Bygge hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
7 svar
2 synes godt om
2. maj 2013

Chevro

Vi går og overvejer om vi skal bygge et hus - men ved ikke lige hvor meget vi skal regne med?

Har i erfaringer fra selvbyg? Eller firma som bygger for jer? Hvad rendte det op i, i pris? Hvor mange, kvm, grund, og kvaliteten af materialer, køkken og bad mm. Alt der er værd at vide (:

Søger al den Info vi kan få! - hvor meget havde i i opsparing og hvad kunne/måtte i bygge for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Noahmor

Chevro skriver:

Vi går og overvejer om vi skal bygge et hus - men ved ikke lige hvor meget vi skal regne med?

Har i erfaringer fra selvbyg? Eller firma som bygger for jer? Hvad rendte det op i, i pris? Hvor mange, kvm, grund, og kvaliteten af materialer, køkken og bad mm. Alt der er værd at vide (:

Søger al den Info vi kan få! - hvor meget havde i i opsparing og hvad kunne/måtte i bygge for?

Vi byggede selv for tre år siden. Vi fik et firma til at lave det hele. Vi valgte at give lidt ekstra for fliser, da der var nogen bestemte vi gerne ville have. 

Skabe mm. Er fra HTH og hvidevarer fra Miele. Vi byggede med 2planhuset Og de har aftale med HTH, så der skulle vi vælge fra.

vi byggede 190 m2, så vi har stort køkkenalrum, stue, kontor, soveværelse med walk-in, tre børneværelser og to badeværelser. 

2plan er lidt dyre at bygge med, men til gengæld er det hele i orden. 

Der står altid priser på firmaernes hjemmesider, men det kan stort set ikke lade sig gøre ikke at overskride budgettet. 

Anmeld

2. maj 2013

mn

Chevro skriver:

Her i området bliver der i stor stil bygget af huscompaniget, man kan komme ud og se nogle huse forskellige steder i landet, hvor du også normalt får udleveret en prisliste over de ting der er tilvalgt til huset, så i kan danne jeg et overblik over hvad i måske vil tilvælge og hvad de forskellige ting har kostet, derudover har de et stort katalog med vildt mange plantegninger og så følger der tegnepapir med, så man selv kan lave det man ønsker.

Det eneste jeg har hørt når man bruger de forskellige firmaer som laver så mange huse om året er at man skal huske ikke at give en fast slutdato, for på de blogge som man kan finde hvor folk skriver om hvordan deres byggeri går når de får bygget af de forskellige firmaer, skriver de ofte at det virker som om at de til slut skynder sig lidt for meget og der så bliver der lavet nogle små fejl, som kunne være undgået. 

Hvis dette ikke var svar nok ville jeg foreslå dig at søge lidt på nettet, så du kan finde nogle blogge omkring det.

Anmeld

2. maj 2013

pcoramt

Chevro skriver:

det er jo ikke billigt at bygge et hus, men der er gode råd til hvad man kan gøre for at spare en masse penge.. en rigtig god ide kan være at købe et hus på tvang evt. på en grund man godt kan lide, og så bruge hele fundamentet og bygge nyt derfra, det sparer man en masse penge, og får et nyt hus min mand er murer, så det er hans bedste råd

Anmeld

2. maj 2013

Chevro

pcoramt skriver:

det er jo ikke billigt at bygge et hus, men der er gode råd til hvad man kan gøre for at spare en masse penge.. en rigtig god ide kan være at købe et hus på tvang evt. på en grund man godt kan lide, og så bruge hele fundamentet og bygge nyt derfra, det sparer man en masse penge, og får et nyt hus min mand er murer, så det er hans bedste råd

Ja det koster meget :-) Vi har nemlig gennem renoveret det vi har nu - men det er ikke stort nok til flere børn end et (: Så vi skal lige overveje Hvprdan og hvorledes. Husene koster ca 1.6-1.7 her og det er de almindelige 70'er huse, som skal gennemrenoveres. Og man kan her ca bygge inkl grund for 2.0 (:

Anmeld

2. maj 2013

Christina89

Min kæreste og jeg har lige bygget hus med HusCompagniet, vi flyttede ind for 2½ måned siden

Vi startede egentlig med at være ude og se en masse af deres udstillingshuse rundt omkring (inkl. Vendia, FBA m.m.) for at få nogle idéer til vores kommende hus.

Efter mange overvejelser valgte vi at bygge en kopi af et af deres udstillingshuse, som passede godt til os - dog har vi lavet en del tilvalg, blandt andet kip til loft i køkken/alrum og stue, ekstra spot udenfor/indenfor, lidt dyrere klinker, andre døre, dyrere køkken (det hele er fra HTH, som har været super at samarbejde med), tildækket terasse, dobbelt integreret carport m.m. Alt i alt tilvalg for 400.000 kr. ekstra, så vores hus løb op i ca. 1.800.000 kr. for selve huset og uden grunden.
Vores hus er 159 m2, så er vores carport 48 m2 med et redskabsrum til og så en overdækket terasse på 14 m2.

Alt i alt vil jeg sige, at vi har været yderst tilfredse med HusCompagniet - vi har igennem hele forløbet haft en rigtig god kontakt til vores byggerådgiver, og vi har altid kunne kontakte dem ved behov. Og nu er vi bare SÅ glade for vores hus! Vi har fået det lige, som vi gerne vil have det

Anmeld

2. maj 2013

Ciss

Jeg har ikke bygget selv, men jeg kender flere, som har gjordt det.

Det bedste råd, jeg kan give, er at være nøje med beregningerne, og så lægge en god buffer ekstra oveni. Det bliver altid dyrere, end man har regnet med, fordi der altid opstår uforudsete ting.

Det ene par, jeg kender, røg over budgettet med et sekscifret beløb, fordi det viste sig, at undergrunden ikke var, som de troede, og der måtte ekstra arbejde til før de kunne bygge selve huset + at det hele blev mange måneder forsinket, og i mellemtiden måtte de så betale husleje et andet sted + betale for opmagasinering af møbler mm.

De andre, som jeg kender til har bygget selv, blev kraftig forsinket og måtte købe en del nye materialer, fordi der kom en uforudset storm på et ret ubelejligt tidspunkt.

Der kan hurtigt ske et eller andet, og så må man bare have lidt at gå på.

Til gengæld er der så ingen af dem, som har fortrudt, at de byggede selv, for de har fået husene nøjagtig, som de gerne ville og trives og er stolte af husene.

(Det skal lige siges, at ingen af dem brugte byggefirmaer a la dem, som bliver skrevet om over. Manden i familie nr to er murermester, så han vidste jo, hvad han gjorde. Det førstnævnte par troede vist bare, at de kunne spare en masse penge ved at gøre lidt selv og skære mellemmænd væk osv. Det kunne de så ikke i længden alligevel.)

Anmeld

3. maj 2013

pcoramt

Chevro skriver:

Ja det koster meget :-) Vi har nemlig gennem renoveret det vi har nu - men det er ikke stort nok til flere børn end et (: Så vi skal lige overveje Hvprdan og hvorledes. Husene koster ca 1.6-1.7 her og det er de almindelige 70'er huse, som skal gennemrenoveres. Og man kan her ca bygge inkl grund for 2.0 (:

Jeg synes det er lækkert at bygge sit eget hus, for så kan man selv bestemme vi leder pt et et stor grund og et stort hus der er klar til nedrivning, og så bygger min kæreste selv han kan klare, murerarbejdet, tag, gulve og vinduer. Hans fætter kan klare kloak og VVS, og mine søstre strøm og maling så det skal nok blive godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.