Flytte sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. maj 2013

Anonym trådstarter

Hvis man flytter sammen med en ven/veninde mister man så friplads og de ekstra ydelser man får til sit barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hvis man flytter sammen med en ven/veninde mister man så friplads og de ekstra ydelser man får til sit barn?

det kommer an på din ven / veninde...

hvis din ven har indtægt og også skal betale husleje osv, så Ja , så anser de det ligesom når du er i parforhold

Anmeld

4. maj 2013

charlottekri

Ja, det gør du, for så er du jo ikke alene om udgifterne mere såsom strøm, husleje osv

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Hmm havde tænkt mig at flytte samm med en veninde og hendes barn ..
Men det vil jo ikke hænge samm så..

Anmeld

4. maj 2013

C-Dog

Friplads osv er jeg lidt i tvivl om. Kender til en der kunne flytte sammen med sin søster og stadig få de der tilskud som enlige uden så mange penge får da hun jo ikke var i forhold. Men husleje var de fælles om så boligstøtte fik de kun en smule. Men ja, nu er reglerne efterfølgende blevet strammet så det er svært at sige. Synes også forskellige sagsbehandlere når frem til forskellige resultater. :-S

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Friplads osv er jeg lidt i tvivl om. Kender til en der kunne flytte sammen med sin søster og stadig få de der tilskud som enlige uden så mange penge får da hun jo ikke var i forhold. Men husleje var de fælles om så boligstøtte fik de kun en smule. Men ja, nu er reglerne efterfølgende blevet strammet så det er svært at sige. Synes også forskellige sagsbehandlere når frem til forskellige resultater. :-S

Selvf vil bolig støtte ryge..
Det var mere det andet..

Anmeld

4. maj 2013

Muffinmus

Jeg tror ikke der vil ryge andet end boligsikring?? At nogen bor "til leje" bør jo ikke dem ekstra, i er jo ikke et par der deles om udgifter til barnet osv.

Anmeld

4. maj 2013

Silas&Mille

Tror også kun det er boligstøtten der ændres, men for at være på den sikre side så ring til kommunen på mandag og hør dem ad

Anmeld

4. maj 2013

Wik

Jeg er næsten 100 på du har din friplads stadig, da denne er afhængig af din indtægt ikke dine udgifter. Børnepenge får du jo altid, men ved ikke om der er flere tilskud du tænker på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.