Akut kejsersnit ... søger lidt info

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. april 2013

Anonym trådstarter

Hej piger 

Min veninde fødte her til aften (tror jeg) ved akut kejsernit - og nu ved i faktisk lige så meget som mig, udover at jeg selvfølgelig kender kønnet på bebs 

Men er der nogen der kan fortælle mig lidt om det der er sket/vil ske efterfølgende  jeg er et stort spørgsmålstegn her, og ærligt talt lidt bekymret for hvad årsagen mon var til det 

Jeg har ikke selv hørt fra/snakket med min veninde, fik kun lige en kort update af en anden veninde som havde skrevet med moren på facebook... 

Men hvor lang tid sådan ca. vil i tro der vil gå/kan gå før hun vågner (går ud fra at man skal vågne - tænker at ryge på opvågningen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej piger 

Min veninde fødte her til aften (tror jeg) ved akut kejsernit - og nu ved i faktisk lige så meget som mig, udover at jeg selvfølgelig kender kønnet på bebs 

Men er der nogen der kan fortælle mig lidt om det der er sket/vil ske efterfølgende  jeg er et stort spørgsmålstegn her, og ærligt talt lidt bekymret for hvad årsagen mon var til det 

Jeg har ikke selv hørt fra/snakket med min veninde, fik kun lige en kort update af en anden veninde som havde skrevet med moren på facebook... 

Men hvor lang tid sådan ca. vil i tro der vil gå/kan gå før hun vågner (går ud fra at man skal vågne - tænker at ryge på opvågningen)

typisk har du fået en bedøvelse fra hoften og ned, og er ved fulde fem.

Der kan være mange grund til Akut kejsersnit, barnet kan vende forkert, fødselen kan være stoppet og barnet kan blive stresset.

Tror ikke du skal være så bekymret, det sker tit idag at man ender med kejsersnit, vi føder jo også kun større og større børn

Anmeld

24. april 2013

lenemor77

Anonym skriver:

Hej piger 

Tror ikke du skal være bekymret. Det kaldes akut kejsersnit, hvis det ikke sker på det planlagte tidspunkt. Og det kan sagtens foregå roligt og uden dramatik. Vi fik ca 6 timers varsel ved vores første datters varsel. 

Anmeld

24. april 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej piger 

Som de andre piger skriver, så tror jeg bestemt heller ikke du behøver at være bekymret  Der kan være mange årsager til at hun har fået et akut kejsersnit - jeg fik f.eks. et for 3 år siden med min datter efter 15 timers veer fordi hun havde sat sig fast i mit bækken. 10 min efter det blev besluttet, var hun født. I mit tilfælde var jeg vågen under det hele, men godt bedøvet 

Efter jeg var blevet syet sammen (tog for mig ca. 2 timer), så kom jeg på opvågningen, hvor jeg var i ca. 4 timer før jeg kom videre på barselsgangen - de ville have at mine ben ikke sov mere, og så skulle jeg vente på en stue blev gjort klar 

Anmeld

24. april 2013

nielsen80

Stemmer i med de andre - ingen grund til uro.

Jeg fik et lidt mere akut akut Ks end dem de andre kvinder fortæller om - det vil sige mit var under fuld narkose, da der ikke var tid til at ligge den "normale" bedøvelse. Jeg var på opvågning i cirka 3 timer efter - og derefter indlagt på barselgangen, hvor jeg var helt klar i hovedet, men skulle dog have kateter i nogle timer. Derefter var jeg ok og på benene igen.

Så selv om, de har været et akut KS under fuld narkose, så har man det oftest fint og godt bagefter. Men sødt af dig at sådan bekymre dig om din veninde.

Anmeld

24. april 2013

Oxydatiion

Der kan være mange grunde til akut ks som de andre skriver

Jeg fik akut ks pga. fødslen gik lidt i stå, og min søn lå skævt.

Han var ude 1 time efter det blev besluttet, og jeg var vågen under hele operationen, men rigtig godt bedøvet. Jeg kom på opvågningen bagefter og lå der i 2 timer, da de gerne ville ha at jeg kunne mærke mine ben og bevæge mine fødder, så kom jeg op på barselsgangen og lå deroppe med kateter i ca. 24 timer

Anmeld

25. april 2013

ekebiv

Jeg fik akut kejsersnit med vores datter da hendes hjertelyd faldt for meget under presseveerne. Der gik 20 min fra beslutningen blev taget og til hun var ude ìg jeg var helt vågen under det hele. Efter jeg var lappet sammen blev jeg kørt tilbage på fødegangen hvor jeg lå på fn stue med hende på maven indtil bedøvelsen var væk. Jeg havde det desværre ret skidt og jeg frøs og var udmattet (havde haft slemme veer i 19 timer) så det var ikke så fedt men udramatisk og professionelt.

Anmeld

25. april 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej piger 

Hej med dig.  

Jeg fik akut kejsersnit, fordi min pige stoppede med at trække vejret, pga stress. så derfor valgte de at gøre det, de nåede ikke at desinficere min hud inden de skar, så jeg lå i flere dage og fik en masse antibiotika, og jeg vågnede fra min fulde bedøvelse 3 timer efter de havde fået hende ud.. 

Men håber det er gået bedre med din veninde.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.