det. Det betyder jo ikke at hun altid er enig, når vi siger hun skal holde os i hånden. Hun har også meget krudt i røven, og er i dén grad begyndt at ville bestemme selv. Men i det store hele (hendes alder taget i betragtning) så synes jeg hun er ret god til det.

Hvis hun nægter at holde i hånd et sted hvor vi siger hun SKAL så er alternativet at vi bærer hende eller at hun kommer i klapvognen, hvis vi har den med. Det gider hun som regel ikke, og hvis vi så siger at hun kun kommer ned hvis hun vil holde i hånd, går det som regel ok.

Men hvis han nægter, ville jeg bære ham (det bliver han sikkert også træt af).... sikkerhed fremfor alt.

Anmeld

5. maj 2013

Tulle28

Min datter var som din søn - vred og skabte sig. Jeg var konsekvent og ville hun ikke holde mig i hånden, tog jeg fat i hendes arm/jakke eller bar hende, hvis det var helt slemt. Nu er hun 3 og er eksemplarisk (som regel), når vi skal over en vej.

Anmeld

5. maj 2013

modesty

Mor11 skriver:

mor11

Det lyder fuldstændig som min søn på halvandet.  Bortset fra at han som oftest finder sig i at blive båret. Så metoden med at "straffe" med at bære når man ikke vil holde i hånden, virker ikke her.

Vi "øver" i sikre områder. Gågader, parker og lignende. Og det går langsomt fremad, men det er langt fra sikkert at han vil holde i hånden. Men i starten var det aldrig. Nu gider han måske hver anden gang i et stykke tid, indtil han så ikke gider mere. Og så kommer han i klapvognen.

Vi er aldrig ude uden klapvogn.

Anmeld

5. maj 2013

Muhmi

Jeg gør det at jeg holder mere og mere fast når Silas er umulig at holde i hånden og for hver gang han ikke brokker sig så slipper jeg taget mere og mere så han til sidst finder ud af at jeg ikke holder "hårdt" fast når han ikke brokker sig...

Lidt uortodoks garenteret, men det fungerer her og Silas er begyndt at lære at vi bare gerne vil holde i hånden for at passe på ham/fordi det er hyggeligt.

Anmeld

5. maj 2013

lilledittemor

Mor11 skriver:

mor11

Vi startede med vores datter da hun var 13 måneder.. Hver gang vi skulle over vejen skulle hun holde i hånd. Det var dog sjældent

Nu er hun 16 måneder og vi holder i hånd både ved farer og for hyggens skyld. Hun kommer selv og tager mig i hånden - især hvis far kam holde i den anden hånd, for så vil hun svinges imellem os.

Anmeld

6. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi havde det samme problem..også omkring samme alder.  Vi tog ham op hver gang han ikke ville holde i hånd. Det var forbundet med masser af brok, men nødvendigt da vi også bor i et trafikeret område. 

Nu er han 1 år og 8måneder. Han elsker at holde i hånd. Og hvis mor ikke er for træt så vil han helst bæres 

p.s. Der tog ikke særlig mange gåture før han lærte det. mbefale børn er selvfølgelig ikke ens, så tålmodighed er vejen frem H

Anmeld

6. maj 2013

EnGodMor

Min datter var som din søn - vred og skabte sig. Jeg var konsekvent og ville hun ikke holde mig i hånden, tog jeg fat i hendes arm/jakke eller bar hende, hvis det var helt slemt. Nu er hun 3 og er eksemplarisk (som regel), når vi skal over en vej.

Samme her. Vi tog vores søn i hånden, når vi skulle gå tur, handle osv, og han blev stik tosset, men vi tog os ikke af hans hysteri., og var konsekvente.

Efter et par måneder fandt han ud af at det hjalp bare ikke noget og skaber sig, så nu holder han frivilligt i hånden ligeså snart vi siger hold mor eller far i hånden. Det meste af tiden kommer han selv og tager en af os i hånden og bliver nu faktisk sur, hvis vi ikke tager ham i hånden med det samme. 

Anmeld

6. maj 2013

Clisolka

modesty skriver:

Det lyder fuldstændig som min søn på halvandet.  Bortset fra at han som oftest finder sig i at blive båret. Så metoden med at "straffe" med at bære når man ikke vil holde i hånden, virker ikke her.

Vi "øver" i sikre områder. Gågader, parker og lignende. Og det går langsomt fremad, men det er langt fra sikkert at han vil holde i hånden. Men i starten var det aldrig. Nu gider han måske hver anden gang i et stykke tid, indtil han så ikke gider mere. Og så kommer han i klapvognen.

Vi er aldrig ude uden klapvogn.

Det er det samme her, vi går heller ikke uden klapvognen og det er jo nemmere at skulle bæres når ikke man vil holde i hånd 

Nu er hun 2,5 og er faktisk blevet rigtig dygtig, men hun har stadig lidt krudt i måsen når hun ser en bil  I løbet af de sidste par uger gider hun ikke klapvognen mere, så er det gå-ben 

Dog er hun begyndt at holde meget i hånd, hvor vi svinger frem og tilbage mens jeg synger for hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.