Baby bag tremmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2013

M (:

Pikku Myy skriver:

Rettet: Jeg kan se du er i gang med at skrive

Ja, skulle lige tage mig af min småsløje søn, men nu hvor han sover er der lige tid til at besvare tråden igen (:

Jeg synes at der er klart flest fordele ved et sådan tilbud, men som tidligere nævnt synes jeg det er problematisk at kvinderne og børnenes fremtid afgøres primært af, om der er plads på børneafdelingen eller ej. 

Men for de kvinder, som rent faktisk FÅR plads synes jeg det er et rigtig godt og vigtigt tilbud til kvinderne - og med de forhold der blev stillet til rådighed ville børnene ingen overlast lide. 

Dog kan jeg godt følge dem der mener, at børn ikke bør opvokse i fængslet, og dem, der stiller spørgsmålstegn ved, om kvinderne reelt får deres straf, når de får lov at være på barsel i fængslet. 

Jeg synes det er godt, at børnene maks må være bag tremmer i 18 mdr, for hvis de kunne være der i flere år, ville de efterhånden opdage, hvor de befandt sig, og jeg mener ikke, at børn skal opvokse i et fængsel - og slet ikke når man ser på statistikken over kriminelle, der kommer i fængsel i en ung alder.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Pikku Myy

M (: skriver:

Ja, skulle lige tage mig af min småsløje søn, men nu hvor han sover er der lige tid til at besvare tråden igen (:

Jeg synes at der er klart flest fordele ved et sådan tilbud, men som tidligere nævnt synes jeg det er problematisk at kvinderne og børnenes fremtid afgøres primært af, om der er plads på børneafdelingen eller ej. 

Men for de kvinder, som rent faktisk FÅR plads synes jeg det er et rigtig godt og vigtigt tilbud til kvinderne - og med de forhold der blev stillet til rådighed ville børnene ingen overlast lide. 

Dog kan jeg godt følge dem der mener, at børn ikke bør opvokse i fængslet, og dem, der stiller spørgsmålstegn ved, om kvinderne reelt får deres straf, når de får lov at være på barsel i fængslet. 

Jeg synes det er godt, at børnene maks må være bag tremmer i 18 mdr, for hvis de kunne være der i flere år, ville de efterhånden opdage, hvor de befandt sig, og jeg mener ikke, at børn skal opvokse i et fængsel - og slet ikke når man ser på statistikken over kriminelle, der kommer i fængsel i en ung alder.. 

Jeg kan slet ikke se hvilke problemer en baby skulle have med at bo i et fængsel. Selvfølgelig forudsagt at sikkerhed og forhold er iorden. Hvad er det I mener skulle gøre det problematisk? Jeg spørger til hvilke konsekvenser det vil kunne få for barnet?

Mht det med om at man kan stille spørgsmålstegn ved om kvinderne så får den straf de har fortjent, er det et argument der ligger mig meget fjernt. Som jeg ser det skal målet med at fængsle i sidste ende være at den dømte skal blive en lovlydig del af samfundet igen. At fjerne et nyfødt barn fra moderen, fordi hun ikke fortjener "at have det godt", er kun hævn, og det tror jeg simpelthen ikke der kommer noget godt ud af. Hverken for barnet eller moderen.

Anmeld

27. april 2013

M (:

Pikku Myy skriver:

Jeg kan slet ikke se hvilke problemer en baby skulle have med at bo i et fængsel. Selvfølgelig forudsagt at sikkerhed og forhold er iorden. Hvad er det I mener skulle gøre det problematisk? Jeg spørger til hvilke konsekvenser det vil kunne få for barnet?

Mht det med om at man kan stille spørgsmålstegn ved om kvinderne så får den straf de har fortjent, er det et argument der ligger mig meget fjernt. Som jeg ser det skal målet med at fængsle i sidste ende være at den dømte skal blive en lovlydig del af samfundet igen. At fjerne et nyfødt barn fra moderen, fordi hun ikke fortjener "at have det godt", er kun hævn, og det tror jeg simpelthen ikke der kommer noget godt ud af. Hverken for barnet eller moderen.

Jeg mener ikke at det er problematisk for en baby/et lille barn, men hvis børnene kunne være der i mere end de første par år synes jeg det bliver problematisk; f.eks. synes jeg ikke børn skal bo i fængsel med deres mødre i 5, 6, 10 år eller hvor længe moderen nu skal sidde inde. Derfor synes jeg det er godt, at der er en 18 mdrs regel. 

