Jeg har tidligere skrevet denne meget rodet tråd https://www.baby.dk/debat/212731pi1/syge-boern/aahh-jeg-kan-bare-snart-ikke-mere-sygdom.aspx
Efterfølgende har vi så d. 18/4 været på ønh-ambulatoriet og fået deres foreløbige svar på de prøver de tog d. 25/3, desværre er det ikke noget endegyldigt svar. prøverne er blevet mikroskoperet og vidste ingen af de bakterier de søgte efter, tilgengæld viste de heller ikke de celler, som normalt vil være tilstede ved en halscyste. bakterie prøverne vil blive dyrket i 8 uger, så det endelige svar får vi først her i slutningen af maj. Så lige pt arbejder vi med udelukkelses metoden, og så længe der ikke er nogen positive prøver går lægerne ud fra at det er en mediane halscyste. Hævelses var faldet fint, og det lignede bare et lille adamsæble, og så ikke ud til at chikanere.
men men men..
I torsdags var vi til middag og varme hveder hos min svigerfar, og Magnus ville ikke rigtig spise, det fortsatte så om fredagen, hvor jeg især bemærkede at han var begyndt at savle og have list dårlig ånde, som han også havde sidst. Lørdag var der så ingen tvivl, halsen var hævet op igen, han havde feber og jeg ringede til ØNH, mend er er jo ikke nogen i weekenderne, men snakkede med sengeafsnittet og en læge ringede tilbage og udskrev penicillin (imacilin - det han godt kan lide) og han skal have panodil hver 6. time, og han begyndte så at spise igen, ikke normalt, men der kommer noget ned. Lægen siger også at der vil gå et døgn før penicilinen virker, og hvis han får det værre skal vi ringe igen.
Søndag er der ingen ændring, men mandag aftens synes jeg at den er blevet mere rød og jeg ringer derfor til ønh tirsdag morgen, og de vil selvfølgelig gerne se ham, men de er lige så vævende og usikre i deres svar til hidtil og synes vi lige skal give penicilinen lidt længere tid. De ringer også til nogen med forstand på microbiologi og peniclin for at forhøre sig om vi skal give noget andet, men ikke som det ser ud nu. Men vi skal så komme igen i morgen til tjek, og da jeg bestemt ikke synes at penicilinen virker, og den er blevet mere rød, tror jeg de måske vil tage nye prøver, så de kan finde ud af hvad det er for en bakterie der laver balade.. sidste gang havde han trods alt fået penicilin i 12 dage inden de tog prøverne. Men det betyder jo så at han skal i nakose igen.. og det er så frygteligt at lægge dem i narkose.. Men jeg vil også bare gerne snart vide hvad det er.. Og det vigtigste MIN LILLE MAGNUS MUS SKAL VÆRE RASK!! Han skal ikke have ondt hele tiden.. han skal ikke være på smertestillinge og penicilin hele tiden..
I får også lige lidt billeder af forløbet, båe fra sidste gang og denne..
Hvis der er nogen der ude, der har haft/har et barn med en halscyste, så vil jeg da meget gerne hører fra jer..
synes det er super hårdt det her