Hvor meget æg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
6 svar
5 synes godt om
29. april 2013

MyLove E

Godmorgen.

Vi har en skøn knægt som bestemt ikke er kræsne. Han spiser alt.
Morgenmad plejer han at spise en fin portion havregryn/grød. Men holdte pludselig op med at spise noget om morgen. Hans dagpleje havde sagt jeg kunne prøve rugbrød om morgen, måske han var gået død i havregryn/grød. Han begyndte så en morgen og be om æg. Jeg tænkte super så får rugbrød der til. Det gik også fint i to dage 1 æg og 2 -3 halve rugbrød

Men vil ikke give ham for meget æg så holdte lidt pause. Nu spiser han igen ikke noget vil kun ha æg...

Hvor meget æg må de små få? Han får også æg til frokost. ca en skive på en kvart og dem får han nok 2 af om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Frejsmor

Jeg tror ikke som sådan der er fastsat noget fra sundhedsstyrelsen om hvor meget æg børn må få.. Men det handler jo om at give børnene en varieret kost.. Og så er der jo et rimelig højt indhold af mættet fedt i æggeblommen..

Har du/dp-mor mulighed for at skifte frokostpålæget ud med noget andet end æg, så han ikke får det to gange på samme dag, nu når han ikke vil spise andet til morgen?

Anmeld

29. april 2013

MyLove E

Frejsmor skriver:

Jeg tror ikke som sådan der er fastsat noget fra sundhedsstyrelsen om hvor meget æg børn må få.. Men det handler jo om at give børnene en varieret kost.. Og så er der jo et rimelig højt indhold af mættet fedt i æggeblommen..

Har du/dp-mor mulighed for at skifte frokostpålæget ud med noget andet end æg, så han ikke får det to gange på samme dag, nu når han ikke vil spise andet til morgen?

Mange tak for svar:-) Ja det kan vi nok godt finde ud af men til frokost er det jo kun 2 skiver æg han får:-)

Synes bare der plejer at være noget om at for meget æg ikke er for godt. Pga for meget kolesterol?!?

Anmeld

29. april 2013

Moma

Tauf skriver:

Mange tak for svar:-) Ja det kan vi nok godt finde ud af men til frokost er det jo kun 2 skiver æg han får:-)

Synes bare der plejer at være noget om at for meget æg ikke er for godt. Pga for meget kolesterol?!?

Det med kolesterol er en skrøne. Æg er sundt og proteinrigt - men ved dog ikke, hvor meget man kan anbefale til børn.

Det med kolesterol handler om kosten i helhed og ikke kun om man spiser æg eller ej.

Anmeld

29. april 2013

Frejsmor

Tauf skriver:

Det var så lidt.. Jo men to skiver æg X 7 giver jo også et par æg på en uge, så hvis det kan skæres væk, har du da gjort lidt for at reducere hans indtag..

Altså der er jo rimelig meget mættet fedt i æg og det kan godt hænge sammen med kolesterol, men det er vidst mere den hele kost man skal kigge på der, for der er meget fedt og kolesterol i mange andre fødevarer.. Og ja æg er jo også en rigtig sund kilde til protein..

Anmeld

29. april 2013

Mother-love

Altså du må godt få æg hver dag. Hvis dit kolesterol ikke tåler det skal du lade æggeblommen være. Den er den der kan give for højt kolesterol.
Ellers ville jeg bare give ham det for det er nok bare en periode han er i. Og det vigtigste er jo han spiser noget.

Anmeld

29. april 2013

modesty

Godmorgen.

Vi har en skøn knægt som bestemt ikke er kræsne. Han spiser alt.
Morgenmad plejer han at spise en fin portion havregryn/grød. Men holdte pludselig op med at spise noget om morgen. Hans dagpleje havde sagt jeg kunne prøve rugbrød om morgen, måske han var gået død i havregryn/grød. Han begyndte så en morgen og be om æg. Jeg tænkte super så får rugbrød der til. Det gik også fint i to dage 1 æg og 2 -3 halve rugbrød

Men vil ikke give ham for meget æg så holdte lidt pause. Nu spiser han igen ikke noget vil kun ha æg...

Hvor meget æg må de små få? Han får også æg til frokost. ca en skive på en kvart og dem får han nok 2 af om dagen.

Der er mange hormoner i æg (det er jo i princippet et lille foster i en livmoder), så det er fint at være opmærksom på hvor meget de får.

Jeg snakkede med min SP og hun sagde et halvt æg om dagen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.