Gæstebog ved dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.022 visninger
9 svar
5 synes godt om
3. maj 2013

Bertris

Vi overvejer en form for gæstebog til barnedåben, så Lilli får noget virkelig mindeværdigt fra den dag, men vil også gerne gøre bogen personlig så det ikke bare er "en sort bog" 

Havde i en gæstebog? eller noget helt andet? 
- hvordan så den ud, eller hvordan gjorde i? 

Det skal helst ikke være alt for dyrt  - og vil MEGET gerne se billeder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Maja88

Bertris skriver:

Vi overvejer en form for gæstebog til barnedåben, så Lilli får noget virkelig mindeværdigt fra den dag, men vil også gerne gøre bogen personlig så det ikke bare er "en sort bog" 

Vi har en ganske normal bodeu rød/lilla bog som vi startede.med de skrev i til dåben og så efterfølgende til fødselsdage.. planen er hun fårnden til konfirmatiob

Anmeld

3. maj 2013

CarinaSB

Bertris skriver:

Vi gjorde et stort lærrede sort, så tog vi nogle hjerter som folk skulle skrive på og så har vi sat dem fast .. :)

Anmeld

3. maj 2013

Mink

Bertris skriver:

Jeg har ingen erfaringer med det, men synes godt nok det er en rigtig fin ide !!

Anmeld

3. maj 2013

EnSødMor

Bertris skriver:

Da jeg var gravid , købte jeg en ganske alm bog, sådan en scrapbog agtig i tiger til en 20'er, den har jeg klistret og sat billeder i, som nu indeholder fra start til min pige nu er 7 måneder, vi har fået skrevet en masse hilsner i den til barnedåben, plus lagt billeder fra dagen ved siden af, det er jeg super glad for.

Men jeg ved du ved en guldsmed kan købe en med indgravering osv, jeg valgte bare at gøre det i vores bog, da den indeholder sådan set alt hvad omhandler hende, så der er lidt af hvert i.

Anmeld

3. maj 2013

Dot D

Nu ved jeg ikke, hvor lang tid du har inden dåben, men du kunne finde en flot bog med tomme sider, og så kan du på hver side lave en firkant - til et billede, så skriver du navne på de gæster, der kommer, på toppen af siden, , så er det bare at tage et billede af dem med dåbsbarnet, og de skriver så deres helt personlige hilsen på DERES side.

Så kan du efterfølgende sætte billederne ind, når de er fremkaldt

Det kan ikke blive mere personligt - et dejligt minde til jeres datter

Anmeld

3. maj 2013

Hullabullabulla

Bertris skriver:

Har været til en barnedåb hvor forældrene havde købt et par hvide bodyer og tekstiltusser og så dekorerede alle gæsterne dem med hilsner

Anmeld

3. maj 2013

baby012

Vi købte et Hvidt lærred, med billed af dem i midten, udenom skulle gæsterne så skrive eller tegne noget  

men en gæstebog er da en rigtig sød ide  

Anmeld

3. maj 2013

Bertris

Dot D skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor lang tid du har inden dåben, men du kunne finde en flot bog med tomme sider, og så kan du på hver side lave en firkant - til et billede, så skriver du navne på de gæster, der kommer, på toppen af siden, , så er det bare at tage et billede af dem med dåbsbarnet, og de skriver så deres helt personlige hilsen på DERES side.

Så kan du efterfølgende sætte billederne ind, når de er fremkaldt

Det kan ikke blive mere personligt - et dejligt minde til jeres datter

Det var en rigtig god idé!

det er først sidst i juni så har forholdsvis god tid da alt andet mere eller mindre er på plads

må bare på jagt efter en bog der kan bruges

Anmeld

3. maj 2013

Maja_4000

Vi købte et stort lærred som folk kunne male/skrive på oprettede en tråd med dåben for to år siden, der er et billede af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.