Uheld i bukserne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
11 svar
1 synes godt om
1. maj 2013

Mette Nexø

Har brug for et råd eller flere

Jeg har en datter på 3 år og 4 mdr, der har været uden ble i et år nu. Men efter hun er begyndt i børnehave er hun begyndt at lave stort i bukserne når hun er ude og lege. Her hjemme spørger vi hele tiden om hun skal på toilettet, og selvom hun siger nej oplever vi engang imellem at hun kan finde på at stå ved siden af os og skide i bukserne.

Jeg ved ikke hvorfor hun gør det det, når man spørger hende ved hun ikke hvorfor hun gør det.

Håber der sidder en/flere der måske kan give lidt gode råd til hvad man kan gøre ved det. Vi er gået tilbage til at have ble på når hun er ude og lege i børnehaven, da jeg var træt af hverdag at få tøj med hjem smut ind i lort, da de ikke lige har tid til at skylle underbukserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

bøllen

Hvad siger pædagogerne i børnehaven om situationen ?

må sige jeg ikke er tilhænger af, at give dem ble på igen. Og slet ikke hvis hun har været blefri i et år.

tænker i skal prøve at huske hende på toiletbesøg, måske i kan se på hende hvornår det er nu ( kunne vi på vores dreng som også sagde nej )

evt lave fast toilet besøg f.eks efter måltider. 

Anmeld

1. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er et stort skift, at komme i børnehaven. Der sker rigtig mange ting som gør, at de "glemmer", at gå på toilettet. Er I ikke i dialog med børnehaven om, at de skal hjæpe hende med, at gå på toilettet.

Hvorfor har hun ble på når hun er ude og lege. Personligst synes jeg, at det er synd, at hun skal gøres til "baby" igen. Jeg kan godt forstå, at det er irriterende, at personalet ikke lige skyller hendes tøj (nogen steder må de slet ikke), men er det så ikke bare, at give hende noget gammel tøj på, hvor det er ok, at der sker uheld i?

Anmeld

1. maj 2013

Pikku Myy

Mette Nexø skriver:

Jeg har en datter på 3 år og 4 mdr, der har været uden ble i et år nu. Men efter hun er begyndt i børnehave er hun begyndt at lave stort i bukserne når hun er ude og lege. Her hjemme spørger vi hele tiden om hun skal på toilettet, og selvom hun siger nej oplever vi engang imellem at hun kan finde på at stå ved siden af os og skide i bukserne.

Jeg ved ikke hvorfor hun gør det det, når man spørger hende ved hun ikke hvorfor hun gør det.

Håber der sidder en/flere der måske kan give lidt gode råd til hvad man kan gøre ved det. Vi er gået tilbage til at have ble på når hun er ude og lege i børnehaven, da jeg var træt af hverdag at få tøj med hjem smut ind i lort, da de ikke lige har tid til at skylle underbukserne

Har i en fornemmelse af om hun laver lort på det samme tidspunkt hver dag? For så kunne pædagogerne/I måske se om I kunne ramme tidspunktet og få hende ind og sidde på toilettet.

Jeg tænker at hun skal lære at det er mindre besværligt og tidskrævende at lave på toilettet end i bukserne. Det er jeg ikke sikker på hun lærer ved at I giver hende bleen på igen.

Anmeld

1. maj 2013

Mette Nexø

MoarHvidovre skriver:

Det er et stort skift, at komme i børnehaven. Der sker rigtig mange ting som gør, at de "glemmer", at gå på toilettet. Er I ikke i dialog med børnehaven om, at de skal hjæpe hende med, at gå på toilettet.

Hvorfor har hun ble på når hun er ude og lege. Personligst synes jeg, at det er synd, at hun skal gøres til "baby" igen. Jeg kan godt forstå, at det er irriterende, at personalet ikke lige skyller hendes tøj (nogen steder må de slet ikke), men er det så ikke bare, at give hende noget gammel tøj på, hvor det er ok, at der sker uheld i?

Jo vi har prøvet at være i dialog med børnehave, de prøver at huske aty sætte hende på toilettet når de har været ude i en time, men det er desværre ikke altid det huskes, så efter 6 mdr med uheld har vi en periode kørt med ble, og er helt enig med dig i det er et skråplan, men efter 6 mdr tænker jeg det ikke er nyt og fremmed mere i børnehaven.

Og vi oplever jo også herhjemme engang imellem at hun laver i bukserne selvom vi er efter hende. Hun har heldigvis ikke noget tøj der er dyrt så at det bliver ødelagt er ok, men tænker der må være en grund til at hun har de uheld, jeg kan bare ikke gennemskue hvad der gør det

Anmeld

1. maj 2013

Mette Nexø

bøllen skriver:

Hvad siger pædagogerne i børnehaven om situationen ?

må sige jeg ikke er tilhænger af, at give dem ble på igen. Og slet ikke hvis hun har været blefri i et år.

tænker i skal prøve at huske hende på toiletbesøg, måske i kan se på hende hvornår det er nu ( kunne vi på vores dreng som også sagde nej )

evt lave fast toilet besøg f.eks efter måltider. 

Er desværre ikke faste tidspunkter og man kan slet ikke se på hende når hun laver i bukserne desværre.

Pædagogerne prøver at sætte hende på toilettet kl 13 når de er ude, men vi oplever desværre også tit det bliver glemt. De har 19 børn på stuen og er 2 pædagoger, så kan godt forstå det bliver glemt engang imellem. Herhjemme er potten konstant i nærheden af hende, og alligevel kan hun finde på at lave i bukserne.

Anmeld

1. maj 2013

Maja88

Mette Nexø skriver:

sker der nogen forandringer i jeres liv???

nye børn??? andre ting???

er hun ked af noget i børnehaven?

Anmeld

1. maj 2013

Mette Nexø

Pikku Myy skriver:

Har i en fornemmelse af om hun laver lort på det samme tidspunkt hver dag? For så kunne pædagogerne/I måske se om I kunne ramme tidspunktet og få hende ind og sidde på toilettet.

Jeg tænker at hun skal lære at det er mindre besværligt og tidskrævende at lave på toilettet end i bukserne. Det er jeg ikke sikker på hun lærer ved at I giver hende bleen på igen.

Det har du ret i, var nok også en løsning af frustration over at vi gang på gang oplevede uheldene.

Man kan desværre ikke rigtig se på hende når hun skal lave stort og det er sjældent det er på samme tidspunkt.

Hun selvom hun laver i bukserne kan hun gå rundt med indtil pædagogerne opdager det, så det virker som om hun er ligeglad med at hun har bukserne fuld af lort.

Anmeld

1. maj 2013

Mette Nexø

Maja88 skriver:

sker der nogen forandringer i jeres liv???

nye børn??? andre ting???

er hun ked af noget i børnehaven?

Hun virker glad for børnehaven, men hun har været lidt tid om at falde rigtig til synes jeg. Men pædagogerne synes ikke det har været sslemt.

Jeg er gravid, er 7 mdr henne, men problemet var der allerede inden vi indviede hende i at hun skulle være storesøster.

Anmeld

1. maj 2013

Maja88

Mette Nexø skriver:

Hun virker glad for børnehaven, men hun har været lidt tid om at falde rigtig til synes jeg. Men pædagogerne synes ikke det har været sslemt.

Jeg er gravid, er 7 mdr henne, men problemet var der allerede inden vi indviede hende i at hun skulle være storesøster.

men børn er super gode til at mærke forandringer om vi så fortæller det eller ej...

men det er bare en anden hverdag i en børnehave og hun vil vel ikke gå glip af noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.