jer der har børn med diabetes..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
9 svar
1 synes godt om
3. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej i kære kvinder

sagen er den at lægen er ved at teste for om vores datter på 14 måneder har diabetes, og jeg står lidt i vildrede.

lige nu føler jeg slet ikke kan passe, og er (næsten) helt overbevist om at de tests kommer til at være negative...

men hvad nu hvis ?

hun har så mange af de symptomer som jeg kan læse om på nettet

derfor vil jeg bare rigtig gerne høre fra andre der har stået i samme situation..

hvordan opdagede I diabetes'en ? Hvad var symptomerne ?

hvor gammel var barnet ?

hvordan var starten af forløbet ?

og hvad I nu ellers ville have lyst til at fortælle..

åh hvor jeg håber det er noget mindre alvorligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

ESV

Jeg kan ikke svare på nogle af dine spørgsmål men husk at hvis hun får diagnosticeret at dt altså er en sygdom hun kan blive gammel med. Men krydser selvfølgelig får at hun er sund og rask

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg kan ikke svare på nogle af dine spørgsmål men husk at hvis hun får diagnosticeret at dt altså er en sygdom hun kan blive gammel med. Men krydser selvfølgelig får at hun er sund og rask

Af hvad jeg kan læse mig frem til, vokser man aldrig fra diabetes 1.

Det er netop derfor jeg håber, hun ikke fejler det !

Anmeld

3. maj 2013

ESV

Anonym skriver:

Af hvad jeg kan læse mig frem til, vokser man aldrig fra diabetes 1.

Det er netop derfor jeg håber, hun ikke fejler det !

Nej man vokser aldrig fra det men med en smule omtanke vil hun sagtens kunne leve helt normalt og hun kan sagtens blive gammel med sygdommen

Anmeld

3. maj 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej i kære kvinder

sagen er den at lægen er ved at teste for om vores datter på 14 måneder har diabetes, og jeg står lidt i vildrede.

lige nu føler jeg slet ikke kan passe, og er (næsten) helt overbevist om at de tests kommer til at være negative...

men hvad nu hvis ?

derfor vil jeg bare rigtig gerne høre fra andre der har stået i samme situation..

hvor gammel var barnet ?

Jeg kan varmt anbefale dig at melde dig ind i gruppen her på Facebook (hvis altså du har Facebook):

https://www.facebook.com/groups/181138471968212/

Kommende gravid, gravid eller mor med diabetes 1  Jeg er selv medlem af gruppen da jeg har diabetes, men type 2  Der er en del der har erfaring med børn med diabetes 

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Nej man vokser aldrig fra det men med en smule omtanke vil hun sagtens kunne leve helt normalt og hun kan sagtens blive gammel med sygdommen

Ah på den måde

tak

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg kan varmt anbefale dig at melde dig ind i gruppen her på Facebook (hvis altså du har Facebook):

https://www.facebook.com/groups/181138471968212/

Kommende gravid, gravid eller mor med diabetes 1  Jeg er selv medlem af gruppen da jeg har diabetes, men type 2  Der er en del der har erfaring med børn med diabetes 

Altså, jeg har ikke selv diabetes.. vil jeg være velkommen alligevel ?

Vi skulle have afleveret en urin prøve i dag, men lægen og jeg havde fået snakket forbi hinanden, så nu får vi først et svar engang i næste uge

åh det er frustrende.

snakkede med datterens dagplejemor, der sagde, det ikke ville undre hende hvis det viste sig vores datter har diabetes. Hun havde selv tænkt tanken, men ikke turde sige det højt. En pige der stoppede hos hende i marts havde også fået konstateret diabetes da hun var på vores datters alder, så hun kender en del til det efterhånden.

tak for dit svar

Anmeld

4. maj 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Altså, jeg har ikke selv diabetes.. vil jeg være velkommen alligevel ?

Vi skulle have afleveret en urin prøve i dag, men lægen og jeg havde fået snakket forbi hinanden, så nu får vi først et svar engang i næste uge

åh det er frustrende.

snakkede med datterens dagplejemor, der sagde, det ikke ville undre hende hvis det viste sig vores datter har diabetes. Hun havde selv tænkt tanken, men ikke turde sige det højt. En pige der stoppede hos hende i marts havde også fået konstateret diabetes da hun var på vores datters alder, så hun kender en del til det efterhånden.

tak for dit svar

Ja, jeg tror da ikke det er noget problem, for du vil jo gerne vide noget om det 

Anmeld

4. maj 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Hej i kære kvinder

men hvad nu hvis ?

hvor gammel var barnet ?

Kan godt forstå dine frustrationer.. Min mand har sukkersyge (type1), så er meget opmærksom på min søn. Vil bare sige at der i dag er rigtig mange løsninger på, at hjælpe folk med sygdommen. Min mand har fået en insulinpumpe, som gør at han næsten kan spise som alle andre. Vi har også et hold venner der har børn med sygedommen -de har også pumpen og lever helt normalt.

Jeg ved desværre ikke hvordan løsningen vil være hvis dit barn i så tidlig en aldre har sygdommen. Min læge sagde at man først ville kunne konstatere sygdommen når de var omkring 3 år.

Håber virkelig ikke dit barn har det

P.s Er dit barn medlem af sygesikring danmark? Hvis ikke, så skynd dig at gøre det inden hun bliver testet. Min mand kunne have sparet rigtig mange penge hvis han havde været medlem inden lægen fandt sygdommen.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Lige en update - hun har heldigvis ikke diabetes

i næste uge skal vi have hende testet for mælke allergi, så må vi se om det er det der er galt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.