Lumbal punktur - nogen der vil dele erfaringer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
8 svar
5 synes godt om
1. maj 2013

Bassemor<3

Jeg skal have foretaget en lumbalpunktur i morgen, og har, dumt nok, læst mig frem til en masse trælse bivirkninger på nettet, og nu er jeg jo skide bange for at få den (( nogen der kan berolige mig ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

K&S

Bassemor<3 skriver:

Jeg skal have foretaget en lumbalpunktur i morgen, og har, dumt nok, læst mig frem til en masse trælse bivirkninger på nettet, og nu er jeg jo skide bange for at få den (( nogen der kan berolige mig ??

Det vigtigste efter en lumbalpunktur er at holde sig i ro 

Min mand fik foretaget en lumbalpunktur sidste år og han slappede ikke ordentligt af, så han endte med migræne lignende hovedpine i flere dage, fordi væsken siver ud, hvis man er for meget i bevægelse 

Anmeld

1. maj 2013

Skouboe

Lig på ryggen en times tid bagefter og drik masser af vand.

Og uanset hvad så husk at det er forholdsvist hurtigt overstået. Sørg dog for at have en med til at holdt i hånden, det hjælper lidt.

Anmeld

1. maj 2013

MissMona

Bassemor<3 skriver:

Hvis du ender med at få den migræne lignende hovedpine så henvend dig til hospitalet igen. De kan afhjælpe det ved at udligne trykket/lukke hullet med noget af dit eget blod. Det er ikke værd at vente til det går over. For det andet virker med det samme!

Til selve indgrebet: slap af, tænk positivt og lig stille selv hvis det gør ondt! Det er hurtigt overstået!

?

Anmeld

2. maj 2013

Bassemor<3

Har godt læst om det der blood patch. Jeg har også den bekymring, at min mand skal væk hele weekenden, så jeg er selv med vores søn på 15. mdr. kryds lige fingre for at jeg ikke får den der frygtelige hovedpine. Så bliver jeg gladeligt liggende i den sygeseng i 4 timer hvis det skulle være

Anmeld

2. maj 2013

tweety2060

Hvis du får spinalhovedpine så drik coca cola, ikke pepsi men coca cola.... Noget med kofein hjælper....
Pøj pøj

Anmeld

2. maj 2013

modesty

tweety2060 skriver:

Hvis du får spinalhovedpine så drik coca cola, ikke pepsi men coca cola.... Noget med kofein hjælper....
Pøj pøj

Så er det vel smartere at drikke kaffe? Der er meget mere koffein i.

Anmeld

2. maj 2013

tweety2060

modesty skriver:

Så er det vel smartere at drikke kaffe? Der er meget mere koffein i.

Hm må være svar skyldig.... Ved det fra børn, og de får ikke kaffe

Anmeld

6. maj 2013

Bassemor<3

Det gjorde SYGT ondt, og den første der stak, stak forkert, en eller anden russer jeg ene forstod hvad sagde (hun hvavde kun være her i landet i 1 år) til sidst kaldte de en narkoselæge som stak og ramte første gang. Jeg lagde 20. min og fik heldigvis ikke hovedpine efterfølgende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.