Kan det virkelig være rigtigt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

Bondepigen

Min kæreste og jeg har en datter på 9 mdr. Jeg er ledig på kontanthjælp, og regner med at pågynde en udredning snarest muligt, så jeg kan søge førtidspension...

Min kæreste er pt. osse på kontanthjælp, da han ikke kan arbejde pga. meget omfattende nældefeber, som kommer ved varme. Han er ved at søge revalidering, men der er lang behandlingstid...

Pt. lever vi af min kontanthjælp, da min kærestes kontanthjælp ikke engang dækker hans månedlige udgifter. Han mangler ca. 1100 hver måned. Af min kontanthjælp går der osse 3500 til vores betalingsbudget.

Så er der ca. 5000,- tilbage på min konto, men min kærestes minus bliver bare større og større for hver måned der går. Vi kan ikke få råd til at lægge penge fra min konto over på hans, da vi jo skal købe mad, tøj osv. Desuden har vi ekstraudgifter i form af diverse ting som er nødvendigt, da min datter er i hoftegips. Dette kan vi ikke få dækket.

Vi kan ikke få boligsikring, vi kan kun få ca. 30% i tilskud til dagpleje. Vi er tvunget til at have en dagplejeplads, da jeg ellers vil miste min kontanthjælp, selv om vi reelt ikke har brug for den pt.

Kan bare slet ikke se hvordan vi skal få det til at hænge sammen økonomisk. Vi skal tale med banken i dag, og se om vi kan skære nogle udgifter fra, men helt ærligt så ser det ikke godt ud, for i forvejen har vi skåret en masse fra...

Hmm, nogle gode råd...eller nogen som kender lidt til reglerne ang. økonomisk hjælp, som kan rådgive os lidt?

Det er kommet så vidt, at vi måske bliver nødt til at overveje, at flytte fra hinanden, for at få det til at hænge sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

MaleneG

bondepigen skriver:

Min kæreste og jeg har en datter på 9 mdr. Jeg er ledig på kontanthjælp, og regner med at pågynde en udredning snarest muligt, så jeg kan søge førtidspension...

Min kæreste er pt. osse på kontanthjælp, da han ikke kan arbejde pga. meget omfattende nældefeber, som kommer ved varme. Han er ved at søge revalidering, men der er lang behandlingstid...

Pt. lever vi af min kontanthjælp, da min kærestes kontanthjælp ikke engang dækker hans månedlige udgifter. Han mangler ca. 1100 hver måned. Af min kontanthjælp går der osse 3500 til vores betalingsbudget.

Så er der ca. 5000,- tilbage på min konto, men min kærestes minus bliver bare større og større for hver måned der går. Vi kan ikke få råd til at lægge penge fra min konto over på hans, da vi jo skal købe mad, tøj osv. Desuden har vi ekstraudgifter i form af diverse ting som er nødvendigt, da min datter er i hoftegips. Dette kan vi ikke få dækket.

Vi kan ikke få boligsikring, vi kan kun få ca. 30% i tilskud til dagpleje. Vi er tvunget til at have en dagplejeplads, da jeg ellers vil miste min kontanthjælp, selv om vi reelt ikke har brug for den pt.

Kan bare slet ikke se hvordan vi skal få det til at hænge sammen økonomisk. Vi skal tale med banken i dag, og se om vi kan skære nogle udgifter fra, men helt ærligt så ser det ikke godt ud, for i forvejen har vi skåret en masse fra...

Hmm, nogle gode råd...eller nogen som kender lidt til reglerne ang. økonomisk hjælp, som kan rådgive os lidt?

Det er kommet så vidt, at vi måske bliver nødt til at overveje, at flytte fra hinanden, for at få det til at hænge sammen.

Når du skriver tøj er det så iforhold til jer eller den lille?
For hvis det er i forhold til jer, kan man måske godt sige at det jo ikke er nødvendigt med nyt tøj hver eneste måned

Anmeld

30. juni 2009

Bondepigen

Når du skriver tøj er det så iforhold til jer eller den lille?
For hvis det er i forhold til jer, kan man måske godt sige at det jo ikke er nødvendigt med nyt tøj hver eneste måned

Det er til Emma. Vi får aldrig nyt tøj. Jeg får aflagt tøj fra nogen i familien, som bruger samme str. som mig.

Anmeld

30. juni 2009

Fru kreutz

Det er en rigtig øv situation at i er havnet i.

Har ikke rigtig nogle gode råd andet end et spørgsmål, er det ikke muligt for jer at få tilskud til hans medicin, så i ikke skal betale det fulde beløb.

5000 kr. er det vi har til 2 børn og 2 voksne hver måned, og vi mangler ikke noget, dog for børnene ikke tøj hver måned, og mange gange bliver der købt tøj og sko hvis der er behov for dette når børnepengene kommer..
Skal liges siges at vores er noget større end din, så din datter skal selvfølgelig have nyt tøj noget oftere end vores.

