Skoldkopper.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.698 visninger
10 svar
1 synes godt om
3. maj 2013

NinaNymannMadsen

min datter har fået skoldkopper i tirsdags og igår begyndte de rigtig at klø og være træls. hun sover næsten ikk pga kløen.

vi har noget Zink halløj til hende men det hjælper ikke da vi ikke kan få det på hende, da hun bestemt ikke sidder eller ligger stille.

har hørt at kartoffelmel hjælper men hvordan gør man det lige. hun har dem alle steder på kroppen. og kan ikk gøre noget mod dem i håret da hun har så meget hår.
kom med nogen råd.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

MariaKyedDK

NinaNymannMadsen skriver:

min datter har fået skoldkopper i tirsdags og igår begyndte de rigtig at klø og være træls. hun sover næsten ikk pga kløen.

vi har noget Zink halløj til hende men det hjælper ikke da vi ikke kan få det på hende, da hun bestemt ikke sidder eller ligger stille.

har hørt at kartoffelmel hjælper men hvordan gør man det lige. hun har dem alle steder på kroppen. og kan ikk gøre noget mod dem i håret da hun har så meget hår.
kom med nogen råd.

åååh det er så synd for de kæe små børn når de får de dumme skoldkopper, min søn fik dem som 2½ årig, og han var fyldt med dem på hele kroppen og ansigtiget, selv på tungen og i munden havde virkelig ondt af ham, og han har små ar fra dem idag... det var vildt, men vi købte sådan noget Kløstillende spray cream, og det virkede faktisk ret godt.det var lægen som anbefalede det og kan desværre ikke huske hvad det hed.

men man skal spray det på selve alle skoldkopperne, og så Tørre det ud på dem...

Anmeld

3. maj 2013

Michala

Min datter fik også skoldkopper i går. Jeg var lige forbi lægen, som nævnte at en 1/2 antihistamin kan tage kløen. Så jeg skal i hvert fald forbi apoteket i dag, i tilfælde af, at kløen bliver værre. Men jeg kender ikke brugen af kartoffelmel mod kløe...

Anmeld

3. maj 2013

NinaNymannMadsen

MariaKyedDK skriver:

åååh det er så synd for de kæe små børn når de får de dumme skoldkopper, min søn fik dem som 2½ årig, og han var fyldt med dem på hele kroppen og ansigtiget, selv på tungen og i munden havde virkelig ondt af ham, og han har små ar fra dem idag... det var vildt, men vi købte sådan noget Kløstillende spray cream, og det virkede faktisk ret godt.det var lægen som anbefalede det og kan desværre ikke huske hvad det hed.

men man skal spray det på selve alle skoldkopperne, og så Tørre det ud på dem...

okay kunne være jeg lige skulle snakke med lægen om det så.

hun har dem så gudskelov ikk på kinderne eller i munden. kun panden og næsen, bag ørene og hovedbunden og så som du ellers kan se på billederne jo.

Anmeld

3. maj 2013

NinaNymannMadsen

Michala skriver:

Min datter fik også skoldkopper i går. Jeg var lige forbi lægen, som nævnte at en 1/2 antihistamin kan tage kløen. Så jeg skal i hvert fald forbi apoteket i dag, i tilfælde af, at kløen bliver værre. Men jeg kender ikke brugen af kartoffelmel mod kløe...

jeg har bare hørt fra alle andre der har haft børn med skoldkopper at kartoffelmel tørre dem ud og lindre kløen. tror vi vil prøve dem og ellers så ringer jeg lige til lægen og hør hvad jeg kan gøre.
for det er synd det går ud over hendes søvn hun var bare så træt i morges da hun stod op fordi hun ikke havde sovet ordenligt. og nu sover hun igen.

Anmeld

3. maj 2013

CarinaSB

kom med nogen råd.

Da min niece havde det lagde min søster en madras på gulvet og 2 lager på .. Så strøg hun kartoffel mel på og så kunne hun "rulle" sig i det .. :)

Anmeld

3. maj 2013

Nemesis

http://www.webapoteket.dk/produkter/a-derma-cyteli um-drying-spray-zinkliniment-spray-100-ml-m-pumpe- 212897

Den her er god til både skoldkopper, rød numse :-) og med en spray tager det ikke lang tid at få det over alle skoldkopperne.

Anmeld

3. maj 2013

NinaNymannMadsen

Nemesis skriver:

http://www.webapoteket.dk/produkter/a-derma-cyteli um-drying-spray-zinkliniment-spray-100-ml-m-pumpe- 212897

Den her er god til både skoldkopper, rød numse :-) og med en spray tager det ikke lang tid at få det over alle skoldkopperne.

Den har jeg faktis lige købt og det virker fantastisk.

Anmeld

3. maj 2013

Henriette1708

Jeg og sønnen har selv lige været igennem det. Vi brugte spray fra A-derma og allergi piller til mig mit var noget værre end sønnens. Jeg ligner stadig noget der er løgn men selvf i en meget mindre grad. Har kun "arene" tilbage. Som jeg smører med bio Oil. Men læste godt med kartoffel mel og kolde bade men vi brugte det aldrig. 

Anmeld

3. maj 2013

CamillaSoefelt

kom med nogen råd.

Øv - Benjamin har også lige fået skoldkopper;(!

Vi har købt det der a-derma, som en anden også linker til. Det skulle både virke på kløen samt udtørre dem hurtigere;-)!

God bedring med hende ;0)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.