Hej allesammen!
Jeg har endelig - efter lang tids søgen, undersøgen og mærken efter - fået taget mit endelige valg: jeg har søgt ind på Pædagoguddannelsen på Frederiksberg!
Og jeg er sikker på at komme ind ift. mit gennemsnit, derfor er jeg allerede i fuld gang med at forberede mig mentalt til at skulle starte på studiet enten til september eller februar.
Jeg har gået på 2 andre studier, som jeg valgte meget spontant og nok mest ud fra andres forventninger, og derfor har jeg aldrig sat mig særlig grundigt ind i, hvad studiet egentlig gik ud på, og hvad jeg kunne støde på. Denne gang er mit valg så gennemtænkt, som det er muligt, og jeg ved rigtig meget om studiet. Jeg har læst studieplan osv. og har sat mig ind i alt det, der ellers står på hjemmesiden, læst om andres erfaringer med studiet på nettet, og kender ellers en del til institutionsverdenen og pædagogik, da min mor har arbejdet i daginstitution i 25 år!
Hvad er det så egentlig jeg er bange for, tænker jeg så. For jeg er ret nervøs for at skulle starte - dels fordi jeg nu skal starte på et helt nyt kapitel i mit liv for 117. gang, dels fordi jeg er bange for, at jeg endnu engang har valgt forkert/ikke gennemfører.
Er der alligevel nogen derude, der kan hjælpe mig med at få lidt ro på - alt kan buges: erfaring med uddannelsen - evt. Pædagoguddannelsen Frøbel, erfaringer med studiestart, valg af studie, forberedelse til studiestart og lign.
På forhånd tak - det ville være en stor hjælp for mig! 
Anmeld