Min kæreste og jeg har en datter på 9 mdr. Jeg er ledig på kontanthjælp, og regner med at pågynde en udredning snarest muligt, så jeg kan søge førtidspension...
Min kæreste er pt. osse på kontanthjælp, da han ikke kan arbejde pga. meget omfattende nældefeber, som kommer ved varme. Han er ved at søge revalidering, men der er lang behandlingstid...
Pt. lever vi af min kontanthjælp, da min kærestes kontanthjælp ikke engang dækker hans månedlige udgifter. Han mangler ca. 1100 hver måned. Af min kontanthjælp går der osse 3500 til vores betalingsbudget.
Så er der ca. 5000,- tilbage på min konto, men min kærestes minus bliver bare større og større for hver måned der går. Vi kan ikke få råd til at lægge penge fra min konto over på hans, da vi jo skal købe mad, tøj osv. Desuden har vi ekstraudgifter i form af diverse ting som er nødvendigt, da min datter er i hoftegips. Dette kan vi ikke få dækket.
Vi kan ikke få boligsikring, vi kan kun få ca. 30% i tilskud til dagpleje. Vi er tvunget til at have en dagplejeplads, da jeg ellers vil miste min kontanthjælp, selv om vi reelt ikke har brug for den pt.
Kan bare slet ikke se hvordan vi skal få det til at hænge sammen økonomisk. Vi skal tale med banken i dag, og se om vi kan skære nogle udgifter fra, men helt ærligt så ser det ikke godt ud, for i forvejen har vi skåret en masse fra...
Hmm, nogle gode råd...eller nogen som kender lidt til reglerne ang. økonomisk hjælp, som kan rådgive os lidt?
Det er kommet så vidt, at vi måske bliver nødt til at overveje, at flytte fra hinanden, for at få det til at hænge sammen.
Anmeld