forslag til mellemvej søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
18 svar
1 synes godt om
25. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har et mindre problem med mine hænder og håber der er kloge hoveder her der kan hjælpe med en løsning...

Sagen er den at jeg har fået superfølsom hud overfor støv, mest af alt fra f.eks. aviser eller printerpapir...

Jeg arbejder lige pt. et sted hvor der generelt er støvet så næsten hver eneste gang jeg har haft fat i noget uden mine handsker på (f.eks. ser det ikke så smart ud overfor kunderne at man ikke vil røre ved tingene uden handsker på jo) så kan jeg vaske dem fordi de er halvsorte af støv...

det bliver til MANGE gange vask på en dag fra 9.30-18.. hver gang dupper ejg dem halvtørre og smører dem med halvfed creme uden parfume...

MEN de bliver stadig helt røde og irriterede og svier og klør som bare F-BIIIP...

Så nogen forslag til hvordan jeg finder en løsning uden konstant at skulle have handsker på med risiko for at skræmme kunder, og stadig have hænder der ikke ender med at tørre ud så de revner igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

Kløver

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med, men kan man evt pakke aviserne i plasticposer

Anmeld

25. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vask hændene med koldt vand, eller brug håndsprit, også bare smør med fed creme fra apoteketet. Vh stine

Anmeld

25. april 2013

M (:

Wampires skriver:

Har et mindre problem med mine hænder og håber der er kloge hoveder her der kan hjælpe med en løsning...

Sagen er den at jeg har fået superfølsom hud overfor støv, mest af alt fra f.eks. aviser eller printerpapir...

Jeg arbejder lige pt. et sted hvor der generelt er støvet så næsten hver eneste gang jeg har haft fat i noget uden mine handsker på (f.eks. ser det ikke så smart ud overfor kunderne at man ikke vil røre ved tingene uden handsker på jo) så kan jeg vaske dem fordi de er halvsorte af støv...

det bliver til MANGE gange vask på en dag fra 9.30-18.. hver gang dupper ejg dem halvtørre og smører dem med halvfed creme uden parfume...

MEN de bliver stadig helt røde og irriterede og svier og klør som bare F-BIIIP...

Så nogen forslag til hvordan jeg finder en løsning uden konstant at skulle have handsker på med risiko for at skræmme kunder, og stadig have hænder der ikke ender med at tørre ud så de revner igen...

Lansinoh (som vist er brystvortecreme) er GENIALT til sprukne hænder! 

http://www.webapoteket.dk/produkter/lansinoh-brystbeskyttende-creme-til-hudloese-og-oemme-brystvorter-10-g-213759?menu=menu-805

Anmeld

26. april 2013

Wampires

jeg er ansat i en dyrehandel, så det er ikke avisstøv der er det største problem

Men støv generelt grundet manglende rengøring.. alle de der store plastikposer med mad til hund og kat er bare supersugere for støv...

Hvis jeg vasker med koldt vand ender jeg med ikke at kunne holde varmen.. jeg har det svært med at få varmen og komme af med varmen... dumme krop...

Min creme er supergod men kan bare ikke smøre så tit som jeg nok burde da jeg jo ikke lige kan stå med tilcremede hænder og sige til en kunde: øhm vent lige 2 min mine hænder skal lige tørre førend jeg kan hjælpe dig med sækken....

Penge er der ingen af til ekstra cremer da jeg i forvejen kun har min dimittendsats dagpenge der også skal dække min madpakke uden vi får nogen ekstra hjælp... lyder ikke af meget men bare den smule ekstra jeg skal tage med hver dag er noget der kan mærkes når vi handler ind, da vores budget i forvejen ikke har vildt meget tilovers...

jeg har et par handsker som sagt, de er af stof over hånden og gummimateriale inden i hånden... blev købt mest fordi nogen af dyrene godt kan bide så for at undgå at blive bidt fandt vi et par til mig..

Anmeld

26. april 2013

La´chrissen

Wampires skriver:

Jeg ville ikke have noget i mod som kunde, at du havde dine handsker på. Men bare husk de også skal have luft, men ellers er der nok ikke meget andet du kan gøre End det du allerede gør Har du også fået vand eksem på hænderne? Kunne godt lyde sådan. For så skal du jo passe på med at vaske hænder så ofte.

