Jalousi omkring udvikling af børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
11 svar
3 synes godt om
30. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg er lige ano. Ikke fordi i ikke må vide hvem jeg er, men fordi jeg ikke vil kunne Googles af familien.

Sagen er den at jeg er så træt af konkurrence, og jalousi i min svigerfamilie.

Manden og jeg har en datter på 2 1/2. Min svigerinde og hendes mand har et barn på 5 og en på 2 1/2 altså vores barn og deres yngste er jævnaldrende.

Deres yngste har altid været langt foran vores datter, specielt fordi h*n har den store at lære fra, og h*n er født til termin. Vores datter er født 5 uger før tid.

jeg har aldrig gået op i hvad min datter kunne før fætter/kusine, og gør det stadig ikke, for mit datter skal nok følge med, men tager måske lidt længere tid om det. Her i sidste uge begyndte min datter meget pludselig at afvise bleen fuldstændig. Og der har været meget få uheld på den uge hun har haft den af nu. I lørdags fortæller jeg stolt at hun jo var i gang med at smide bleen, og min svigerinde siger bare nå, og vender samtalen på noget andet. Kun en uge inden havde hun selv siddet og snakket i lange baner om at deres yngste havde bedt om at komme på toilettet en gang, og nu smed h*n nok snart bleen... Dette er bare ikke sket.

Det er så tydeligt at mærke at min svigerinde er jaloux fordi deres ikke var den første, og det ikke var hende som skulle sige "det skal nok komme, det tager bare lidt tid." (Ikke fordi jeg har sagt det)

Det skal siges at der er mange andre episoder, end lige den her. den her er bare den seneste.

Jeg kan mærke jeg er ved at have fået nok, for alt hvad de laver, og har skal være større og bedre end vores.

andre som har prøvet det, og hvad har i gjort. Jeg vil heller ikke skabe problemer i svigerfamilien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

khaleesi

Jeg har ikke prøvet det.

Men synes bare at du skal lade det falde af på dig, nogle mennesker har desværre et konkurrence gen.

Men hvis det fortsætter med at irritere dig, så snak med hende om det  Måske er hun ikke selv klar over at det går dig på. 

Anmeld

30. april 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er lige ano. Ikke fordi i ikke må vide hvem jeg er, men fordi jeg ikke vil kunne Googles af familien.

Sagen er den at jeg er så træt af konkurrence, og jalousi i min svigerfamilie.

Manden og jeg har en datter på 2 1/2. Min svigerinde og hendes mand har et barn på 5 og en på 2 1/2 altså vores barn og deres yngste er jævnaldrende.

Deres yngste har altid været langt foran vores datter, specielt fordi h*n har den store at lære fra, og h*n er født til termin. Vores datter er født 5 uger før tid.

jeg har aldrig gået op i hvad min datter kunne før fætter/kusine, og gør det stadig ikke, for mit datter skal nok følge med, men tager måske lidt længere tid om det. Her i sidste uge begyndte min datter meget pludselig at afvise bleen fuldstændig. Og der har været meget få uheld på den uge hun har haft den af nu. I lørdags fortæller jeg stolt at hun jo var i gang med at smide bleen, og min svigerinde siger bare nå, og vender samtalen på noget andet. Kun en uge inden havde hun selv siddet og snakket i lange baner om at deres yngste havde bedt om at komme på toilettet en gang, og nu smed h*n nok snart bleen... Dette er bare ikke sket.

Det er så tydeligt at mærke at min svigerinde er jaloux fordi deres ikke var den første, og det ikke var hende som skulle sige "det skal nok komme, det tager bare lidt tid." (Ikke fordi jeg har sagt det)

Det skal siges at der er mange andre episoder, end lige den her. den her er bare den seneste.

