Hvornår skal babyer døbes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.623 visninger
7 svar
1 synes godt om
29. april 2013

IG

Hej piger :-)

min mand og jeg er begyndt at snakke barnedåb (har først termin d 25 juli), men hvornår begynder man at planlægge sådan noget? Hvornår skal babyer døbes? Hvornår skal man "booke" en tid, osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Xolia

De skal så vidt jeg husker døbes inden 6 mdr.

Du ringer bare til Kirken når baby er født - og så kan I jo foreslå den dato i ønsker, evt. have 2-3 dage at vælge imellem og så vil kirken sige hvornår det passer :-)

Anmeld

29. april 2013

lycly

Du kan først snakke med kirken når barnet er født, og de fleste børn døbes når de er 4-5 mdr senest, for de skal jo have deres navn inden 6 mdr

Men resten af barnedåben synes jeg er rar at have nogenlunde planlagt inden baby kommer. Med min datter planlagde jeg det først da hun var et par måneder gammel og det blev mega stressende. Denne gang har jeg allerede nu styr på dato, lokaler og maden

Anmeld

29. april 2013

B&J

Daniel var næsten ½år før han blev døbt men også fordi vi vente var pga. alt det med hans mad osv... og ikke kunne sammen med for mange mennesker..

men vi var klar 2mdr før det blev holdt og indbydelserne blev sendt ud i god tid 1månede før, desværre skete det den slagter vi havde hyret ja da vi kom der ned 14dage før for at aftale det sidste havde de sørme ikke skrevet os ind og kunne ikke den dag men vi fandt heldig vis en ny i sidste øje blik...

Anmeld

29. april 2013

Valle81

Hejsa,

Jamen, du kan døbe dit barn, lige når du ønsker:0) Der er ingen udløbsdato på, men hvis man vælger at døbe efter 6 mdr, så skal i lige navngive jeres barn først, dette gøres gennem kirkekontoret:0)

Alt det andet ved jeg ikke noget om, da mine ikke er døbt:0)

Anmeld

29. april 2013

Muhmi

Silas blev døbt da han var præcis 3 mdr. Jeg ringede til præsten og bestilte tid da jeg var 8 måneder henne.

Rune skal døbes når han er præcis 4 mdr. og der ringede jeg en uger efter han var født

Anmeld

29. april 2013

Kløver

Det er jo meget forskellige, barnet skal være navngivet inden for 6 mdr så det er også typisk der der holdes dåb, med mindre man ikke ønsker børnene døbt vi har holdt ved ca 3-3.5 mdr og synes vi er passende
Dåb med vores søn planlagde vi allerede tidligt i graviditeten da det faldt sammen med konfirmationer i maj måned med vores datter planlagde vi det meste efter hun var født

Anmeld

29. april 2013

Francisca

IG skriver:

Hej piger :-)

min mand og jeg er begyndt at snakke barnedåb (har først termin d 25 juli), men hvornår begynder man at planlægge sådan noget? Hvornår skal babyer døbes? Hvornår skal man "booke" en tid, osv?

Vores datter blev døbt da hun var 3 måneder. 

Vi har altid i vores familie døbt børnene når de er 3 måneder. 

Ringede til præsten da jeg havde født og fortalte hvilken dato jeg ønskede hun skulle døbes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.