Dumme underbo - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

Anonym trådstarter

Vi har haft en del problemer med vores underbo den sidste måneds tid.
(vil ikke skrive det hele så det bliver bare én historie her )

Jeg gik ret sent i seng natten til mandag, skulle først møde kl 13 så det gjorde ikke så meget. Kl. 6 om morgenen begyndte underboen at spille så højt at jeg vågnede af det. Musikken kunne høres i hele opgangen. Med bas og det hele. Jo jo!
Kl 1.30 natten til tirsdag var den gal igen.
Jeg gik ned og bankede på, og det er den mest flabede fyr der lukker døren op. (det er aldrig underboen selv der lukker op og man kan faktisk godt få indtrykket af at det bare er hans venner der bruger hans lejlighed til fest)
Jeg snakkede pænt til ham, og spurgte om de ikke var søde at dæmpe sig.
Fyrens svar var så: "Nååååååår skal du op på arbejde hva?"

Argh Hvis jeg ikke får min søvn kan jeg ikke hænge sammen overhovedet, og har ikke sovet ordenligt i 2 dage nu pga. det fjols til underbo!

Mit spørgsmål er så: Kan vi gøre andet end at skrive/ringe til udlejerne gang på gang og klage over ham? Og så måske håbe på at han bliver kylet ud til sidst?

Tak fordi du gad og læse mit brok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Hunhesten

Uh, kan ikke sige meget andet end at det lyder som min gamle underbo, man skulle næsten tro du havde overtaget lejligheden vi flyttede fra.

I mit tilfælde lagde vi ud med at skrive et pænt brev til ham, efter noget tid endte vi på god talefod og larmen blev meget begrænset og de sure miner forsvandt for en stund.

Der gik dog ikke længe før den var gal igen og sådan var det stort set op og ned i al den tid vi boede i samme opgang.

Anmeld

30. juni 2009

Anonym trådstarter

Han er vildt flink der er ikke noget der, og vi siger da også hej hvis vi mødes i opgangen.. Og tør da ikke skrive et brev til ham, når det næsten ALTID er os der klager over ham

Anmeld

30. juni 2009

Hunhesten

Anonym skriver:

Han er vildt flink der er ikke noget der, og vi siger da også hej hvis vi mødes i opgangen.. Og tør da ikke skrive et brev til ham, når det næsten ALTID er os der klager over ham

Så længe brevet er i en pæn tone hvor du forklarer at det generer, evt. kan du jo invitere ham op en dag han holder fest så han kan høre det med egne ører.

Kan jo kun tale for mig selv, men jeg ville da klart foretrække at få et brev fra overboen ind af døren frem for en klage fra boligselskabet.

Anmeld

30. juni 2009

Anonym trådstarter

Hunhesten skriver:

Så længe brevet er i en pæn tone hvor du forklarer at det generer, evt. kan du jo invitere ham op en dag han holder fest så han kan høre det med egne ører.

Kan jo kun tale for mig selv, men jeg ville da klart foretrække at få et brev fra overboen ind af døren frem for en klage fra boligselskabet.

Vi henvender os jo hver gang han generer os med højt musik, men han ændrer ikke på det, så derfor tror jeg ikke det ville nytte at skrive et pænt brev til ham desværre. Tror ham her skal ha' det på den hårde måde

Anmeld

30. juni 2009

Hunhesten

Kan være du har ret, min erfaring siger mig bare at det skaber flere problemer end noget andet når man først begynder at klage.

Uh hvor er jeg lykkelig for at vi er flyttet i rækkehus og har flinke rare naboer og nærmest lydtætte vægge

Krydser da fingre for at det sætter en stopper for det, der findes ikke noget mere ulideligt end at forsøge at falde i søvn når underboen holder DM i hifi

Anmeld

30. juni 2009

Anonym trådstarter

Hunhesten skriver:

Kan være du har ret, min erfaring siger mig bare at det skaber flere problemer end noget andet når man først begynder at klage.

Uh hvor er jeg lykkelig for at vi er flyttet i rækkehus og har flinke rare naboer og nærmest lydtætte vægge

Krydser da fingre for at det sætter en stopper for det, der findes ikke noget mere ulideligt end at forsøge at falde i søvn når underboen holder DM i hifi

Dét kan du have ret i, men jeg er bare så stædig anlagt

Men ellers er der ikke andet end at holde ud til Februar hvor vi har råd til at flytte. wee

Anmeld

30. juni 2009

TbCp

Hvis det ikke hjælper noget at konfrontere ham, ringe på hos ham hver gang der er "ballade" så er der jo ikke andet at gøre end at skrive klagebreve til boligforeningen. Evt. lave en underskriftindsamling fra de andre beboere i opgangen, hvis de også føler sig generet.

Jeg har haft en overbo der var virkelig slem. En gammel alkoholiker der bla. splittede sit køkken ad, og smed det hele ned i min have. Smadrede døre, spillede elguitar på altanen en hverdags aften kl. 23.30.

Jeg klagede flere gange med der blev aldrig gjort noget.

Jeg endte med at flytte

Anmeld

30. juni 2009

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Hvis det ikke hjælper noget at konfrontere ham, ringe på hos ham hver gang der er "ballade" så er der jo ikke andet at gøre end at skrive klagebreve til boligforeningen. Evt. lave en underskriftindsamling fra de andre beboere i opgangen, hvis de også føler sig generet.

Jeg har haft en overbo der var virkelig slem. En gammel alkoholiker der bla. splittede sit køkken ad, og smed det hele ned i min have. Smadrede døre, spillede elguitar på altanen en hverdags aften kl. 23.30.

Jeg klagede flere gange med der blev aldrig gjort noget.

Jeg endte med at flytte

Han lyder gpodtnok slem ham du fortæller om

Men de er ret strikse her ang. regler synes jeg.. så håber da at der bliver gjort noget ved det. Det er vidst noget med 3 strikes and out

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.