Jeg kan mærke jeg er ved at have fået nok, for alt hvad de laver, og har skal være større og bedre end vores.

andre som har prøvet det, og hvad har i gjort. Jeg vil heller ikke skabe problemer i svigerfamilien

Jeg ville måske bare sige at der ikke rigtig er noget at sammenligne! Jeres barn er født 5 uger for tidligt!

Bum!

Men kender det godt! Har ærlig talt bare løftet brynene og rystet på hovedet!
(mest fordi vores børn ikke engang er jævnaldrende!)

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

khaleesi skriver:

Jeg har ikke prøvet det.

Men synes bare at du skal lade det falde af på dig, nogle mennesker har desværre et konkurrence gen.

Men hvis det fortsætter med at irritere dig, så snak med hende om det  Måske er hun ikke selv klar over at det går dig på. 

Tror bare jeg igen lader den falde til jorden.

jeg er bestemt ikke konkurrence menneske, og glæder mig på andres vejene når der sker positive ting i deres liv, derfor ligger det så langt fra mig at man kan være sådan

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

khaleesi skriver:

Jeg har ikke prøvet det.

jeg er bestemt ikke konkurrence menneske, og glæder mig på andres vejene når der sker positive ting i deres liv, derfor ligger det så langt fra mig at man kan være sådan

Anmeld

30. april 2013

khaleesi

Anonym skriver:

Så synes jeg at du skal tage den med hende personligt Måske alene over en kop kaffe. Det kan være hun er lidt anderledes af sind end du er. 

Anmeld

30. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min svigerindes datter og vores dreng er jævnaldrende. Vores har været hurtigere men det er ikke noget vi går op i. Jeg synes bare det er fantastisk de så småt er begyndt at lege sammen

Men vores forhold er absolut ikke centreret om hvad hinandens børn kan, jeg synes du skal tage en snak med din svigerinde og fortælle hende hvordan du oplever jeres forhold lige for tiden. 

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Jeg ville måske bare sige at der ikke rigtig er noget at sammenligne! Jeres barn er født 5 uger for tidligt!

Bum!

Men kender det godt! Har ærlig talt bare løftet brynene og rystet på hovedet!
(mest fordi vores børn ikke engang er jævnaldrende!)

Tror bare jeg lader den falde til jorden.

jeg er bare slet ikke konkurrence mindet, og det ligger så langt fra mig at man ikke kan glæde sig på andres vejen over sådan små ting.

vores børn kan lige præcis ikke sammenlignes. De udvikler sig så forskelligt, vores datter følger godt med sine jævnaldrende, og selvom hun ikke gjorde, så ville jeg da stadig være stolt af hende. præcis som jeg var stolt af min svigerindes børn da de nåede endnu en milepæl. 

Men ja, jeg tror jeg mangler konkurrence-gen

Anmeld

30. april 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Tror bare jeg lader den falde til jorden.

jeg er bare slet ikke konkurrence mindet, og det ligger så langt fra mig at man ikke kan glæde sig på andres vejen over sådan små ting.

vores børn kan lige præcis ikke sammenlignes. De udvikler sig så forskelligt, vores datter følger godt med sine jævnaldrende, og selvom hun ikke gjorde, så ville jeg da stadig være stolt af hende. præcis som jeg var stolt af min svigerindes børn da de nåede endnu en milepæl. 

Men ja, jeg tror jeg mangler konkurrence-gen

God indstiling

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

khaleesi skriver:

Så synes jeg at du skal tage den med hende personligt Måske alene over en kop kaffe. Det kan være hun er lidt anderledes af sind end du er. 

Hun er netop konkurrence menneske, og manden har gjort mig opmærksom på det flere gange. Det startede da vi købte hus, så fik vi ny bil, og efter det er det bare taget ved.

Jeg holder virkelig meget af min svigerinde, og jeg har støttet mig meget op af hende da jeg blev gravid, fordi vi var gravide på samme tid, og ligeså da jeg fødte, og hun kort efter. Man er jo usikker i starten som mor

tror jeg vender den med manden igen, og ser hvad han siger til det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.