Chok over økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
9 svar
7 synes godt om
3. maj 2013

Anonym trådstarter

Puha.. Har lige tjekket min netbank og har godt nok fået et chok. Ved godt at vi har brugt mange penge her den sidste måned, men ikke rigtig hvor mange. Det viser sig at vi har brugt næsten 13.000 kr. ekstra på shopping, kultur (koncertbilletter), togbilletter, ekstra scanning og babyudstyr, takeaway, ny iPhone osv.

Godt nok har jeg pengene stående på en ekstra opsparing, så det ikke går udover vores daglige økonomi, men er godt nok chokeret over mig selv og min kæreste. Det har været lækkert at få ryddet op i garderoben, spise mad ude og få købt billetter til de forskellige koncerter, men hold da op.

Det skal bare ophøre. På et eller andet punkt har jeg lige fået en dybere forståelse overfor de personer, der havner derude, hvor de ikke længere kan bunde. Jeg vil i hvert fald gøre mit til at vi ikke havner derude. 

Måtte lige ud med det. Er bare så chokeret og skuffet over mig selv og min kæreste. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Albertsen92

Det går helt vildt stærkt, hvis man ikke lige får holdt ordentlig øje

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Albertsen92 skriver:

Det går helt vildt stærkt, hvis man ikke lige får holdt ordentlig øje

Det tør da siges. Har ALDRIG haft problemer med at styre min økonomi, men lige den her måned er det bare gået over gevind. Skammer mig godt nok over det  Men det går vel, så længe det kun er sket denne ene gang og ikke går udover vores daglige økonomi.

Anmeld

3. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er bare nogle mdr hvor man kommer til at bruge rigtig mange penge, hvor man så bagefeter kommer til at tænke HOV HVA SKETER DER LIGE DER?? 

Heldigt at i har pengene stående, så det går helt galt!! Vh stine

Anmeld

3. maj 2013

Miss Kat

Men du rammer jo selv hovedet på sømmet, når du skriver " Det har været lækkert at få ryddet op i garderoben, spise mad ude og få købt billetter til de forskellige koncerter", for det er jo lige præcis derfor, man kan komme til det. Det ER jo mega lækkert, men specielt hensigtsmæssigt er det ikke. - Med en helt standard indkomst i hert fald.

Men hvis det har fungeret som en eye-opener for dig, har det måske været pengene værd?

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Der er bare nogle mdr hvor man kommer til at bruge rigtig mange penge, hvor man så bagefeter kommer til at tænke HOV HVA SKETER DER LIGE DER?? 

Heldigt at i har pengene stående, så det går helt galt!! Vh stine

Ja, det er meget godt. Ellers ville jeg ikke vide, hvad vi skulle gøre. 

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Men du rammer jo selv hovedet på sømmet, når du skriver " Det har været lækkert at få ryddet op i garderoben, spise mad ude og få købt billetter til de forskellige koncerter", for det er jo lige præcis derfor, man kan komme til det. Det ER jo mega lækkert, men specielt hensigtsmæssigt er det ikke. - Med en helt standard indkomst i hert fald.

Men hvis det har fungeret som en eye-opener for dig, har det måske været pengene værd?

Du har helt ret. Det er rigtig lækkert, men måske ikke særlig smart. Jeg er vedat være kommet mig lidt over chokket. Er da bestemt  glad for de ting vi købt og fået, men det skal ikke ske hver måned. Så må det deles lidt op.

Det er lidt "sjovt" for ingen af os, har nogensinde prøvet at gøre noget lignende og holder normalt rigtig godt på pengene, så ved ikke lige hvad der skete denne måned.  

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Dobbelt

Anmeld

3. maj 2013

Moma

Fint som øjenåbner - men godt I havde pengene

Anmeld

3. maj 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Puha.. Har lige tjekket min netbank og har godt nok fået et chok. Ved godt at vi har brugt mange penge her den sidste måned, men ikke rigtig hvor mange. Det viser sig at vi har brugt næsten 13.000 kr. ekstra på shopping, kultur (koncertbilletter), togbilletter, ekstra scanning og babyudstyr, takeaway, ny iPhone osv.

Godt nok har jeg pengene stående på en ekstra opsparing, så det ikke går udover vores daglige økonomi, men er godt nok chokeret over mig selv og min kæreste. Det har været lækkert at få ryddet op i garderoben, spise mad ude og få købt billetter til de forskellige koncerter, men hold da op.

Det skal bare ophøre. På et eller andet punkt har jeg lige fået en dybere forståelse overfor de personer, der havner derude, hvor de ikke længere kan bunde. Jeg vil i hvert fald gøre mit til at vi ikke havner derude. 

Måtte lige ud med det. Er bare så chokeret og skuffet over mig selv og min kæreste. 

Hehe det kender vi vel alle til at lige pludselig får dankortet frit løb. Men godt men stopper op efter kun en mdr. og det ikke gentager sig for mange gange om året

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.