Gå før kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
14 svar
4 synes godt om
30. april 2013

Masig

Vores dreng på 9,5 mdr gider bestemt ikke det der med at kravle.. Det er fair nok at han ikke kan kravle endnu, men han vil ikke engang i nærheden... Sp og kiropraktoren siger vi skal prøve at stimulere ham til det ved at lave forskellige øvelser, men drengen vil simpelthen ikke... Han vil gerne ligge på maven og løfte sig op på armene, men han tager ikke benene med, og gør vi det for ham bliver han sur og lægger sig ned på maven igen. Han kan godt trække benene op, men så lægger han sig på siden inden han gør det og armene kommer jo så ikke med...

Til gengæld vil han meget gerne op og stå og kan faktisk stå selv hvor han holder fast i noget uden man behøver støtte ham... Og han vil også gerne ud og gå...

Jeg ved der er nogle der går før de kravler, men er der nogle af jer der har erfaring med det, og er jeres børn så begyndt at kravle senere eller har det bare fungeret fint nok med bare at gå?

De "kloge" siger jo at det er så vigtigt med det der krydskoordinering ved kravlestadiet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

MorDk

Ja de siger de kloge, men de kan jo altså ikke bestemme hvad vores børn gør. Vi som forældre prøver jo så vidt det er muligt at støtte dem i udviklingen, men jeg har ikke tænkt mig at holde mit barn tilbage fordi de kloge siger at hun skal lærer at kravle først

Min datter er ligesom din søn. Hun kryber rundt og nægter at bruge benene andet end til at stå/gå på... (med hjælp) Hun er dog kun 7 mdr. og det skal nok komme (måske) Men jeg tager det som det kommer og så lader jeg hende gøre det HUN har lyst til og det sys jeg også du skal gøre med din søn ♥

Anmeld

30. april 2013

Masig

MorDk skriver:

Ja de siger de kloge, men de kan jo altså ikke bestemme hvad vores børn gør. Vi som forældre prøver jo så vidt det er muligt at støtte dem i udviklingen, men jeg har ikke tænkt mig at holde mit barn tilbage fordi de kloge siger at hun skal lærer at kravle først

Min datter er ligesom din søn. Hun kryber rundt og nægter at bruge benene andet end til at stå/gå på... (med hjælp) Hun er dog kun 7 mdr. og det skal nok komme (måske) Men jeg tager det som det kommer og så lader jeg hende gøre det HUN har lyst til og det sys jeg også du skal gøre med din søn ♥

Jamen jeg tænker lige nøjagtig det samme.. Vi prøver at hjælpe ham med den der kravlestilling, men hvis ikke han vil, så tvinger vi ham heller ikke, og vil han op at stå og gå, så gør vi det....

Men meget rart lige at høre andres meninger og erfaringer...

Anmeld

30. april 2013

Fuglemor

Vores er 11 måneder og kan ikke kravle. Hun møver sig over gulvet hvor hun ligger helt nede på maven. Hun rejser sig op af ting nu, og kan tage små skridt ved at holde ved os eller holde ved bordet. Fik at vide af flere at hun skal lære og kravle. Men havde en veninde der sagde til mig at der er ikke alle der lærer at kravle rigtigt. Den måde vores gør det på kan være lige så rigtig som andre måder. Og der var altså over 20 måder at kravle . Så kan jo være det jeres gør er en af måderne.

jeg ville ikke bekymrer mig. 

Anmeld

30. april 2013

Masig

Mor12 skriver:

Vores er 11 måneder og kan ikke kravle. Hun møver sig over gulvet hvor hun ligger helt nede på maven. Hun rejser sig op af ting nu, og kan tage små skridt ved at holde ved os eller holde ved bordet. Fik at vide af flere at hun skal lære og kravle. Men havde en veninde der sagde til mig at der er ikke alle der lærer at kravle rigtigt. Den måde vores gør det på kan være lige så rigtig som andre måder. Og der var altså over 20 måder at kravle . Så kan jo være det jeres gør er en af måderne.

jeg ville ikke bekymrer mig. 

Jeg kender også nogle stykker, som ikke kravlede, men bare begyndte at gå og de fungerer jo fint idag... Jeg tænker også at så længe de er mobile og kommer rundt, så er det jo fint, de udvikler sig bare på deres egen måde, og der er vel ikke nogen rigtig eller forkert måde..

Her kan han skubbe sig baglæns eller trille rundt, så han kommer rundt i hele stuen... Bare ikke ved at kravle rigtigt...

Anmeld

30. april 2013

Fuglemor

Masig skriver:

Jeg kender også nogle stykker, som ikke kravlede, men bare begyndte at gå og de fungerer jo fint idag... Jeg tænker også at så længe de er mobile og kommer rundt, så er det jo fint, de udvikler sig bare på deres egen måde, og der er vel ikke nogen rigtig eller forkert måde..

Her kan han skubbe sig baglæns eller trille rundt, så han kommer rundt i hele stuen... Bare ikke ved at kravle rigtigt...

Vores trillede også rigtig længe, og ja så længe de kan komme rundt. Jeg ville være bekymret hvis barnet bare lå og ikke bevægede sig. Men det er vist ikke lige tilfældet og børn er forskellige. 

Anmeld

30. april 2013

raca

om de kravler eller går først har  intet at sige, bare forældrenene ikke pecer dem til noget de ikke kropsmessigt er klar til. som eks at øve gang med gå vogne eller træne at gå ved at holde dem i hånden,

hvis udviklingen kommer naturligt, og i barnets tempo er det helt ok. og de skal bare kunne kravle inden de er 3 år.

Anmeld

30. april 2013

Masig

Mor12 skriver:

Vores trillede også rigtig længe, og ja så længe de kan komme rundt. Jeg ville være bekymret hvis barnet bare lå og ikke bevægede sig. Men det er vist ikke lige tilfældet og børn er forskellige. 

Nej for søren da, han ligger ikke stille i 2 sekunder...

Vi tager det som det kommer, og hvis ikke han vil kravle, så må han selv om det

Anmeld

30. april 2013

Masig

raca skriver:

om de kravler eller går først har  intet at sige, bare forældrenene ikke pecer dem til noget de ikke kropsmessigt er klar til. som eks at øve gang med gå vogne eller træne at gå ved at holde dem i hånden,

hvis udviklingen kommer naturligt, og i barnets tempo er det helt ok. og de skal bare kunne kravle inden de er 3 år.

Ok, så tager vi den med ro og lader ham udvikle sig som han selv vil

Anmeld

30. april 2013

Laulund87

Maria prøvede først at kravle da hun var 2 år tror jeg.. Det har ingen betydning hvad de gør først, bare de har kravlet inden de er 5 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.