Kan man få den hjælp som enlig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
6 svar
2 synes godt om
1. maj 2013

Anonym trådstarter

Kan man som enlig forsøger søge om hjælp til hele huslejen hvis man kun har fået udbetalt 5000 ( det er både boligsikring og børnepenge fra faderen)  men har regninger sammen med husleje på 7500 hvor huslejen er bare på 5000 ?

Eller er det kun til folk der slet ingen penge har ?

Kan ikke låne eller få overtræk da jeg står i RKI oger ved at få det væk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

Kan man som enlig forsøger søge om hjælp til hele huslejen hvis man kun har fået udbetalt 5000 ( det er både boligsikring og børnepenge fra faderen)  men har regninger sammen med husleje på 7500 hvor huslejen er bare på 5000 ?

Hvordan kan det være du ikke har mere end 5000 udbetalt? Har du ingen indtægt udover boligsikring og børnebidraget fra far?

Anmeld

1. maj 2013

skatja

gå ned på din kommune og ansøg om en enkeltydelse til regningerne.

husk dog dokumentation for : husleje, alle andre mdr udgifter.

afslag fra banken om at de ikke vil låne dig penge, kontoudskrifter for de sidste 3 mdr samt en arrengement oversigt fra din bank alt skal dokumenteres, og husk at lave en god forklaring så du undgår et afslag. Rådfør dig for en sikkerhedsskyld med en sagsbehandler på din kommune. 

held og lykke

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Hvordan kan det være du ikke har mere end 5000 udbetalt? Har du ingen indtægt udover boligsikring og børnebidraget fra far?

Har ansøgt opm kh forsent til at modtage i denne månede så har kun fået deres forsøgertillæg eller kan ikk huske hva hun kaldte den  

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

gå ned på din kommune og ansøg om en enkeltydelse til regningerne.

husk dog dokumentation for : husleje, alle andre mdr udgifter.

afslag fra banken om at de ikke vil låne dig penge, kontoudskrifter for de sidste 3 mdr samt en arrengement oversigt fra din bank alt skal dokumenteres, og husk at lave en god forklaring så du undgår et afslag. Rådfør dig for en sikkerhedsskyld med en sagsbehandler på din kommune. 

held og lykke

Okay, tusind tak for rådet  

Anmeld

1. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Det kommer an på dine udgifter.
Kommunen vil sige at udgifter KUN er overlevelses udgifter, altså et rimeligt beløb til mad. TV og tlf, internet ect. går ikke ind under overlevelses udgifter, og derfor vil du først blive bedt om at droppe de udgifter.
De kigger kun på husleje, mad, forsikring og evt transport HVIS det er til f.eks. at kigge efter job.

Det skal sige at hvis man søger hjælp la a enkeltydelser, så kommer man højst sandsynligt til at skulle betale det tilbage.

Men hvis du kun får 5000 udbetalt og har regninger for 7500kr som KUN er overlevelse, så skal kommunen gå ind og hjælpe dig med din husleje ELLER tilbyde dig en billigere lejlighed (mener stadigvæk at man med børn skal have en 3 vær.)

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Det kommer an på dine udgifter.
Kommunen vil sige at udgifter KUN er overlevelses udgifter, altså et rimeligt beløb til mad. TV og tlf, internet ect. går ikke ind under overlevelses udgifter, og derfor vil du først blive bedt om at droppe de udgifter.
De kigger kun på husleje, mad, forsikring og evt transport HVIS det er til f.eks. at kigge efter job.

Det skal sige at hvis man søger hjælp la a enkeltydelser, så kommer man højst sandsynligt til at skulle betale det tilbage.

Men hvis du kun får 5000 udbetalt og har regninger for 7500kr som KUN er overlevelse, så skal kommunen gå ind og hjælpe dig med din husleje ELLER tilbyde dig en billigere lejlighed (mener stadigvæk at man med børn skal have en 3 vær.)

Har snakket med dem jeg skylder til rki og internet og tv og mobil at det bliver rykket en månede så det resterende er husleje, alle mine forsikringer, og mit kort til offentligt transport da jeg bor 20 km fra byen med jobcentret og kommunen i og så maden 

men venter på at der er en sagsbehandler der ringer tilbage til mig nu  

men det er os fint jeg skal betale dem tilbage, da jeg os skulle have haft gjort det til banken hvis jeg kunne have lånt der jo  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.