ØV! Han går bare glip af så meget..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

AnneKH

Øv, så sidder man her med den mest vidunderlige fornemmelse i maven.. har lige mærket den lille for første gang!   De søde små bobler, som dukker op, når man sætter sig ned efter en lang dag. Det er HELT vildt! Jeg er en lykkelig lille julegris, men med benene oppe og telefonen i hånden for at dele det med min mor, kommer de over mig igen! De forbandede hormonsvingninger.. (I ved; dem der får mig til at græde når nogen bliver stemt hjem i Idols! )... Og så tipper vandkanden.... 
På een måde er jeg fuldtstændig afklaret med min og kærestens situation! Han arbejder i udlandet, så han er hjemme 14 dage, og så på arbejde i 16. På en anden, så kan jeg blive så trist, når jeg tænker over alt det han går glip af herhjemme. fx. Første lægebesøg, Første jordmoderbesøg.. og værst af alt 12 ugers scanningen! Så meget som jeg elskede at kunne vise den kommende mormor sit barnebarn for første gang, så ville jeg have elsket at han var med! Vi får det til at fungere, og har bestilt tid til en ekstra scanning pricvat på fredag! Det passede perfekt, for han kommer hjem imorgen... eller, det var ihvertfald planen! Nu er hans vagtplan forlænget, så han kommer først hjem torsdag.... er SÅ bange for, at han ikke når hjem til scanningen fredag morgen!  

Er der andre derude med mænd som rejser uafbrudt? Hvordan klarer I den? Vi er jo vant til det.. han kan ikke få job i Danmark lige nu, og har været så heldige med det jov han har nu, så vi er bare nødt til at bide i det sure æble! Eller ihvertfald forsøge ikke at lade det gå os for meget på!! Men jeg SAVNER at have ham helt tæt på.. fx. når noget så stort sker, som at barnet begynder at danse inde i min mave!  

Håber der er andre der har det på samme måde..

/Anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

sarahb

altså min bror arbejder i brasilien og er ude en måned og hjemme en måned. de klarer den fint, og de har de gjort i mange år. . min svigerinde er selvstændig og klarer børnene arbejde hjem og have og nyder det.,. hun savner selvfølgelig min bror ufatteligt meget men så er der webcam, videokamera til at optage minderne ovs mail og tlf..
Altså de er glade men det er også fordi han elsker sit job og har en fed fed indtægt der så gør at de kan en masse når han er hjemme. rejser rigtig meget. Tager i div. forlystelser i dk (legolang, lalandia, knuttenborg, djurs, sommerlang sj osv) så børn og voksne hygger sig rigtig meget når farmand er hjemme ..
De har været sammen siden de var 16 og er 30 idag så det fungerer fo dem..
Tror bar man ska lad vær med at gå meget op i det, da pt er det en nødvendighed for jer der er altid muligheder fo han oplever d, sóm nu hvor du har bestilt en ekstra scanning osv..

Håber snart han får job i dk

Anmeld

30. juni 2009

AnneKH

Hej Sarah.

Der er nu heller ikke normalt så meget tudefjæs over mig, men det var bare lige situationen igår, hvor jeg endnu engang sad med noget "nyt og dejilgt", og han ikke var der til at opleve det! 

Gik og over beviste mig selv om idag, at de sguda nok skulle gå, og at vi bare skal glæde os til vores scanning på torsdag! Glæder mig så meget til at se min kæreste se barnet..  Det bliver bare helt fantastisk! Men, men, men.. tør bare ikke glæde mig alt for meget, for hurtigt! For han har lige fået besked på, at  tage til Saudi Arabien her til eftermiddag.. og så er der altså bare langt hjem imorgen mht. visa osv.! Begynder at tvivle på, om han når hjem til scanningen! 

Tror bare jeg vil være totalt go ved mig selv i aften og glemme alle bekymringer..., købe noget snolder og så hygge mig med "vores første barn" på tv..

Anmeld

30. juni 2009

Nemesis

Her rejser manden mindst 3 hverdage om ugen. Nogle gange weekenden over eller 14 dage af gangen, alt efter hvor han skal hen, og hvor meget der skal laves.

Ja han misser en masse og han ved det godt selv! Tilgængæld er det så mig der sætter reglerne, dagsordenden og rutinerne herhjemme.

Det er super hårdt nogle gange, og da Jonas kom til verden befandt han sig i Rusland og kunne først komme med et fly dagen efter. Jonas var derfor næsten 48 timer gammel inden farmand så ham første gang. Tror dog bestemt det værste for ham, var at han ikke var der for mig.

Nu er jeg gravid igen, og er blevet scannet en gang, hvor han ikke var hjemme..skal scannes igen i morgen - der er han heller ikke hjemme og jeg er nået til en stille accept af, at jeg får de oplevelser alene.

Jeg har ikke noget problem i, at være alene eller at klare det selv. Men man kan godt blive trist når man oplever noget stort som man gerne vil dele.
Skype, sms osv giver dog en glimrende kontakt og jeg tror vi glemmer at uanset hvor mange gange VI har mærket, set eller oplevet noget med vores poder, så er første gang stadig første gang for far og jeg er sikker på det alligevel er noget helt specielt for dem også.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.