Stort skift i humør (ang. VS.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
4 svar
1 synes godt om
30. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Situationen kort fortalt:

Vores søn plejede at være superglad for at komme i VS, han bliver 2 til sept.

Plejede at hente sine sko hvis en af os bare nævnte vuggestue i en sætning og sætte sig klar til at skulle have dem på, og hvis jakken allerede var lagt klar så hentede han også den... Når han skulle hjem kunne det sagtens tage op mod 40 min førend vi rent faktisk kom afsted da han lige skulle lege færdig og sige farvel til legetøj og pædagoger...

NU:

Han er ked når han afleveres og vil ikke give slip ved farvelkram... Han er ked når han hentes... Han kan slet ikke få tøjet på og komme afsted hurtigt nok... Han ville ikke engang til gyngerne på turen hjemad men skulle bare direkte hen til opgangsdøren og hjem.. hjemme grovåd han og drak 1½ flaske vand og ville stadig have mere at spise... Han plejede måske lige ville have ½ stykke rugbrød og drikker måske 1 helt glas vand ved siden af over flere omgange... Men nu er det et helt stykke rugbrød og hvad der nok ville svare til 4-5 glas vand og derudover snackting vi har til ham da vi løb tør for rugbrød...

Hvordan ville I reagere ved så pludseligt skift og så stort et skift?

Han er også bare konstant træt når han kommer hjem.. uanset om der står på tavlen han har sovet 1 eller 3 timer...

Vi føler lidt at hans tale er gået i stampe og virker som om han er gået lidt baglæns ind imellem.. som om han har "glemt" ordene igen...

Det er ret frustrerende at stå med en søn der selv kom og sagde hans ble trængte til skiftning og nu går han bare med det til vi tilfældigvis lugter det og får skiftet ham...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

modesty

Wampires skriver:

Situationen kort fortalt:

Vores søn plejede at være superglad for at komme i VS, han bliver 2 til sept.

Plejede at hente sine sko hvis en af os bare nævnte vuggestue i en sætning og sætte sig klar til at skulle have dem på, og hvis jakken allerede var lagt klar så hentede han også den... Når han skulle hjem kunne det sagtens tage op mod 40 min førend vi rent faktisk kom afsted da han lige skulle lege færdig og sige farvel til legetøj og pædagoger...

NU:

Han er ked når han afleveres og vil ikke give slip ved farvelkram... Han er ked når han hentes... Han kan slet ikke få tøjet på og komme afsted hurtigt nok... Han ville ikke engang til gyngerne på turen hjemad men skulle bare direkte hen til opgangsdøren og hjem.. hjemme grovåd han og drak 1½ flaske vand og ville stadig have mere at spise... Han plejede måske lige ville have ½ stykke rugbrød og drikker måske 1 helt glas vand ved siden af over flere omgange... Men nu er det et helt stykke rugbrød og hvad der nok ville svare til 4-5 glas vand og derudover snackting vi har til ham da vi løb tør for rugbrød...

Hvordan ville I reagere ved så pludseligt skift og så stort et skift?

Han er også bare konstant træt når han kommer hjem.. uanset om der står på tavlen han har sovet 1 eller 3 timer...

Vi føler lidt at hans tale er gået i stampe og virker som om han er gået lidt baglæns ind imellem.. som om han har "glemt" ordene igen...

Det er ret frustrerende at stå med en søn der selv kom og sagde hans ble trængte til skiftning og nu går han bare med det til vi tilfældigvis lugter det og får skiftet ham...

Jeg skal ikke kunne udtale mig om der er sket noget i vuggeren der gør at han ikke er glad for at være der...

Men de andre ting du skriver, kunne også godt tyde på at han er ved at gennemgå et udviklingsspring. Større tryghedsbehov og tilbageskridt i sprog og ble-bevidsthed peger lidt i den retning synes jeg. Og så pludselig går det over og der er stort fremskridt.

Hvor lang tid har det varet?

Anmeld

30. april 2013

Wampires

modesty skriver:

Jeg skal ikke kunne udtale mig om der er sket noget i vuggeren der gør at han ikke er glad for at være der...

Men de andre ting du skriver, kunne også godt tyde på at han er ved at gennemgå et udviklingsspring. Større tryghedsbehov og tilbageskridt i sprog og ble-bevidsthed peger lidt i den retning synes jeg. Og så pludselig går det over og der er stort fremskridt.

Hvor lang tid har det varet?

de sidste 2 ugers tid...

startede bare så pludseligt fra den ene dag til den anden...

er bare nervøs for der er sket noget i VS der har gjort det.. mest fordi de ikke virker til at have særlig styr på tingene dernede...

Han har også urolige nætter fra at være begyndt at sove det meste af natten så vågner han nu op og hopper rundt igen en eller 2 gange om natten...

ved bare ikke helt hvordan vi skal tackle det...

Anmeld

30. april 2013

TNBC

Wampires skriver:

de sidste 2 ugers tid...

startede bare så pludseligt fra den ene dag til den anden...

er bare nervøs for der er sket noget i VS der har gjort det.. mest fordi de ikke virker til at have særlig styr på tingene dernede...

Han har også urolige nætter fra at være begyndt at sove det meste af natten så vågner han nu op og hopper rundt igen en eller 2 gange om natten...

ved bare ikke helt hvordan vi skal tackle det...

Hvordan er hans dag der?
Har du spurgt dem om der er sket noget?
Men det kan godt være tryghedsbehov.

Anmeld

2. maj 2013

Wampires

Yurie skriver:

Hvordan er hans dag der?
Har du spurgt dem om der er sket noget?
Men det kan godt være tryghedsbehov.

Det er ikke mig der henter da jeg har fået midlertidigt arbejde men når kæresten henter ham så er der 9 ud af 10 gange ingen der kan svare på spørgsmål om hans dag.. vi er heldige hvis der er nogen der ved hvornår han sidst fik skiftet ble...

Det er også meningen de f.eks. skal være opmærksom på om han har afføring da vi giver Movicol men det er der heller ikke styr på... Så aner ikke om han har afføring hver dag eller hver anden dag da jeg jo ikke ved om han har det dernede de dage han ikke har det herhjemme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.