P-piller hvor man kan springe pausen over??? Eller spiral??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
8 svar
1 synes godt om
3. maj 2013

Muffinmus

Ja, jeg .har fået p-piller i stedet for mini PE nu jeg ikke ammer, og jeg tænkte at jeg lige ville springe pausen over, men nej, det gik ikke, nu har jeg blødt en lille smule hver dag i 3 uger og skal snart holde pause igen. Lidt træls man ikke kan springe en periode over hvis man lige vil det.
Kunne jeg på mine gamle piller, men da det er 10 år siden jeg tog dem aner jeg ikke hvad de hedder. Men dem jeg har fået nu er åbenbart svagere siden de ikke kan holde pausen væk.
Hvilke piller har i og kan i holde pausen væk i ny og næ???

Overvejer også lidt spiral, men har næsten kun hørt dårlige ting om dem, og kender flere der har blødt flere mdr på dem, tre der er blevet gravide på dem og en hvor det gik helt galt og den endte med at stikke hul på livmoderen og skulle opereres ud igen folk der klager over de sidder dårligt og gør Nassau, også ved sex og når de går. Øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Christabelle

Jeg fik Minulet og har de sidste 5 år taget dem en pakke ad gangen. Altså så jeg kun fik mens hver tredje måned. Har ingen problemer haft. Er ikke sikker på den model er anbefalet af lægerne, men det virkede for mig.

Anmeld

3. maj 2013

Muffinmus

Christabelle skriver:

Jeg fik Minulet og har de sidste 5 år taget dem en pakke ad gangen. Altså så jeg kun fik mens hver tredje måned. Har ingen problemer haft. Er ikke sikker på den model er anbefalet af lægerne, men det virkede for mig.

Jeg læste en en kvindelig læge havde skrevet at blødningerne jo blev provokeret frem, at de jo ikke var en rigtig mens. Og at hvis man ikke lige stod og skulle lave babyer indenfor overskuelig fremtid, så var der sådan set ingen grund til at lave den falske mens, at vi ikke ville tage skade af at køre videre.
Og jeg har tre børn og skal ikke bruge hverken falsk eller rigtig mens til noget som helst

Anmeld

3. maj 2013

BabyMus

Mariaelmbaek@hotmail.com skriver:

Ja, jeg .har fået p-piller i stedet for mini PE nu jeg ikke ammer, og jeg tænkte at jeg lige ville springe pausen over, men nej, det gik ikke, nu har jeg blødt en lille smule hver dag i 3 uger og skal snart holde pause igen. Lidt træls man ikke kan springe en periode over hvis man lige vil det.
Kunne jeg på mine gamle piller, men da det er 10 år siden jeg tog dem aner jeg ikke hvad de hedder. Men dem jeg har fået nu er åbenbart svagere siden de ikke kan holde pausen væk.

Overvejer også lidt spiral, men har næsten kun hørt dårlige ting om dem, og kender flere der har blødt flere mdr på dem, tre der er blevet gravide på dem og en hvor det gik helt galt og den endte med at stikke hul på livmoderen og skulle opereres ud igen folk der klager over de sidder dårligt og gør Nassau, også ved sex og når de går. Øv

Nu er jeg godt nok lige skiftet over til et nyt mærke, men dem jeg fik før var Novynette. Dem kunne jeg sagtens springe en periode over uden problemer. Jeg har dog kun gjort det 3-4 gange på 5 år. MEN da jeg var ude og rejse i to måneder et meget varmt sted og med pool og strand osv. så kunne jeg ikke overskue at have det, når jeg nu kunne styre det selv. Første gang var ingen problemer som sædvanligt, men da jeg tog blisterpakke nr. 3 uden en pause, der kunne min krop ikke finde ud af det mere, og der småblødte jeg også i et par uger før det stoppede igen.

Anmeld

3. maj 2013

Maja_4000

Følger lige med, da jeg har samme problem :p

Anmeld

3. maj 2013

Maja88

Jeg fin spiral.. fødte ca on and off i en måned og så fik jeg ikke mens mere..

I starten var den ubehagelig ved sex men fik snorene klippet og bøjet og så var det,det

Anmeld

3. maj 2013

FrkDitte

Hejsa,

Jeg brugte Yasmin og før det Gynera (men de findes vist ikke mere..)

Jeg sprang altid pauserne over og havde kun men 2-3 gang om året. ingen problemer overhovedet.. heller ingen pletblødning..

Min læge sagde at det kunne man sagtens..

Førhen havde jeg de vildeste mens-smerter, fik smertestillende på recept.. jeg orkede ikke at have mens.. tror jeg i 7-8 år kun havde mens 2-3 gange om året, indtil for 2½ år siden, hvor jeg smed dem..og så havde jeg lige pludselig ingen mens-smerter overhovedet..

Så skønt.. 

P-pillerne skal være af den slags hvor der er samme mængde hormon i hver pille.. (har jeg fået fortalt..)

Har også prøvet spiral.. Levonova.. pletblødte også i 3 mdr.. og måtte bedøves down there for at få den ud igen.. av for satan ind i helvede..never again..

D.

Anmeld

3. maj 2013

Kløver

Jeg brugte Cilest i 8 år, de var rigtig gode og en af de originale p-piller som er bedre at bruge. Dem kunne jeg godt bruge og springe en pause over

Anmeld

3. maj 2013

Muffinmus

Tak for svar, må snakke med lægen om det næste uge hvor datteren skal til 1 års us...og jeg skal have mit celleskrab hate it!
Ved hun er stor fortaler for spiral, især fordi jeg er 32 og man ikke bør tage pillerne når man runder de 35

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.