Anmeld

26. april 2013

Wampires

La´chrissen skriver:

Jeg ville ikke have noget i mod som kunde, at du havde dine handsker på. Men bare husk de også skal have luft, men ellers er der nok ikke meget andet du kan gøre End det du allerede gør Har du også fået vand eksem på hænderne? Kunne godt lyde sådan. For så skal du jo passe på med at vaske hænder så ofte.

jeg er blevet tjekket på kryds og tværs tidligere og der er ingen "god" årsag til hvorfor mine hænder reagerer som de gør...

har ingen allergier.. hverken med støv eller vand eller farverne eller limen i papir og printere...

blev tjekket med 42 prikprøver på ryggen da jeg første gang oplevede denne reaktion...

konklusionen blev hos min daværende læge at det var en kombination af støvet, kulden og stress der gjorde at mine hænder hævede til dobbeltstørrelse og sprækkede i dybe sår på overfladen hvor jeg stadig har lidt armærker efter...

Anmeld

26. april 2013

La´chrissen

Wampires skriver:

jeg er blevet tjekket på kryds og tværs tidligere og der er ingen "god" årsag til hvorfor mine hænder reagerer som de gør...

har ingen allergier.. hverken med støv eller vand eller farverne eller limen i papir og printere...

blev tjekket med 42 prikprøver på ryggen da jeg første gang oplevede denne reaktion...

konklusionen blev hos min daværende læge at det var en kombination af støvet, kulden og stress der gjorde at mine hænder hævede til dobbeltstørrelse og sprækkede i dybe sår på overfladen hvor jeg stadig har lidt armærker efter...

Det lyder ikke rart.
Hva med et nyt arbejde? Det er godt nok ikke fordi de hænger på træerne, men tror du ikke det kunne hjælpe. Eller få arbejde pladsen tjekket, så der bliver sat nogle krav til rengøring mm.

Anmeld

26. april 2013

Wampires

La´chrissen skriver:

Det lyder ikke rart.
Hva med et nyt arbejde? Det er godt nok ikke fordi de hænger på træerne, men tror du ikke det kunne hjælpe. Eller få arbejde pladsen tjekket, så der bliver sat nogle krav til rengøring mm.

er der pt kun i erhvervspraktik i håbet om det kan enten ende i en ansættelse eller åbne døren for jeg kan finde et job efter 4 års ledighed... inkl. 1 års barsel...

er ny uddannet ledig som det hedder... kom ud med en administrativ kontoruddannelse ligesom det hele begyndte at vælte så har intet job kunnet få endnu indenfor det...

så nu er jeg tilbage til at søge butikker som jeg også før min uddannelse arbejdede med... bare hårdt for familielivet med butik da der også er weekendarbejde...

og så lige det her sted er der ikke noget at gøre mht rengøring osv... det er som det altid har været og der er ingen der er med på at prøve at ændre det... tro mig bare foreslaget om at tage og dele hamstere der sloges op i mere end 1 bur var ved at eksplodere deres hoveder...

Anmeld

26. april 2013

La´chrissen

Wampires skriver:

er der pt kun i erhvervspraktik i håbet om det kan enten ende i en ansættelse eller åbne døren for jeg kan finde et job efter 4 års ledighed... inkl. 1 års barsel...

er ny uddannet ledig som det hedder... kom ud med en administrativ kontoruddannelse ligesom det hele begyndte at vælte så har intet job kunnet få endnu indenfor det...

så nu er jeg tilbage til at søge butikker som jeg også før min uddannelse arbejdede med... bare hårdt for familielivet med butik da der også er weekendarbejde...

og så lige det her sted er der ikke noget at gøre mht rengøring osv... det er som det altid har været og der er ingen der er med på at prøve at ændre det... tro mig bare foreslaget om at tage og dele hamstere der sloges op i mere end 1 bur var ved at eksplodere deres hoveder...

Puh, lyder ikke rart, jeg håber for dig at det åbner op for et andet job. hvor du kan holde ud at være og det hænger sammen med familie livet

Har arbejdstilsynet været forbi for nylig?? Man kan vist godt lave en anonym opringning til dem, så de tager ud og tjekker.
Men jeg håber for dig du finder dig et godt sted at være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.