Jeg er selv 42 og ved ikke om jeg er i overgangsalder. Min tidligere læge mente jeg var, men gad ikke tjekke med en blodprøve da han ikke mente den var sikker.
Jeg ville ikke tage hormoner uanset hvad. Prøv selv at søge lidt på de hormoner du får.
Jeg ville i stedet bruge explorationscreme i skeden og holde mig fra stærke ting som chili og hvidløg, da de fremkalder svedeture. Men du kan som den eneste vurdere om det er nødvendigt med hjælp til det.
Jeg svedte også meget om natten, men har gode erfaringer med 2 topmadrasser. Den ene er fra Hästens, som består af naturmaterialer.
Den anden er den her fra Temperakon: http://jysk.dk/sovevaerelse/topmadrasser/gold/topmadras-90x200-temprakon-triple-3/family
sammen med en dyne af moskusdun, sveder jeg næsten aldrig mere.
Og ja tag lidt kalk, men tag ikke for meget. Så altså bare det der er i den anbefalede dagsration. Det er ikke rigtigt kommet frem i DK hvad der sker ved at tage for meget kalk, men jeg har prøvet at det gav betændelsesagtige smerter og følelsesløshed i hænder og det skriver de også om i USA. Men som sagt så er det kun min egen erfaring og hvad de skriver derovre, så det er ingen garanti for at det sådan for alle.
Anmeld