Det blev et langt indlæg alligevel.

Anmeld

30. juni 2009

Bondepigen

Fru kreutz skriver:

Det er en rigtig øv situation at i er havnet i.

Har ikke rigtig nogle gode råd andet end et spørgsmål, er det ikke muligt for jer at få tilskud til hans medicin, så i ikke skal betale det fulde beløb.

5000 kr. er det vi har til 2 børn og 2 voksne hver måned, og vi mangler ikke noget, dog for børnene ikke tøj hver måned, og mange gange bliver der købt tøj og sko hvis der er behov for dette når børnepengene kommer..
Skal liges siges at vores er noget større end din, så din datter skal selvfølgelig have nyt tøj noget oftere end vores.

Det blev et langt indlæg alligevel.

Ok... Betaler i så selv det fulde beløb til børnehaven?...og hvad giver man egentlig?

Vi skal give 2052,- til dp, hvoraf vi selv skal betale de 1552,- mener jeg.. og de skal jo gå af de 5000,- vi har om md....

Forstår virkelig ikke hvordan det kan løbe rundt, for jeg synes vi lever skrabet i forvejen...??

Anmeld

30. juni 2009

Bondepigen

Mht. hans medicin. Det kan vi ikke få tilskud til...

Anmeld

30. juni 2009

LineD

Puha for en hård situation i er i...!
Jeg synes da det er mærkeligt der ikke er nogle tilskud og ekstra penge i kan søge? Men jeg ved naturligvis intet om det..

Et lille forslag til at spare herfra kunne være at købe børnetøjet i genbrug (Det skal jo bare vaskes så er det jo godt som nyt) et vennepar af vores gjorde det meget da deres datter var lille, netop fordi de vokser som ukrudt, og de købte tit et skab fuld af tøj for 300-400 kr, og det rækker jo rigtig langt...
Men jeg ved ikke hvordan i har det med sådan noget.

Herhjemme går mig og Morten tit i genbrug og køber tøj, fordi et par uger efter folk har ejet det, smider det til genbrug fordi det ikke er på måde.

Det er jo mange år siden det var laser der var i genbrug, den dag i dag er det jo lækkert modetøj der knap nok er gået i.

---

Det er nok den post jeg kan komme med flest gode råd til.

--

Jeg selv har en kronisk sygdom og har måtte tage meget medicin herfor, jeg slap for mange udgifter ved at melde mig i den "dyre" gruppe i Danmark, således de dækker mange af medicin udgifterne, men ved ikke om din mand er medlem af dette, ligeledes hvis jeres datter er, så burde de faktisk også give noget tilskud.

---

Håber det hjalp lidt, ellers har jeg en hel liste af sparetips mht madlavning osv. så ikke man skal bruge en bondegård på mad, men stadig kan få dejlig varieret og billig mad

Anmeld

30. juni 2009

Fru kreutz

bondepigen skriver:

Ok... Betaler i så selv det fulde beløb til børnehaven?...og hvad giver man egentlig?

Vi skal give 2052,- til dp, hvoraf vi selv skal betale de 1552,- mener jeg.. og de skal jo gå af de 5000,- vi har om md....

Forstår virkelig ikke hvordan det kan løbe rundt, for jeg synes vi lever skrabet i forvejen...??

ja det gør vi, men det bliver betalt over vores budget konto. Vi giver lidt over 3000 kr. for begge børn og vi for ikke tilskud, skal dog ha søgt om det nu her da min mand er fyret og kommer på dagpenge, det vil sige at vi miste noget der nærmere sig 5000 kr. udbetalt hver md. det bliver hårdt men vi har gjort det før.

Hvor handler i ind? og hvor ofte gør i det?

Vi handler i Netto en gang om ugen, der handler vi for mellem 500 og 800 kr. ca alt efter hvad vi skal have og hvad der er på tilbud.
Hvis de f.eks. har kød der har sidst salgsdato så køber vi det og ligger det i fryser.
Der hvor vi sparer også er mængden af kød, her bliver der ca. serveret 100 g. kød pr voksen og ca. 50 g på. barn og de spiser det mange gange ikke.

Vi har været meget langt nede økonomisk, så langt nede at vi kun når vi havde en god md. havde 2000kr. til mad og diverse. Vi meddelte sågar vores bank at vi ville melde os konkurs hvis de ikke ville hjælpe os med at kigge på vores økonomi, de ville ikke kigge på det, så vi skiftede bank istedet og forsikringsselskab, med det resultat at vi har sparede 8000 kr. årligt.

Nå nok om mig, håber at i finder en løsning. Og er sikker på at i nok skal komme igennem det. Hvis du vil snakker mere om det kan du skive en PB, til mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.