Ferie i Sydsverige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi vil gerne en uges tid til Sydsverige, mor, far og tre børn. Vi skal bl.a. i Astrid Lindgreens Verden. Har du været der? Hvor mange dage kan man bruge der?

Men hvad kan / bør man ellers se på de kanter, nu man har taget skridtet og bevæget sig ud i ferie på svensk?

Mvh
Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Rasmine

Hænger lige på her.
(Ps Karoline, vi kan da følges...)

Anmeld

30. juni 2009

ekzunz

Har også idag kigget en hel masse på ALV, div. camping, dyreparker osv....men synes ikke jeg blev så meget klogere, så jeg håber der kommer en masse gode svar

Mht. ALV har jeg læst på en konkurrende baby-side at man med fordel kan bruge 2 dage.

Man kan bo på deres campingplads for SEK 1.350 for 1 overnatning (2 voksne og 3 børn) og det er incl. 2 dages entre til parken.....det er da vildt billigt - synes jeg!

Anmeld

30. juni 2009

HelleBelle

Hejsa.
Vi var i ALV sidste år, og jeg vil synes at 2 dage er max. Vi var pænt tilfredse med en dag. Malte (dengang 4år 4mdr), havde ikke ro i numsen til at se så meget teater. Det han havde mest glæde af var at lege i de små huse. Det var en vildt hyggelig dag i et roligt tempo uden en masse gøjl, så vil gerne anbefale det!!
Vi boede et genialt sted ca ½ time derfra. Villa Karllosa. Billigt og hyggeligt. Det vrimlede med børnefamilier, så ungerne legede og vi voksne hyggede. Startede med at plukke hindbær i skoven sammen med Malte da vi kom dertil, så så dejligt!!
Tog gerne dertil igen!!

Anmeld

30. juni 2009

HelleBelle

Vi var også inde i en mine, og vaskede RIGTIGT guld, man kan køre med dresine, besøge bulderby, og lønneberg (huset der blev brugt) og selve lønneberg, der var vi til marked.
Bulderby og Huset fra Emil er egentlig bare steder hvor man kan tage en madkurv med og ungerne kan lege, gynge, springe fra høloft og sådan. Vi synes det var hyggeligt og afslappende, og meget sjovt at se stederne fra filmene. Men ingen vild action og karusselture Så det handler lidt om hvad man er til....

Anmeld

2. juli 2009

HelleBelle

og så var der jo lige en superskøn eftermiddag ved og i en skovsø. Vildt smukt og dejligt!!
behøver jeg forresten fortælle at vi også i år skal til Sverige?

Anmeld

8. juli 2009

HelleBelle

gad i ikke høre om det alligevel???

Anmeld

8. juli 2009

petersmor

HelleBelle skriver:

Hehe

Anmeld

8. juli 2009

Rasmine

HelleBelle skriver:

Haha, jow da.
Tillader mig lige at svare for Karoline først, de har lige været i Sverige.

Det var/er meningen vi også skal det, men tror lige vi udsætter til næste år.
Vi skal på turne i Kolding, Barrit, Fyn og Kbh., alle med overnatninger, så vi snakkede om at Sverige nok lige blev i overkanten og for stresset for ungerne (og os selv)

Anmeld

8. juli 2009

HelleBelle

Mebach skriver:

Haha, jow da.
Tillader mig lige at svare for Karoline først, de har lige været i Sverige.

Det var/er meningen vi også skal det, men tror lige vi udsætter til næste år.
Vi skal på turne i Kolding, Barrit, Fyn og Kbh., alle med overnatninger, så vi snakkede om at Sverige nok lige blev i overkanten og for stresset for ungerne (og os selv)

Hejsa.
Ja forstår godt i venter med det, det er ikke altid til ungernes bedste at proppe dem med for mange indtryk og oplevelser.
Men så kan I jo glæde jer til næste år :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.