hund slikker baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

Diana2013

khaleesi skriver:

Tror det er en ammestue historie.. 

Min kusine fik en ordentlig kyssetur, i ansigtet, hænder, hår osv af mine bedsteforældres gamle hund da hun var spæd. (de har optaget det) og hun er ikke taget skade.

Min egen søn er aldrig blevet kysset af en hund som spæd, men i dag får han nogle ordenlige kys af begge vores hunde til tider dog er han så gammel at han selv stopper det når det bliver for meget.

Synes ikke at man skal klippe båndet mellem hund og baby, men istedet så undgå det i ansigtet og måske lige fjerne alt savlet bagefter

Folk er blevet for hysteriske med det med renlighed, for selvfølgelig skal barnet være pænt og rent, men et lille hundekys skader ikke. Vi oversavler jo selv vores børn med 10000 kys hele tiden, så hvad skader et lille kærligt hundekys. 

Da jeg var baby delte jeg endda hunde mad sammen med hunden, og jeg er da ikke syg... Giver dig helt ret i det er noget værre amme stue snak,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Fenja09

AnneMaria skriver:

min mor siger at hunden ikke maa slikke paa babyen (7 mdr),

fordi den "savl" gaar ind gennem huden og ind i blodet...

er det rigtig ? vasker jo selvfoelgelig bagefter...og det er aldrig i ansigtet!

syntes det er saa synd hvis det er rigtig, da de virkelig elsker hinanden...

Det er bedst at hunden ikke slikker barnet i ansigtet pga bakterier. Så din mor har for så vidt ret - dog tror jeg ikke at det ligefrem går igennem huden og i blodet, det er mere hvis det er bid.

Hunde har mange bakterier i deres spyt som kan være sygdomsfremkaldende bla. streptokokker, stafylokokker og bakterier fra afføring.

Vores hund ved godt at jeg f.eks ikke vil have at hun slikker mig i ansigtet og det er også meget sjældent at hun har kysset vores datter. Farmand er ligeglad, men han kan også bare gå ud og vaske sig med vand og sæbe. Hvis jeres hund slikker barnet i ansigtet så bare sørg for at vaske det bagefter.

Jeg tror ikke at man kan gardere sig 100 % mod kys fra hunden, hvis det er en man selv har boende

/Fenja

Anmeld

1. maj 2013

Minforevigt

Det er SÅ ulækkert!!

og hunden kan smitte barnet med diverse parasitter osv. 

Anmeld

1. maj 2013

Muffinmus

Hund må ikke slikke baby fordi det er klamt, direkte ulækkert med sådan en nosse/røvslikkende hund der så lige overfører til baby bagefter... NASTY

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.