Gæstemad, hvad serverede i sidst i havde gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

Mussen2

LuLy skriver:

Jeg lavede vist indbagt kylling m/pikantost og flødekartofler og salat og det var et hit

Indbagt kylling, det lyder spændende, ved hun elsker pikantost-ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Nettemor

Mussen2 skriver:

Hun er SÅ kræsen, så hun kan ikke engang lide pizzza

Så det dælme skidt. Og jeg som troede jeg var kræsen..

Anmeld

5. maj 2013

La´chrissen

Mussen2 skriver:

DetMangler inspiration, så byd gerne ind med hvad i serverede sidst i havde gæster. Gerne både forret, hovedret og desseret

Det var vist en steg, okse culotte mener jeg, krydret med salt, peber og hvidløg. Små katofler vendt i olie, paprika og peber i ovnen, de skl have ca en time ved 180-200 grader. Efter 30-40 min drysses med pinje kerner, chorizo skåret i strimler og lidt groft salt. Og i ovnen til det sidste. En hjemmelavet rødvins sovs, hjemmelavet foccasia med hvidløg , rosmarin og salt. Og nogle asparges og broccoli lynstegt med lidt lime og krydderi.

Chokolade konfektkage, frosset hindbær mousse og bær.

Anmeld

5. maj 2013

Maja88

Mussen2 skriver:

Flødebollelagkage mums, hvordan laves den? Pulled pork fik vi sidst vi var hos dem

ved det ikke præcist for det er en af gæsterne som medbringer den..

men er vist bare lyse lagkagebunde..

bundene fjernes fra flødebollerne og resten blandes med creme fraiche...

så mener jeg det ligges imellem bundene med noget banan...

rundt om kagen ligges bundene på og smøres op med fyld...

men du kan google det

Anmeld

5. maj 2013

Mussen2

Tror jeg satser på noget der skal på grillen

Anmeld

5. maj 2013

janne1986

Mussen2 skriver:

Hvad er skinkesteg?

Ja altså.... Det er noget lyst lækkert kød fra en gris, aner ik hvor det sidder, men så er der fedtkant for oven ligesom på en culotte steg... 

Anmeld

5. maj 2013

Muffin_girl

La´chrissen skriver:

Det var vist en steg, okse culotte mener jeg, krydret med salt, peber og hvidløg. Små katofler vendt i olie, paprika og peber i ovnen, de skl have ca en time ved 180-200 grader. Efter 30-40 min drysses med pinje kerner, chorizo skåret i strimler og lidt groft salt. Og i ovnen til det sidste. En hjemmelavet rødvins sovs, hjemmelavet foccasia med hvidløg , rosmarin og salt. Og nogle asparges og broccoli lynstegt med lidt lime og krydderi.

Chokolade konfektkage, frosset hindbær mousse og bær.

Har du opskrift på konfekt kage og frossen hindbær mousse?

Anmeld

5. maj 2013

La´chrissen

AalborgPigen skriver:

Har du opskrift på konfekt kage og frossen hindbær mousse?

Ja det har jeg.

Chokoladekonfekt kage ( passer til en tærte form, men kan også laves i papir muffins forme)
200 g mørk chokolade
150 g smør
5 æg delt
120 g sukker
2 spsk cacao

Smør og æg skal have stue temperatur.
Smelt chokoladen over vandbad, bland alle ingredienser undtagen æggehviderne i. De skal stiv piskes og vendes i til sidst.

Bages ved 180 grader ca 30-40 min alt efter hvor klæg man vil have den. Muffins 20-30 min.

Hindbær mousse.
500 g hindbær
Saften af en citron eller appelsin
200 g flormelis
6-7 blade husblas
1/2 liter piskefløde

Bær, saft og sukker koges op.
Husblas lægges i koldt vand.
Fløden piskes.
Den varme bær blanding tilsættes husblas og sies, fri for kerner og evt klumper.
Vendes med fløden og kan spises enten fra køl eller fryser. Den bliver meget hård så skal stå lidt inden servering.

Anmeld

5. maj 2013

Fenja09

Mussen2 skriver:

Mangler inspiration, så byd gerne ind med hvad i serverede sidst i havde gæster. Gerne både forret, hovedret og desseret

Sidst vi havde gæster lavede vi vildsvinekølle med nye små kartofler, en god salat og vildtsauce. Til dessert havde jeg lavede jordbærtærte ( som ved bageren - bare meget bedre )

/Fenja

Anmeld

5. maj 2013

Noahmor

Mussen2 skriver:

Mangler inspiration, så byd gerne ind med hvad i serverede sidst i havde gæster. Gerne både forret, hovedret og desseret

Forret: laksesalat med kapers og hjemmebagt flutes

Hovedret: grillet lammeculotte med smørstegte kartofler, hasselbagte gulerødder og hjemmelavet whiskeysovs.

Desset: hjemmelavet is med péchinet melby crumble. 

Mumse Mums. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.