Laver ikke stort i BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
9 svar
2 synes godt om
4. maj 2013

MorDk

Min dreng laver slet ikke stort før han kommer hjem. Der beder han om at få ble på. Så går han på værelset og leger og laver...  og så skal jeg vaske ham.

Jeg vil ikke presse ham. Men hvordan arbejder jeg hen imod at han skal lave på toilettet og ikke i bleen. Og hvad med at lave stort i BH?

Han er tit ked af det på vej hjem pga. ondt i maven fordi han holder sig. Hjælp! Sys det er så synd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

Maja_4000

Måske et dumt spørgsmål, men må han ikke få ble på i børnehaven? Eller det vil han måske ikke?

Anmeld

4. maj 2013

Team Putte

MorDk skriver:

Min dreng laver slet ikke stort før han kommer hjem. Der beder han om at få ble på. Så går han på værelset og leger og laver...  og så skal jeg vaske ham.

Jeg vil ikke presse ham. Men hvordan arbejder jeg hen imod at han skal lave på toilettet og ikke i bleen. Og hvad med at lave stort i BH?

Han er tit ked af det på vej hjem pga. ondt i maven fordi han holder sig. Hjælp! Sys det er så synd!

Kan det være der er noget ved måden de går på toilet i en børnehave? Måske han ik synes han kan få fred til det eller lign.. Ida er 10 mdr og hun har ihvertfald det sidste halve år ik skidt i bleen når vi er ude.. Hun gør det heller ik i vs.. Både far og mor har sære toiletvaner og foretrækker toilettet hjemme, så det kommer ik bag på oz hun er sådan selvom det er lidt mærkeligt når hun ik er ældre.. Måske din søn har det på samme måde..

Anmeld

4. maj 2013

Monski

MorDk skriver:

Jeg arbejder i en institution og der er rigtig mange børn både i vuggestuen og børnehaven der ikke gør det, andet end når de er hjemme.
Min egen søn gør heller ikke, han er meget privat med sådan noget og vi må for Gud skyld ikke være tæt på ham når han er på toilettet, det et med døren lukket og vi skal helst være i den anden ende af lejligheden
Så jeg er sikker på at det er helt normalt

Anmeld

4. maj 2013

MorDk

Maja_4000 skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men må han ikke få ble på i børnehaven? Eller det vil han måske ikke?

Jo det må han gerne han skal jo bare spørge men han vil ikke... men tænker jeg vil hører om pædagogerne ikke kan være lidt OBS på det og evt. spørge ind til det?

Anmeld

4. maj 2013

MorDk

Team Putte skriver:

Kan det være der er noget ved måden de går på toilet i en børnehave? Måske han ik synes han kan få fred til det eller lign.. Ida er 10 mdr og hun har ihvertfald det sidste halve år ik skidt i bleen når vi er ude.. Hun gør det heller ik i vs.. Både far og mor har sære toiletvaner og foretrækker toilettet hjemme, så det kommer ik bag på oz hun er sådan selvom det er lidt mærkeligt når hun ik er ældre.. Måske din søn har det på samme måde..

Han er meget privat og ja jeg tror måske bare gerne han vil være helt for sig selv. Derfor han får ble på herhjemme og går på værelset. Men på ét tidspunkt skal han jo ikke bruge bleen men toilettet. Tænker... hvordan arbejder vi stille og roligt hen imod det?

Anmeld

4. maj 2013

Team Putte

MorDk skriver:

Han er meget privat og ja jeg tror måske bare gerne han vil være helt for sig selv. Derfor han får ble på herhjemme og går på værelset. Men på ét tidspunkt skal han jo ikke bruge bleen men toilettet. Tænker... hvordan arbejder vi stille og roligt hen imod det?

han er jo ik gammel nok til at måtte låse døren og få privatliv på den måde.. Men måske i kan snakke om at det er okay at lukke døren derude og man så skal banke på før man kommer ind? Måske det kunne give mere tryghed i processen?

Anmeld

4. maj 2013

spj

Tror det er meget normalt, de ikke laver når de er ude. Det gør min datter heller ikke. Hun kan godt sige, at hun skal lave pølser også når vi kommer på toilettet skal hun ikke alligevel. Tror bare det er noget det skal gøre derhjemme. Sådan har jeg det også.

Med hensyn til at få ham over på toilettet, gjorde vi det med vores datter, at hun fik lov at sidde på potte inde på hendes værelse (ved godt det måske er lidt ulækkert). Hun gik nemlig også altid ind på hendes værelse og pruttede i bleen. Efter nogle dage var hun blevet tryk ved at prutte i potten, så rykkede vi potten ud på toilettet, også fik vi hende ligeså stille over på toilettet (hun tissede altid på toilettet, så det var ikke fremmed for hende)
Da det havde kørt rigtig godt i noget tid, blev hun pludselig bange for at prutte på toilettet også måtte vi i gang med lidt bestikkelse, fordi jeg jo kunne se på hende at hun trængte til at komme af med noget.

Anmeld

4. maj 2013

blomst84

Jeg arbejder selv i en børnehave.... Og kan han ikke efter frugt f.eks.. Når de andre går på legepladsen, blive inde sammen med den voksen der gør rent/rydder op også få en ble på og gå lidt for sig selv? Der er mange børn der er meget private omkring deres toilet besøg og det handler om for pædagogerne at få en aftale og rytme kørt ind med din dreng.... Men tag en snak med dem og hør hvad deres forslag er.. Det er ikke rart for nogen at gå og holde sig.... 

Anmeld

4. maj 2013

Pikku Myy

MorDk skriver:

Med hensyn til det med at han får ondt i maven på vejen hjem fordi han holder sig, kan I så ikke gøre det til en del af jeres afhentning at I hører ham om han skal på toilet inden I skal af sted? Det kan være han ikke vil have noget imod at lave lort, hvis I er der. Måske kan det resultere i at han kan vende sig til at lave lort det nye sted, men vigtigst af alt behøver han ikke have ondt i maven hele turen hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.