panik ved opkast.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg vælger lige ano da jeg er lidt flov

jeg ved faktisk ikke hvordan jeg starter så vis det bliver rodet så det derfor, 

jeg er vokset på med en alkoholsk familie alle i min familie drak hver eneste dag undtagen min moster og hendes mand. men ellers alle andre det har taget livet af min farfar farmor mormor og morfar. og olde forældre og min mors helbred er heller ikke for godt længere selv om hun kun er 47 år. men når man drikker så meget hverdag slider det på kroppen. min far er lige blevet afklæret ædru alkoholiker så et klap på skulderen skal han da havde 

Alså hele min barndom var min mor skide fuld konstant og brækked sig hele tiden og konstant i køkkenvasken lige ved siden af mit værelse!!! selv om der var kortere til toilet. det var hver nat og hver morgen jeg hadet det men skruet bare op for tv eller musik eller holdt mig for ørene.... 

jeg blev selv syg med opkast i over 6 uger hvor jeg kasted op hver gang jeg hosted som var rigtig rigtig tit. kunne ikke gå rundt uden at spanden skulle følge mig for et host og så .... 

det tog meget hårdt på mig. 

jeg fik så konstateret en leversygdom for 8 år siden som gør jeg ikke må drikke osv. min mor har den også bare slet ikke sammen sværhed så hun har kunne drikke alligevel. 

så jeg har aldrig været fuld eller drukket for jeg risikere at miste livet. da min levertal er meget høje og min lever renser ikke så godt som den skal. 

min kæreste havde aldrig været fuld da jeg lærte ham at kende.og sagde også han heller ikke vil være fuld ( hele den del af familien er også alkoholiker de drikker hver eneste dag og er pisse fulde) 

men min kæreste kom på en god skole hvor der var fester og rejser til sunny beach og der var han fuld for første gang men brækked sig ikke og gjorde han heller ikke anden år... 

men de to gange jeg har set ham fuld der har han brækked sig begge gange inden for 10 min efter han kommer ind af døren... og jeg reagere meget meget voldsomt på det jeg ryster over det hele og får ikke sovet om natten. fordi jeg er bange for han kaster op igen.... hader det virkelig meget. jeg frygter han får bræk syge engang og hader han drikker sig fuld når han kaster op ligeså snart han kommer hjem... jeg har tit været tæt på at slå op med ham inde i mit hoved fordi jeg har svært ved at leve med det men føler mig som verdens dårligste kæreste for når det måske er 3-4 gange om året så burde jeg kunne leve med det men er panisk over det. jeg får ryste tur bare ved tanken. 

han ved hvordan jeg har det og han griner lidt fordi jeg har sagt vi skal havde en fast skraldespand i soveværelset da der er langt til toilet for jeg kan ikke tørre op vis han bliver syg engang og det kan han heller ikke selv. 

jeg har ikke børn. men vil gerne havde det og håber jeg kan blive bedre til at håndtere det for det her er simpelhen forfærdeligt, vis jeg møder fulde mennesker går jeg heller en anden vej eller kæmpe bue uden om. vis der er en der laver den mindste opkast lyd så løber jeg væk. jeg føler mig lidt syg i hoved og ved ikke hvad jeg skal gøre for det tærre mig og har ikke råd til psygolog   undskyld det blev så langt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Guldimaven

Jeg har det som dig, totalt angst for opkast!  Det er vildt ubehageligt! Min søns far har våget op om natten engang og kastet op og jeg får hjerte banken, svedeture og sover ikke resten af natten. Er som dig bange for han skulle kaste op igen. Har været bange hele mit liv for det.. Får hjertebanken ved bare at skrive det her.. Aner ikke hvad man gør ved det, vil bare sige jeg kender til alt det du beskriver!

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Jeg har det som dig, totalt angst for opkast!  Det er vildt ubehageligt! Min søns far har våget op om natten engang og kastet op og jeg får hjerte banken, svedeture og sover ikke resten af natten. Er som dig bange for han skulle kaste op igen. Har været bange hele mit liv for det.. Får hjertebanken ved bare at skrive det her.. Aner ikke hvad man gør ved det, vil bare sige jeg kender til alt det du beskriver!

jeg er virkelig glad for jeg ikke er alene om dette for jeg troed måske det var mig den var  gal med.

men jeg går i en slags panik ryster virkelig ekstremt og holder bare ikke op sidste gang lagde jeg inde på sofaen og rysted og frøs hele natten og det samme skete første gang også. jeg frygter virkelig bræksyge også fordi han siger at han ikke altid når og reagere og nu har vi været sammen i 4 år hvor det kun er pga fuldhed men begge gange min skyld han har nåde det fordi jeg havde sat spand klar selv om han sagde han ikke skulle bruge den 5 min efter hvad sker der så...... føj den lyd og han er rigtig højlydt også når han hoster og nyser så umuligt at ungå og høre..... århh ved ikke hvad man kan gøre ved det desværre

Anmeld

26. april 2013

Guldimaven

Anonym skriver:

jeg er virkelig glad for jeg ikke er alene om dette for jeg troed måske det var mig den var  gal med.

men jeg går i en slags panik ryster virkelig ekstremt og holder bare ikke op sidste gang lagde jeg inde på sofaen og rysted og frøs hele natten og det samme skete første gang også. jeg frygter virkelig bræksyge også fordi han siger at han ikke altid når og reagere og nu har vi været sammen i 4 år hvor det kun er pga fuldhed men begge gange min skyld han har nåde det fordi jeg havde sat spand klar selv om han sagde han ikke skulle bruge den 5 min efter hvad sker der så...... føj den lyd og han er rigtig højlydt også når han hoster og nyser så umuligt at ungå og høre..... århh ved ikke hvad man kan gøre ved det desværre

Angsten vi lider af, hedder emetofobi.. Og ja det er mega ubehageligt.. Jeg kan også vågne om natten og være bange for hvad der skal ske.. Bliver bange for pludselige bevægelser eller når folk hoster, fordi det gør folk tit i forbindelse med opkast.  Jeg har overvejet at gå til hypnotisør, det hjalp mig sidst! du kan prøve at Google emetofobi!

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Angsten vi lider af, hedder emetofobi.. Og ja det er mega ubehageligt.. Jeg kan også vågne om natten og være bange for hvad der skal ske.. Bliver bange for pludselige bevægelser eller når folk hoster, fordi det gør folk tit i forbindelse med opkast.  Jeg har overvejet at gå til hypnotisør, det hjalp mig sidst! du kan prøve at Google emetofobi!

lyder fuldstændig som mig, 

min kæreste har store bevægelser så når han skal op og tisse bliver jeg tit forskrækket og vågner panikslagene op  

Anmeld

26. april 2013

Guldimaven

Anonym skriver:

lyder fuldstændig som mig, 

min kæreste har store bevægelser så når han skal op og tisse bliver jeg tit forskrækket og vågner panikslagene op  

Ja, sådan har jeg det også! jeg er single pt og nyder jeg ikke skal være bange om natten!

Er dog slet ikke bange for at min søn skal kaste op, ved jeg nok skal klare det når det er ham! Bare lige et par trøstenede ord!

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Ja, sådan har jeg det også! jeg er single pt og nyder jeg ikke skal være bange om natten!

Er dog slet ikke bange for at min søn skal kaste op, ved jeg nok skal klare det når det er ham! Bare lige et par trøstenede ord!

tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.