Toilettræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
10 svar
2 synes godt om
4. maj 2013

Maja_4000

Hvordan gør I? Sådan .. Med de praktiske ting?

Tager i bukser, sokker osv. helt af eller trækker I det bare ned om fødderne? Kommer de kun på toilettet når de selv siger til, eller minder I om det? Tørrer I eller gør barnet selv det? Bliver I ude på toilettet eller går I ud? Osv. osv. :p

Vi er lidt uenige om 'fremgangsmåden' herhjemme .. Så blev nysgerrig for at høre hvordan andre gør det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

Clisolka

Jeg følger spændt med på sidelinjen 

Anmeld

4. maj 2013

TNBC

Maja_4000 skriver:

Tager i bukser, sokker osv. helt af eller trækker I det bare ned om fødderne? Kommer de kun på toilettet når de selv siger til, eller minder I om det? Tørrer I eller gør barnet selv det? Bliver I ude på toilettet eller går I ud? Osv. osv. :p

Vi er lidt uenige om 'fremgangsmåden' herhjemme .. Så blev nysgerrig for at høre hvordan andre gør det

Nu har jeg ikke børn, men har da prøvet toilettræning.
Bare ned til fødderne(børn plejer selv at tage det helt af)
Nogen børn siger til, ellers kan man spørge en gang imellem: skal vi ikke gå ud på toilettet?
Når de har skidt, skal man tørre, for der kan de ikke nå.
Om at blive derude, i starten jo nok, men efterhånden kan man godt lade dem ssidde alene(på børnesæde) og så kalder de når de er færdige. Og så lære dem at man altid vasker hænder når man har været på toilettet

Anmeld

4. maj 2013

MortilElias2010

Maja_4000 skriver:

Elias siger selv til fra tid til anden, ellers tager jeg ham med op på toilettet - har han allerede skidt kravler han op på puslebordet - har han kun tid i bleen så tager han sin ble af og går op og sætter sig på toilettet (børnesæde med trappe) Nogen gange kan han, andre ikke - lader ham indimellem sidde selv mens jeg går ud og ordner i soveværelset eller bare på førstesalen, andre gange vil han have jeg tænder vand, andre gange sidder jeg på tæppet derude og så snakker vi bare - nogen gange sker det med det samme, andre gange ved lidt længere tid, og andre igen slet ikke.. Det svinger uhyre meget - men det nærmer sig - og vi har aftalt at gå igang i sommerferien hvor vi har 4 uger sammen som familie at projekt slut med sut og slut med ble går igang. Han blev 3 i januar. Vi high5er når det lykkedes. Dp brugte rosiner som belønning, han nævner det i ny og næ. Farmor har brugt den med at hvis han siger det til hende inden, så har hun en overraskelse til ham - aner ikke hvad det har været - men det er godkendt fra vores side. Jeg tørre Elias hvis han laver puh, og han tørre selv tissemanden og så flytter vi stigen ved puslebordet over til håndvasken og så vasker han hænder sammen med mig i fællesskab  Hvis kun tis i bleen kommer tøjet ikke af, bliver bare trukket ned - hvis puh i bleen kommer alt tøjet af 

Anmeld

4. maj 2013

LR85

Vi har prøvet et par forskellige ting. 

Først det med a sætte ham på toilettet hver time. Resultat: han tissede ofte, men lige så tit i ble eller bukserne og der skete ingen fremgang, og han begyndte ikke selv at sige til (heller ikke når uheldet var sket) -så det droppede vi efter lidt tid. 

Nu lader vi ham rende med numsen bar, og så siger han faktisk til inden 95% a gangene. Det fungere foreløbig bedst for os. 

Vi spørg ham om vi skal blive eller gå. Og vi skal altid blive. Vi har også fundet en bog som er 'toiletbogen', som vi tit kigger i. 

Anmeld

5. maj 2013

Maja_4000

Tak for svar piger

Anmeld

5. maj 2013

dorthemus

Maja_4000 skriver:

Min datter smed bleen da hun var 2.5 og i starten hjalp jeg hende med at huske at gå på wc. Faste tidspunkter for at få en rutine. Inden vi gik ud af døren og når vi kom hjem...ligesom man selv gør man sir at børn er renlige når de kan holde sig i 3 timer. I starten kom hun på wc en gang i timen ca. Jeg sørger også altid for at vide hvor det nærmeste toilet er for ofte skal det gå stærkt når hun sir hun skal
Selvom hun næsten aldrig har uheld så har jeg altid en pose med et par bukser, strømper og underbukser med når vi er ude.
jeg tørrer hende bagi når hun har lavet stort men har også oplevet at hun godt selv kan uden at det er tværet ud over det hele
En fingerregel for hvornår de selv kan tørre sig er hvis man kan få dem til at lave en lille øvelse: højre arm over hovedet (sidelæns) og så skal højre hånd kunne nå venstre øre...så er deres arme lange nok til at nå derom

Anmeld

5. maj 2013

janne1986

Vi har lykke på 2 år og 7 mdr, hun laver pøller på toilettet, det kom helt af sig selv, da hun synes det lugtede når det var i bleen...

Anmeld

5. maj 2013

Maja_4000

dorthemus skriver:

Min datter smed bleen da hun var 2.5 og i starten hjalp jeg hende med at huske at gå på wc. Faste tidspunkter for at få en rutine. Inden vi gik ud af døren og når vi kom hjem...ligesom man selv gør man sir at børn er renlige når de kan holde sig i 3 timer. I starten kom hun på wc en gang i timen ca. Jeg sørger også altid for at vide hvor det nærmeste toilet er for ofte skal det gå stærkt når hun sir hun skal
Selvom hun næsten aldrig har uheld så har jeg altid en pose med et par bukser, strømper og underbukser med når vi er ude.
jeg tørrer hende bagi når hun har lavet stort men har også oplevet at hun godt selv kan uden at det er tværet ud over det hele
En fingerregel for hvornår de selv kan tørre sig er hvis man kan få dem til at lave en lille øvelse: højre arm over hovedet (sidelæns) og så skal højre hånd kunne nå venstre øre...så er deres arme lange nok til at nå derom

Hehe .. Da jeg var lille synes jeg at den huskeregel var for hvornår man var klar til at komme i skole

Tak for svar

Anmeld

5. maj 2013

dorthemus

Maja_4000 skriver:

Hehe .. Da jeg var lille synes jeg at den huskeregel var for hvornår man var klar til at komme i skole

Tak for svar

Jamen det er jo heller ikke helt forkert. I skolen er der jo heller ikke altid lige nogen der kan tørre en i måsen

I øvrigt så skal man som familie være indstillet på uheld. Altså har man besluttet at nu skal bleen af så skal den ikke på i tide og utide så må man hellere vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.