2 årige har smerter i benet :( Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.375 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. april 2013

Mama1304

Go'aften mødre.

Min søn på 2 år, har nogle gange gået rundt og sagt at han har ondt i sine ben. Han plejer ikke at sige han har ondt uden grund.

I nat, vågnede han så mange gange og græd virkelig meget og sagde av mit ben, og sagde : mama, av mit ben, ondt  Jeg blev så ked af det, for jeg ved ikke hvad det er og så kan jeg ikke hjælpe. Udover at jeg sad og holdte om ham og puttede med ham 

Er der nogen af jer herinde, som endten har oplevet det med jeres børn eller ved hvad det kan være? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

VIPpigen

Min datter siger det også rigtig meget. Og jeg aner heller ikke hvad det er. Tænker det er vokseværk, men ved det ikke. Jeg plejer bare at tage noget creme og massere hendes ben. Det plejer at få hende til at falde til ro

Anmeld

25. april 2013

Lady Marion <3

Sådan har det været her on and off et par år og min dreng er 4  lægen har tjekket ham , der er intet at kome efter ..

Anmeld

25. april 2013

Mama1304

Jeg troede også det var vokseværk og var "rolig" ved det, da det jo er normalt. Men da jeg fortalte min læge det, sagde hun at et 2 årig barn ikke får vokseværk? Men hun ved ikke hvad det kunne være, men skulle komme ind i næste uge hvis det forsætter. 

Anmeld

26. april 2013

hekran

Min søn har oplevet det samme. Det sker ikke så tit længere, men det var især om aftenerne, hvor han græd og jeg blev nødt til at stryge hans ben for at få ham til at falde i søvn. Det var især slemt under hans hæle og ved hans lægge.

Vi tog ikke til lægen med det. Jeg husker selv, hvor slemt vokseværk kunne være. 

Anmeld

26. april 2013

B&J

det har jeg døjet med siden jeg også var to og jeg får desværre det stadig,

men det jeg har fundet ud er at det kommer ved er hvis bene er meget trætte en dag eller man er maget aktiv i løbet af dagen daniel døjer også desværre med det og ja det gør mega mega ondt..... men nu kan jeg heldig vis strække mine ben ud så smerten ikke er så stor når jeg skal til at sove, men håber det er noget vores børn vokser fra

Anmeld

26. april 2013

TNBC

Mama1304 skriver:

Go'aften mødre.

Min søn på 2 år, har nogle gange gået rundt og sagt at han har ondt i sine ben. Han plejer ikke at sige han har ondt uden grund.

I nat, vågnede han så mange gange og græd virkelig meget og sagde av mit ben, og sagde : mama, av mit ben, ondt  Jeg blev så ked af det, for jeg ved ikke hvad det er og så kan jeg ikke hjælpe. Udover at jeg sad og holdte om ham og puttede med ham 

Er der nogen af jer herinde, som endten har oplevet det med jeres børn eller ved hvad det kan være? 

Nu er jeg ikke to. Men har også tit ondt i benene, altså smerter. Jeg er i en vs, og kan sagtens gå, løbe, køre på cykler(dem der er i vs hvor man kan sidde flere på) hverdag en hel uge, uden at får ondt. Så er jeg til indsamling, hvor jeg går i tre timer og havde smerter i 5-6dage efter.

Anmeld

26. april 2013

MaleneG

Uden overhovedet at have læst de andres svar til din tråd, vælger jeg alligevel at svare.

Hvis og såfremt dit barn er hypermobil, er det meget normalt at du vil opleve at de får smerter i benene henover aften/natten hvis de har været meget aktive i løbet af dagen.

Den besked som jeg fik af vores børnelæge, til min datter var at i de perioder hun klager meget over smerter, måtte hun gerne få lidt panodil, hvis hun ikke kunne sove for det. 

Anmeld

26. april 2013

Mama1304

Tak for jeres svar 

Jeg har også altid sagt, at det nok var vokseværk, men da jeg så nævnte det for lægen, for noget tid siden, sagde hun at det kunne børn ikke få i den alder. At det var første senere det ville komme 

Jeg må prøve at massér det evt, når det gør lidt ondt og hvis han ikke kan sove for det (er heldigvis kun sket en enkelt gang), så må han få lidt panodil. 

Jeg selv, lider af smerter i begge mine ben og har gjort det i al den tid jeg kan huske. Smerter som virkelig bare er tusinde gange værre end vokseværk, så håber bare ikke han kommer til at få det 

Anmeld

26. april 2013

Maja88

Jeg tænkte også vokseværk men kan jeg se lægen siger det ikke er..

Kunne det tænkes det er krampe?? Vlille eventuelt som en anden skriver massere det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.