måske pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
10 svar
1 synes godt om
3. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej. Ja som overskriften siger, så har jeg måske pco. 

Mine menstruationer er totalt uregelmæssige og mine cyklusser er på over 40 dage næsten hver gang. 

Vi har en datter på 19 mdr (det tog os ca 1 år at lave hende) og vil gerne lave en lillebror/søster.

Vi har ikke brugt noget beskyttelse siden jeg fødte, og der er ikke sket noget.. for 4 mdr siden valgte vi så og gå "all in" på projekt baby. 

Nu er mit spørgsmål så hvis det er pco, hvad kan vi så forvente? Vi kan vel ikke få hjælp når det er vores andet barn ? (Mener jeg jeg har læst herinde) hvad så ? Skal vi regne med aldrig at få flere børn? Og hvad hvis det ikke er pco men " bare" uregelmæssig menstruationer, hvad kan vi så selv gøre? Nogen med erfaringer? 

Nøj hvor er det frustrerende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

Mine menstruationer er totalt uregelmæssige og mine cyklusser er på over 40 dage næsten hver gang. 

Vi har en datter på 19 mdr (det tog os ca 1 år at lave hende) og vil gerne lave en lillebror/søster.

Vi har ikke brugt noget beskyttelse siden jeg fødte, og der er ikke sket noget.. for 4 mdr siden valgte vi så og gå "all in" på projekt baby. 

Nu er mit spørgsmål så hvis det er pco, hvad kan vi så forvente? Vi kan vel ikke få hjælp når det er vores andet barn ? (Mener jeg jeg har læst herinde) hvad så ? Skal vi regne med aldrig at få flere børn? Og hvad hvis det ikke er pco men " bare" uregelmæssig menstruationer, hvad kan vi så selv gøre? Nogen med erfaringer? 

når i i forvejen har et øko barn sammen så er det korrekt at i ikke kan få hjælp til barn nr 2 med mindre i selv betaler og det er jo ikke ligefrem billigt  

Er du blevet tjekket for pco ? ellers er det bare at gå op til lægen og få taget ca 5 blodprøver mener jeg det er og så får du svar efter ca 4 uger..

Hvis du evt har pco så kan du jo få noget medicin for det som skulle gøre din cyklus mere reglmæssig og fremkalde ÆL..

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

når i i forvejen har et øko barn sammen så er det korrekt at i ikke kan få hjælp til barn nr 2 med mindre i selv betaler og det er jo ikke ligefrem billigt  

Er du blevet tjekket for pco ? ellers er det bare at gå op til lægen og få taget ca 5 blodprøver mener jeg det er og så får du svar efter ca 4 uger..

Hvis du evt har pco så kan du jo få noget medicin for det som skulle gøre din cyklus mere reglmæssig og fremkalde ÆL..

Jeg skal til lægen den 27 i denne måned. Så der er jo også lige lidt ventetid 

Hvad er det for noget medicin? Og er det noget der hjælper? Koster det ikke en bondegård? Eller?? 

Anmeld

3. maj 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

Jeg skal til lægen den 27 i denne måned. Så der er jo også lige lidt ventetid 

Hvad er det for noget medicin? Og er det noget der hjælper? Koster det ikke en bondegård? Eller?? 

okay.. jeg ved faktisk ikke præcist hvad  for noget medicin man får til pco.. men da jeg blev tjekket snakkede lægen om noget der hed metformin man kunne få, men da jeg ikke havde pco fik jeg det jo aldrig

ved ikke lige hvad det koster heller... men der er garateret nogle herinde der kan fortælle dig lidt om medicinen og hvad det koster

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

okay.. jeg ved faktisk ikke præcist hvad  for noget medicin man får til pco.. men da jeg blev tjekket snakkede lægen om noget der hed metformin man kunne få, men da jeg ikke havde pco fik jeg det jo aldrig

ved ikke lige hvad det koster heller... men der er garateret nogle herinde der kan fortælle dig lidt om medicinen og hvad det koster

Jeg håber heller ikke jeg har det.... Tusind tak for dine svar 

Anmeld

3. maj 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

I kan altså godt få hjælp til nr. 2 barn gratis - men KUN via insemination og KUN med henvisning fra lægen på jer begge. 

Så det handler om at få sin læge til at sende en henvisning når det er..

Vi var i behandling men fik et øko barn og når vi vil have den næste og det øko ikke er lykkedes får vi en ny henvisning

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

I kan altså godt få hjælp til nr. 2 barn gratis - men KUN via insemination og KUN med henvisning fra lægen på jer begge. 

Så det handler om at få sin læge til at sende en henvisning når det er..

Vi var i behandling men fik et øko barn og når vi vil have den næste og det øko ikke er lykkedes får vi en ny henvisning

Okay det vidste jeg ikke. Men det er da rart at vide at den mulighed er der hvis der ender derud. 

Anmeld

3. maj 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

I kan godt blive insemineret.. Det er kun IVF/ICSI man selv skal betale..

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

I kan godt blive insemineret.. Det er kun IVF/ICSI man selv skal betale..

hvad er de 3 ting? insimination er det når sæden bliver lagt op ? ja undskyld jeg aner bare intet om det fordi jeg aldrig har tænkt i de baner før nu  kan selvfølgelig google det.. sidder lige og prøver at google mig frem til hvilken medicin man evt skal tage for at få styr på cyklus/ægløsning.. 

for 2 mdr siden tog jeg ægløsningstest og der var i hvert fald noget, jeg fik en næsten positiv og så fik jeg ikke testet mere, men så testede jeg igen en uges tid efter og der var næsten ikke nogle streg, så går ud fra det betyder at der i hvert fald kommer ægløsning.. men så har jeg jo læst at med en cyklus på 40-45 og derover, så er det ikke sikkert det er en ægløsning der "virker" HVIS der kommer ægløsning.... og så er det jo man bliver endnu mere bange altså 

Anmeld

3. maj 2013

JustMe

Prøv at låne bogen "Spis Dig Gravid" af Bjarne Stigsby og Charlotte Hartvig. Den beskriver på et forståeligt sprog det teoretiske bag PCO samt en kost, der for mange kan dæmpe PCO'en. Min datter er lavet vha denne kost (KISS-kost) og jeg kender flere, som har haft held med at begynde at spise efter disse principper. Mht. metformin, så er det samme medicin, som benyttes til diabetes 2 patienter, da det er nogle af de samme problematikker, som PCO skyldes (blodsukkerudsving, insulinfølsomhed mv).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.