markant ændret adfær 2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
8 svar
2 synes godt om
3. maj 2013

NessaXenia

Min datter der bliver 2 år her d. 20. Maj, har den seneste uge ændret markant adfær. Hun vil ikke spise, uanset (indenfor rimlighedens grænser) afvises, hun acceptere ikke længere mælk og vand som væske som tidligere, hun er begyndt ikke og ville sove om aftenen, (kalder og skriger) og ligså snart jeg går ind og åbner døren smiler hun over hele hovedet og siger 'heeeeej moooar'..

Hun hopper i sofaen og bliver ved selvom jeg har sagt at jeg ikke vil have at hun gør det fordi at hun kan falde ned derfra. hun bliver VED. hun ligsom ikke vil forstå hvad vi siger, hun griner bare og forsætter med hvad nu hun ikke må.. tømmer skufferne, slår hunden, kaster med maden, selv vil børste tænderne uden vi må hjælpe som før, kaster med legetøjet, vil ikke ha tøj på osv osv.

Hun ligner slet ikke sig selv og jeg er snart på bar bund mht hvad jeg skal gøre?

Hvordan takler jeg det lille fortvivlede og meget udvilklende barn?

Hun lærer naturligvis meget ligenu..
sproget vælter frem og hun kan nye ord vær eneste dag.

Men hvad er lige måden at takle sådan en periode nu?

Fjerner hende feks fra sofaen hvor vi sidder sammen og hun begynder at sparke, efter 3. gang hvor hun ignorere mig og hun forsat sparker mig.

Er itvivl om hvordan 'man skal gøre'?

Ligger tit og tænker når jeg skal sove om jeg nu gør det rigtigt....

Pyh..

Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Mother-love

Det lyder præcis som Isabella som bliver 2 den 30. Maj. Den sidste uge har været udlidelig. Hun skriger konstant intet er godt nok. Hun gør kun hvad hun selv vil. Og hun vil heller ikke sove vi kæmper hver aften med hende og det tager 1-2 timer hver dag og få hende til at sove. Hun vil have vi bliver hos hende.

Jeg tror det er et udviklingsspring de er i.

Anmeld

3. maj 2013

NessaXenia

michelledam skriver:

Det lyder præcis som Isabella som bliver 2 den 30. Maj. Den sidste uge har været udlidelig. Hun skriger konstant intet er godt nok. Hun gør kun hvad hun selv vil. Og hun vil heller ikke sove vi kæmper hver aften med hende og det tager 1-2 timer hver dag og få hende til at sove. Hun vil have vi bliver hos hende.

hvor er det dejligt at det ikke bare er her det er sådan..
Syntes det er svært.. Så tror man endelig hun er faldet i søvn efter 5 minutters ro inde fra værelset og så starter hun forfra..

Anmeld

3. maj 2013

NessaXenia

michelledam skriver:

hvordan griber i det an?
syntes det er meget hårdt efter en arbejdsdag fra 7-15.30..
har været oppe siden kl. 5:00 så når klokken er 16:30 og aftensmaden skal laves er der ikke meget energi at bruge af.. hvis hun så bare sov om aftenen.....

Hvad tid puttes din?

Anmeld

3. maj 2013

Loa

Lyder som Isabella

Hun nu aldrig været super nem og rolig, men nu er hun virkelig ekstrem. Alt hvad vi gør er forkert og hun laver et kæmpe drama og skriger og hyler...
Hun vil selv, så vil hun ikke selv, så vil hun have én ting, når hun så får den, skriger hun og vil noget andet.... Konstant og hele tiden!!

Tænker hun måske bare afprøver og tester og lærer sig selv og os og vores grænser at kende... Men jeg ved det sgu ikke

Anmeld

3. maj 2013

NessaXenia

Loa skriver:

Lyder som Isabella

Hun nu aldrig været super nem og rolig, men nu er hun virkelig ekstrem. Alt hvad vi gør er forkert og hun laver et kæmpe drama og skriger og hyler...
Hun vil selv, så vil hun ikke selv, så vil hun have én ting, når hun så får den, skriger hun og vil noget andet.... Konstant og hele tiden!!

Tænker hun måske bare afprøver og tester og lærer sig selv og os og vores grænser at kende... Men jeg ved det sgu ikke

Håber snart det blir bedre med vores vildbasser

Anmeld

3. maj 2013

Loa

NessaXenia skriver:

Håber snart det blir bedre med vores vildbasser

Oh yeah.....

Det må gerne tones med, bare en liiiiiille smule

Anmeld

3. maj 2013

Mother-love

NessaXenia skriver:

hvordan griber i det an?
syntes det er meget hårdt efter en arbejdsdag fra 7-15.30..
har været oppe siden kl. 5:00 så når klokken er 16:30 og aftensmaden skal laves er der ikke meget energi at bruge af.. hvis hun så bare sov om aftenen.....

Hvad tid puttes din?

Ja vi har også kun energien fordi vi skal. Efter det er blevet senere mørkt. Bliver hun puttet omkring kl 20. Ellers har det altid været mellem 19.30-20 men pga hun ikke vil sove er den nogen dage blevet 21.30 før hun sover. Og det er hård i løbet af dagen. Men når hun skal i seng om aftenen det er godt nok der det trækker tænder ud. Vi er fuldstændig smadret når hun endelig sover.

Men vi forsøger vidt muligt at sætte os ind i hvad hun vil. Det er bare skide svært når hun endnu ikke har noget sprog og kun kan vise os hvad det hun vil. Og når hunbliver ked af det trøster vi. Men hvis hun bare bliver ved med at skabe sig uden grund ignorerer vi hende lidt. Og så bliver hun god igen kort tid efter.
Vi har rigtig mange problemer med hende på puslebordet. Hun skriger og vrider sig og sparker helt vildt. Dette ved vi endnu ikke hvad vi skal gøre ved for hun hører ikke efter når vi ber hende stoppe.

Og når hun er i disse perioder forsøger vi så vidt muligt ikke at tage hende med nogen steder. For hun koger helt over hvis der sker lidt for meget omkring hende og hvis hun ikke må få noget når vi handler. Så vi gør disse ting uden hende for hun bliver fuldstændig umulig og virkelig pinlig at have med.

Men glæder mig ufatteligt meget til det er overstået ( det plejer og tage ca 1-2 uger før hun er sig selv igen) for balladen starter allerede om morgenen når vi står op. Så man starter dagen med at være frustreret og sur.
Men synes også de udviklingsspring bliver værre jo ældre hun bliver.

Anmeld

3. maj 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mit råd er at du skal være konsekvent, her hjemme bruger vi en tur på værelset hvis man ikke kan høre også når man har været to, ikke noget med tid. Men med besked om at komme igen når man kan høre efter. Og så få valg som mulig, og huske ikke at spørger hvis man ikke vil høre svaret. Altså ikke spørger fx vil du have jakke på, hvis man vil have at de skal have jakke på.

Dit barn prøver grænser vis hvor de gå, det bliver helt klart nemmer når de bliver større når de ved hvor de går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.