På tide med en opdatering :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

Muffinmor

Puha for en omgang, men hvor ser han dog bare sød ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

M (:

simone_jacobsen skriver:

Tak fordi du tog dig tid til at læse

Det var også lidt vildt at selv se hele 'forløbet' nedskrevet - det perspektivere tingene på en lidt anden måde

Mange tak Ja han er bare verdens gladestes dreng og der gør altså vanvittigt meget for vores humør også, og tror også det er derfor vi ikke er 'brudt sammen'..

Det ser jo også helt vildt ud, og det er absurd at lægerne ikke har grebet ind for LÆNGE siden! Det er bare ikke godt nok, men I kan klappe jer selv på skuldrene for at være vedholdende kæmpe jeres søns kamp!

Det er utroligt hvad et smil kan gøre; de kan græde og være sure hele dagen, men så snart man får et smil er det glemt!

Anmeld

25. april 2013

Asta&Alfred

simone_jacobsen skriver:

Det er efterhånden en del tid siden, ja faktisk ikke siden han blev født, at der kom en opdatering på vores dejlige dreng

Han blev 3 måneder den 17. april, puha tiden går stærkt! Og han skal allerede døbes næste søndag, den 5. maj, og have navnet William August.

Men hold nu op jeg syntes vi har været meget i gennem, alt for meget, med vores lille dreng
Det startede med, da han var 3 uger gammel, at han græd og skreg og græd og skreg konstant nærmest. Ved 5 ugers undersøgelsen kunne min læge så konkludere, at han ikke fik nok mad. Han endte derfor på supplering, og tog rigtig flot på. Jeg undersøgte frem og tilbage, skrev også herinde, hvordan med det amning der og det stod hurtigt klart, at jeg havde en overflod af mælk og han derfor aldrig nåede det fedende!! Jeg lavede ammeblokade - AV for en i helvede - og han kom fuldtid tilbage på brystet, men 2-3 uger efter kunne vi fastslå, at han simpelthen ikke tog nok på ved brystet alene.. Defor hedder det nu bryst efterfulgt at flaske! Dette har været den helt rigtige beslutning, hvilket både højde og drøjde afslører - 72 cm og 7 kg

Den 20. marts opdagede vi så, at han havde blod i hans afføring. Vi så det lige an og blev dagen efter tilset af vagtlægen, han mente det var en rift og skulle blot kontakte egen læge, efter påsken, hvis det forsatte. Vores egen læge mente også det var en rift men sendte besked til Børneambulatoriet på Næstved sygehus der så ville indkalde os. På sygehuset konkluderede de, at det var meget normalt for børn i den alder. De mente envidere at det kunne skyldes den grønne Allomin vi gav ham, den er åbenbart meget hård for maven, og han skulle derfor have NAN HA i stedet for sammen med Movicol, i stedet for Lactulose da dette også er noget skidt at give..

Blodet i hans afføring forsætter og tiltager faktisk. I fredags da jeg skal tage hans temperatur ligger han og presser imens, da jeg tager termometeret ud er det fyldt med blod og da jeg tørrer ham, er der kun blod på papiret. Vi kontakter børneambulatoriet der sender og på Børneafdelingen. Her får han taget diverse blodprøver, afføringsprøve samt podning fra numsen. Blodprøverne viste tegn på aftagende virus infektion i tarmene og det skulle der derfor ikke gøres mere ved.

I går endte vi så på børneafdelingen igen, da han igen havde blod i afføringen, og mere end han plejede, og hans afføring samtidig var slimet og (undskyld detaljerne) lugtede sødt og af fisk!?
Han blev tilset af 2 læger der begge var ret sikker på, at han har mælkeallergi.. Nu får han så allergi mme!

I dag vågnede han så med den rødeste numse jeg nogensinde har set. Han græd og hylede da jeg tørste ham, vel om mærke virkelig forsigtigt Jeg lod ham ligge uden ble i 2 timer men uden ændring så lægen ville gerne se os.. Hun konkluderede at det tilsyneladende var en almindelig rød ble numse

Her til eftermiddag ringede de så fra børneafdelingen med svar på hans podning.. Åhh my, min dreng har stafylokokker i numsen Han skal derfor i behandling med antibiotika, 3 gange dagligt i 7 dage..

På mandag skal han til allergi prik test på børneafdelingen og fredag den 3 . maj skal han tilses af en læge på børneambulatoriet.

Og oven i alt dette fik han hans vaccinationer i torsdags, hvilket resulterede i utrøstelig gråd i mere end 3 timer, hverken bryst eller flaske, mor eller far kunne trøste ham. Han skreg så voldsomt at han blev lydløs og stoppede med at trække vejret, og det forsatte bare non-stop Gråden blev så erstattet med feber på 39,5 om natten. Lægen mener at det er en alt for voldsom reaktion, at han vil konsultere med en børnelæge om, hvad vi skal gøre til hans næste vaccination

Syntes godt nok, at alt det renden frem og tilbage mellem læger og sygehuse er opslidende og møg hamrende syndt for vores dreng
Men han forstår i den grad at holde humøret oppe på begge hans forældre! Han er jordens gladestes dreng
Når han vågner om morgenen er der med det største smil på, og mår man siger godmorgen til ham udbryder han i et grin - det er simpelthen for skønt

Men alt er ikke skidt og hårdt!!

Han er, som skrevet tidligere, en glad og solid dreng på 7 kg og 72 cm. Han sover ved en 19-21 tiden, jeg vækker ham ved en 23 tiden hvor han får en tør mås og lidt mad og så sover han ellers igennem, hele natten!!! Dertil skal det sige, at han som regel sover til mellem klokken 7 og 9 Det er altså virkelig lækkert! Han sover ikke meget om dagen, men bare jeg får sovet om natten, så skal jeg ikke brokke mig - det kan jeg jo nærmest ikke tillade mig

Han griner og snakker hele tiden og han udvikler sig helt vildt.. Lige pt. har han opdaget at man kan stikke tungen ud af munden, så det gør han hele tiden. Han tager meget bevidst fast i diverse ting og forsøger også, at løfte hovedet - det fungere så ikke helt endnu

Hvis i nåede hertil, så tak fordi i læste med

Og så skal i da lige have en MASSE billeder

Hvor er han bare en lille sød charme trold:-)

Anmeld

25. april 2013

NessaXenia

Hvor er han lækker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.