Men en del af det at være fængslet er at være fjernet fra samfundet og de privilegier det medfører heriblandt at være sammen med sin familie (jeg siger ikke, at jeg er enig i det argumnet, men at jeg godt kan følge tankegangen).. 

Anmeld

27. april 2013

L&V

Lige nu på kanal 4 vises dokumentaren: babies behind bars, som er en dokumentar omhandlende gravide kvinder i de amerikanske fængsler. Der er i Indiana Woman's Prison oprettet en særlig børneafdeling, hvor 10 kvinder kan få plads med deres nyfødte babyer (maks 0-18 mdr ophold på afdelingen). Hvis ikke kvinderne får plads på afdelingen tvangsfjernes deres børn inden for maks 24 timer. Kvinderne må ikke have en voldsdom, skal være stoffri og må maks have 18 mdr tilbage af deres dom fra termin. Desuden skal barnet være sundt og raskt.

Hvad mener I? Er en sådan afdeling en god ide eller burde ingen børn starte deres liv bag tremmer? Lad debatten begynde!

Den er virkelig svær for så sin vis syntes jeg jo ikke fængsel og baby hænger sammen men altså en tvangsfjernelse er jo bare heller ikke en optimal måde at starte sit liv på..

I nogle tilfælde kan det jo være en one time crime (stadig dumt) og der kan det måske hjælpe med rehabiliteringen at man får lov til at være sådan et sted med sit barn, så har man jo noget at kæmpe for kan man sige og det ka måske forhåbentligt hjælpe dem med at holde sig på rette køl..

Nu har jeg ikke set programmet men tænker om der ik os er lidt en social udvælgelse, altså at de går ind og kigger på om det ville ha en effekt på moderen, om de tror på hun ville ku klare livet som mor osv...

Jeg har en fornemmelse af at mange børn bliver tabt i det sociale system i usa (en tese der helt er for egen regning) så hvis de 10 børn/mødre kan hjælpes til en go start ja så er jeg for.. Tror jeg

Anmeld

27. april 2013

Faith

Hm, der er jeg tildels uenig. Jeg synes det var en meget underlig prioitering at de to ledige pladser gik til de to mødre som havde hhv. 5 og 7 børn i forvejen, hvoraf mindst halvdelen allerede var bortadopteret/fjernet, og den kvinde, som var 8 uger henne ikke kunne beholde sit barn alene pga. pladsmangel.. 

Ja du har ret. Uretfærdig fordeling og for få pladser

Ps. Den 20 årige kvinde som var gravid i uge 8 fik delvist afslag pga. pladsmangel og delvist pga. voldelige tendenser.

Anmeld

27. april 2013

modesty

Jeg synes at man må vurdere kvindens evner som mor på fuldstændig lige fod med kvinder der ikke er i fængsel.

Hvis man vurderer at hun ikke kan tage vare på sit barn, som derfor skal tvangsfjernes, ja så må det jo være sådan.

Men hvis man vurderer at hun kan tage vare på sit barn, så SKAL man altså bare finde en løsning så mor og barn kan blive sammen. Det er simpelthen ikke acceptabelt at et barn fjernes fra en kompetent mor grundet pladsmangel i fængslet. Så hellere give hende en fodlænke på og send hende hjem til stuearrest.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at have en baby med i fægnsel så længe forholdene er ordentlige og baby kommer ud og får frisk luft. Jeg synes dog at de 18 mdr. lyder som en rimelig max. grænse

Anmeld

28. april 2013

Pikku Myy

Jeg mener ikke at det er problematisk for en baby/et lille barn, men hvis børnene kunne være der i mere end de første par år synes jeg det bliver problematisk; f.eks. synes jeg ikke børn skal bo i fængsel med deres mødre i 5, 6, 10 år eller hvor længe moderen nu skal sidde inde. Derfor synes jeg det er godt, at der er en 18 mdrs regel. 

Men en del af det at være fængslet er at være fjernet fra samfundet og de privilegier det medfører heriblandt at være sammen med sin familie (jeg siger ikke, at jeg er enig i det argumnet, men at jeg godt kan følge tankegangen).. 

Jeg er enig i at det ikke skal være en straf for børnene. 18 måneder er sikkert en god grænse.

Jeg synes jeg kan huse en dokumentar fra DR, hvor en mand fik besøg af sin datter i fængslet. Hun var måske i børnehavealderen. Jeg mener faktisk hun overnattede sammen med ham i et familiehus, der var indrettet til formålet. For mig virkede det til at være en god ordning. For hvis man vender den om, skal børnene jo heller ikke straffes for at deres forældre er kommet i fængsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.