Slut med mad om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

LilleLene

modesty skriver:

Jamen så synes jeg da bare at I skal gøre det.

Efter hvad jeg har hørt hos venner og bekendte, er det mest almindelige at det tager et par nætter og så er det dét.

puha var det ikke hårdt ? altså at nægte sit barn mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

modesty

LilleLene skriver:

puha var det ikke hårdt ? altså at nægte sit barn mad

Nu var det jo med vilje far der tog den første nat, netop fordi jeg tænkte at det ville være hårdt. 

Det eneste jeg oplevede var lidt brok, og det var ikke slemt, nej. 

Anmeld

30. april 2013

LilleLene

modesty skriver:

Nu var det jo med vilje far der tog den første nat, netop fordi jeg tænkte at det ville være hårdt. 

Det eneste jeg oplevede var lidt brok, og det var ikke slemt, nej. 

altså her SKRIGER han hvis flasken ikke kommer hurtigt nok, og han drikker 210 ml

og en sjælden gang får han 2 flasker

Anmeld

30. april 2013

modesty

LilleLene skriver:

altså her SKRIGER han hvis flasken ikke kommer hurtigt nok, og han drikker 210 ml

og en sjælden gang får han 2 flasker

OK hmm... jamen det kan jo godt være at han ikke er klar endnu. 

Anmeld

1. maj 2013

LilleLene

modesty skriver:

OK hmm... jamen det kan jo godt være at han ikke er klar endnu. 

tja måske :/

Anmeld

1. maj 2013

FruK

Det var faktisk fordi jeg læste din tråd + at jeg er lidt træt af at skulle op flere gange om natten og hygge med bassen om natten, at jeg kom til at tænke på det  

Nu skriver du "op og hygge om natten" - så kommer jeg til at tænke på, om det er "for" hyggeligt...?

Vi har et lille bitte natlys, så vi kun lige kan se. Der bliver ikke tændt mere lys om natten. Jeg snakker ikke til hende. Tager hende bare op, lægger hende til og lader hende spise til hun er færdig. Bøvser af og lægger hende tilbage i sengen. Alt sammen uden snak. Højest "shhhhhh" når hun skal falde i søvn. For at signalere at det her er nat og vi skal sove videre.

Jeg skifter heller ikke ble om natten, der er kun tis i og den kan godt holde en hel nat. I starten da hun blev skiftet om natten foregik det på samme måde; kun lige lys nok til at kunne se og ingen snak.

Hun er 4 mdr og spiser kun en gang om natten, som regel ved 4-5 tiden. Og så sover hun videre igen med det samme. Vi har gjort sådan siden hun blev født - selvfølgelig med flere amninger i starten. 

Anmeld

1. maj 2013

LilleChelle

FruK skriver:

Nu skriver du "op og hygge om natten" - så kommer jeg til at tænke på, om det er "for" hyggeligt...?

Vi har et lille bitte natlys, så vi kun lige kan se. Der bliver ikke tændt mere lys om natten. Jeg snakker ikke til hende. Tager hende bare op, lægger hende til og lader hende spise til hun er færdig. Bøvser af og lægger hende tilbage i sengen. Alt sammen uden snak. Højest "shhhhhh" når hun skal falde i søvn. For at signalere at det her er nat og vi skal sove videre.

Jeg skifter heller ikke ble om natten, der er kun tis i og den kan godt holde en hel nat. I starten da hun blev skiftet om natten foregik det på samme måde; kun lige lys nok til at kunne se og ingen snak.

Hun er 4 mdr og spiser kun en gang om natten, som regel ved 4-5 tiden. Og så sover hun videre igen med det samme. Vi har gjort sådan siden hun blev født - selvfølgelig med flere amninger i starten. 

Der er intet der skulle indikere at det skulle være sjovt og hyggeligt. 

Vi har helt dæmpet lys hele natten igennem, og det bliver ikke tændt mere når han spiser. Jeg snakker ikke til ham overhovedet. Og han spiser og bliver lagt tilbage igen og sover. Bliver aldrig skiftet om natten - da han er ret konsekvent med afføring. 

Anmeld

1. maj 2013

FruK

LilleChelle skriver:

Der er intet der skulle indikere at det skulle være sjovt og hyggeligt. 

Vi har helt dæmpet lys hele natten igennem, og det bliver ikke tændt mere når han spiser. Jeg snakker ikke til ham overhovedet. Og han spiser og bliver lagt tilbage igen og sover. Bliver aldrig skiftet om natten - da han er ret konsekvent med afføring. 

Ok - det var bare en tanke. 

Anmeld

1. maj 2013

LilleChelle

FruK skriver:

Ok - det var bare en tanke. 

Jah  
Men han virker heller ikke til at vågne helt op - bare sådan hyggevågning. Og spiser så lidt, og sover så videre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.