Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

Emmaskatten

Har en datter på 5 måneder som er ved at komme over på mos....meeen det går ikke helt efter planen.
hun vil næsten ikke have noget og lukker munden og vender hovedet væk....
Har i nogle gode råd til hvordan hun får interesse for maden???
Skal man bare prøve en milliard gang før hun vil spise????
Har prøvet kartoffel og gulerodsmos...
Knus fra os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Miamaja

Jep, man skal prove en milliard gange. for hver skefuld der kommer ind, kommer 5 ud

Anmeld

29. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Emmaskatten skriver:

Har en datter på 5 måneder som er ved at komme over på mos....meeen det går ikke helt efter planen.
hun vil næsten ikke have noget og lukker munden og vender hovedet væk....
Har i nogle gode råd til hvordan hun får interesse for maden???
Skal man bare prøve en milliard gang før hun vil spise????
Har prøvet kartoffel og gulerodsmos...
Knus fra os

Jeg hjalp min datter med og åbne munde. Dvs jeg stak min lillefinger ind i mundvien, når hun så åbnede, skyndte jeg mig og "smøre" mosen op i ganen. Det gjorde jeg så en mio gange, og til sidst spiste hun så flot. Det tog ca 14 dage og lære hende.
Men hav tålmodighed...

Anmeld

29. juni 2009

Mormilla

Det tager noget tid at lære dem at spise mos! Men bare ta en dag af gangen. Til at starte med skal de bare smage på den nye mad. Jeg ga altid min søn noget mælk når han ikke gad mere. Lige pludselig en dag spise han alt det han kunne. Det tog ca. 2-3 uger...

Hel og lykke...

Anmeld

29. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg tænker lidt om det ikke måske er for tidligt at starte på mos? Hvis hun kun er 5 måneder kan du jo sagtens vente en måned mere, så er hun måske mere interesseret til den tid.

Min søn var heller ikke vild med fast føde og ville helst bare have mælk, og da han var en meget stor dreng ammede jeg ham næsten konstant til sidst. Så da han var 7 måneder og stadig ikke ville have mos eller grød, og spiste ved mig hver time (også om natten) stoppede jeg med at amme. Og det hjalp (selvfølgelig).

Hvis jeg var dig ville jeg vente en måneds tid og se om hun ikke er blever mere interesseret i mosen til den tid.

Anmeld

29. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Rikke skriver:

Jeg tænker lidt om det ikke måske er for tidligt at starte på mos? Hvis hun kun er 5 måneder kan du jo sagtens vente en måned mere, så er hun måske mere interesseret til den tid.

Min søn var heller ikke vild med fast føde og ville helst bare have mælk, og da han var en meget stor dreng ammede jeg ham næsten konstant til sidst. Så da han var 7 måneder og stadig ikke ville have mos eller grød, og spiste ved mig hver time (også om natten) stoppede jeg med at amme. Og det hjalp (selvfølgelig).

Hvis jeg var dig ville jeg vente en måneds tid og se om hun ikke er blever mere interesseret i mosen til den tid.

Min datter startede på mos da hun var 4 mdr. gammel. Det er jo forskelligt fra barn til barn, hvor klar de er til det. Min var klar - min venindes var ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.