Børn og pligter der hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

Tro på dig selv.

Hvad synes i om dette?

Hvornår skal børn have pligter i hjemmet og hvor mange?

Hvor gammel skal de være?

Skal de have lommepenge for at udføre de pligter  fast hver uge, eller kan kan man belønne dem med en større ting en gang i mellem.

Skal de have noget?

Hvad er jeres holdning til det emne???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Muffinmus

Tja
Det er både og, men det fungere fint for mig og vil sikkert fungere fint for mine unger når de bliver så gamle
Mange børn gider ovehovedet ikke hjælpe til hjemme desværre..kan jeg se når jeg besøger folk.
Håber jeg får nogle hjælpsomme børn der gør det frivilligt, men vil de ikke det så må vi jo gøre det på den anden måde

Anmeld

29. juni 2009

Kaufie

Hvor gamle de skal være afhænger selvfølgelig af hvilke "pligter" der er tale om.

Jeg tror på det er vigtigt at de tidligt føler at de er en del af familien og dermed hjælper til med små ting. Fx bliver William (snart 2) stolt når vi beder ham om at lukke kattene ud eller ind hvis de står ved døren. Han vil også meget gerne give dem mad - hvilket jeg så hjælper lidt med ellers er der mad over hele gulvet.

Han hjælper også med at sætte ting ind på bordet når vi skal spise. På den måde bliver han ledt væk fra leg og parat til aftensmåltid (de gange han gider)

Men som MariaE håber jeg han vil blive ved med at hjælpe frivilligt - men jeg har selv haft et belønningssystem da jeg boede hjemme, hvor jeg fik 2 kr for at tage opvasken, hænge vasketøj ud, osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.