Charterferie med barn på 7 mdr. 1 eller 2 uger???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. april 2013

kron0907

Hej,

Vi har fået en lille prinsesse d  29/1-2013 og overvejer nu at tage på ferie til Egypten i midten af august, altså når prinsessen er næsten 7 måneder.

Spørgsmålet er bare om vi skal tage afsted i 1 eller 2 uger eller om det i princippet er underordnet???

Er der nogen der kan hjælpe med erfaringer på dette område??

Vi plejer at rejse i 2 uger men man kan blive bekymret for, om det er for længe eller, igen, om deter ligegyldigt med længden når man alligevel er afsted 

Håber på mange gode erfaringer så vi kan blive lidt klogere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

bobbles

kron0907 skriver:

Hej,

Vi har fået en lille prinsesse d  29/1-2013 og overvejer nu at tage på ferie til Egypten i midten af august, altså når prinsessen er næsten 7 måneder.

Spørgsmålet er bare om vi skal tage afsted i 1 eller 2 uger eller om det i princippet er underordnet???

Vi plejer at rejse i 2 uger men man kan blive bekymret for, om det er for længe eller, igen, om deter ligegyldigt med længden når man alligevel er afsted 

puha den er svær.. da vi kun havde et barn var vi afsted i en uge ( mallorca) hun var 3½ år ( hun er 6 år nu). Og vores mindste bliver 2 år her i september men vi har først planer om hun skal med ud og rejse næste år, der er hun 2½ år. synes ikke rigtig de får noget ud af det når de kun er under 1 år.

Anmeld

30. april 2013

Fenja09

kron0907 skriver:

Hej,

Jeg kender nogen som rejser til Egypten her til sommer med en lille på ca. samme alder som jeres, men de har valgt kun at blive væk i en uge pga den høje temperatur. De skulle have været væk i 2 uger.

/Fenja

Anmeld

30. april 2013

kron0907

I denne omgang er det heller ikke så megetbfor hendes skyld, men mere for vores skyld.

Vi er nemlig lidt uenige herhjemme omkring, om det er bedst med 1 eller 2 uger. Jeg er af den holdning, at når vi er afsted kan det være underordnet om det er 1 eller 2 uger, men manden holder fast så sin mening omkring 1 uge

Anmeld

30. april 2013

Sara.

kron0907 skriver:

Hej,

Jeg ville tage det i helst ville...
Mine børn har været med på ferier siden de var 4 mdr, og det er gået helt fint.
I år er de netop 3 og 5 et halvt og vi skal to uger til Italien.
Det jeg synes er lækkert ved to uger er at vi når at komme helt ned I tempo og nyde 2 uger. Vi har også rejst 1 uge, men der synes vi kun lige vi når derned, vender os til varmen og så skal vi hjem igen.
Men det jo en smags sag

Anmeld

30. april 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg var i Tyrkiet sidste år med mine børn på da 2,5 år og 4 mdr. Vi var afsted i en uge, og om vi havde været der en uge mere ville ikke have betydet noget for dem (udover ekstra badetid ).

De er dog begge blandingsbørn og reagerer ikke på varmen som mange 100% skandinaviske børn gør

Anmeld

30. april 2013

norenberg

Helt klar 2 uger...har rejst meget med de små og en uge er for lidt hvis man skal se noget og også slappe af....da ferien jo går i et lidt andet tempo med en lille....og varmen har mine ik været påvirket af....

Anmeld

30. april 2013

Nemesis

afsted med jer i 2 uger!
Sidste år i thailand mødte vi et ungt par som holdt barsel dernede. De havde været dernede i over 1 måned.

så længe i har en solskærm på klapvognen så er der ingen problemer, så er det lige til en lur i klapvognen ved poolen.

:-)

Anmeld

30. april 2013

Lotus86

Helt klart to uger, det er da fuldstændig underordnet for barnet om det er en eller to. Og vil lige sige, at når folk siger så små børn ikke får noget ud af det, så er det formentlig fordi de ikke selv har været af sted med børn på den alder. Vi havde vores søn med til Thailand første gang da han var 8 mdr, og han elskede det, han nød vores selskab og alt vores opmærksomhed, og vi kunne nyde ham 100% fordi vi havde ferie, kunne slappe af og ikke skulle tænke på en masse praktiske gøremål. Min sundhedsplejerske syntes også det var fantastisk at vi tog afsted med ham der. I øvrigt er børn meget bedre til at omstille sig til varmen end voksne, så det plejer heller ikke være noget problem, ville i hvert fald ikke korte ferien pga. det, hvis man synes det er synd for dem pga. varmen, så skal man jo slet ikke tage af sted

Anmeld

30. april 2013

Muffinmus

Det er lige gyldigt for børnene o det er en uge eller to, men i tager afsted hvor der er omkring 35-43 grader, det er bare IKKE en rar temperatur og i er nødt til at være indenfor mellem 11-15 hver dag for at babyen ikke bliver totalt solsmadret...så det er en dum måned at rejse til et af de varmeste lande i.....
Så af hensyn til temperaturen ville jeg ikke tage afsted to uger, var det et køligere sted så ja, men ikke der i august, der bare så varmt man ikke gider gå nogen steder, bare sidde en skyggen eller indenfor hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.