Min søn vil ik spise!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
5 svar
1 synes godt om
27. april 2013

Ønskebarnet12

Nu er min dejliG dreng rundet de 6 måneder, og han startede med at små prøve og smage mad i 4 måneders alderen, han fik det ikke dagligt engang imellem, nu han 6 måneder og jeg plejer at koge kartofler og gulerod og mose det, men han spytter ud, han elskede det førhen og han spiste altid de der færdige lavet fra butikker, så jeg købte igen en, men nu vil han hellere ikke have det. Prøvede med en smule frugt som han ikke kunne fordrage førhen men nu vil han godt, han vil hverken spise grød eller grønsager. Men han vil gerne have det mor og far spiser. 

Jeg laver meget kryddret herhjemme, så det for han jo ikke. 

Han drikker hellere ikke rigtig mælk, plejer at lave 200 ml, han drikker 100 eller maks 170 derefter gider han ikke. Og han drikker ikke på engang men over en time eller to. 

Hvad skal jeg dog gøre...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Valle81

Er han ved at få tænder:0) i de perioder hvor mine har været ved at få tænder, har de nærmest nægtet al form for mad i op til uger af gangen:0(

Anmeld

27. april 2013

Kay

tag den med ro... giv ham det han vil ha at spise... jeg stod på nøjagtig samme måde med Elna... og hendes apetit går op og ned nu... det hun vil spise i dag gidder hun ik altid i morgen...

han skal nok begynde at spise igen bare bliv ved met at tilbyde ham noget forskelligt... og han må gerne spise jeres mad selvom den er krydret... så længe det ik er over saltet

i forbindelse med at elna ikke ville spise eller ha flaske ændrede hun helt på hendes spise rytme, og lærte et stålfast pincet kreb om små bidder mad  

han er igang med et udviklings trin og det kan godt svække lidt på apetitten  

Anmeld

27. april 2013

Ønskebarnet12

Valle81 skriver:

Er han ved at få tænder:0) i de perioder hvor mine har været ved at få tænder, har de nærmest nægtet al form for mad i op til uger af gangen:0(

Ja han fik fornyligt sin første tand, og vi er også flyttet til en ny lejlighed for 2 uger siden. Men hans tand er ikke kommet helt ud, den er lige poppet en smule op, kan det være det? Er bare bekymret for om han får nok mad ned i maven. Han sover hellere ikke særlig meget. 

Anmeld

27. april 2013

Ønskebarnet12

Kay skriver:

tag den med ro... giv ham det han vil ha at spise... jeg stod på nøjagtig samme måde med Elna... og hendes apetit går op og ned nu... det hun vil spise i dag gidder hun ik altid i morgen...

han skal nok begynde at spise igen bare bliv ved met at tilbyde ham noget forskelligt... og han må gerne spise jeres mad selvom den er krydret... så længe det ik er over saltet

i forbindelse med at elna ikke ville spise eller ha flaske ændrede hun helt på hendes spise rytme, og lærte et stålfast pincet kreb om små bidder mad  

han er igang med et udviklings trin og det kan godt svække lidt på apetitten  

Åh hvor kan man blive bekymret som mor, han smagte lidt kylling og det elskede han, men det gik lidt galt og så stoppede jeg, han er meget interesseret i mor og fars mad, og han kigger hvordan vi spiser og hvad vi spiser. 

Jeg må prøve mig frem med forskellige retter, tør ikke give ham for meget frugt at han til sidst ik vil spise ordentlig mad... :/ 

Anmeld

27. april 2013

Kay

Ønskebarnet12 skriver:

Åh hvor kan man blive bekymret som mor, han smagte lidt kylling og det elskede han, men det gik lidt galt og så stoppede jeg, han er meget interesseret i mor og fars mad, og han kigger hvordan vi spiser og hvad vi spiser. 

Jeg må prøve mig frem med forskellige retter, tør ikke give ham for meget frugt at han til sidst ik vil spise ordentlig mad... :/ 

elna elsker kogte gullerødder (hun har endnu ik tænder så de er lettere at spise) ostehaps, kogt blpmkål og brokoli... pasta og ja vores mad... hun gidder ik grød og mos i større mængder...

der ud over så ændres appetitten også en god del her om kring så de er ikke lige så sultne og alt det de må begynde at få når de er 6 måneder mætter også mere  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.