Personligt mener jeg ikke man skal vænne børnene til at man sidder hos dem til de sover - for så undrer de sig over at man ikke er der hvis de vågner - og lærer ikke at falde i søvn igen.
Med risiki for at blive kaldt en dårlig mor, så kommer her hvad jeg gjorde da w på snart 2 begyndte med at ville have en af os til at sidde til han var faldet i søvn:
Vi sagde godnat med fast stemme, skruede ned for lyset og gik ud af værelset.
Som du selv siger, så bliver barnet måske sur - men det er jo ikke det samme som ulykkelig og ked af det. (Du skal dog være sikker på han ikke er sulten, trænger til ny ble eller er syg, for så skal disse behov selvfølgelig tages hånd om først)
Når vi kunne høre stemmen knække over i noget andet end bare utilfredshed, så gik vi derind - og det blev nemt til 10-20 gange. Han begyndte at kaste ting ud af sengen - og jeg lægger det op igen - siger Godnat og går ud igen. Jeg begynder IKKE at synge/læse/lege med ham igen, da han skal forstå at nu er det sovetid.
De fleste aftner (9 ud af 10) er det nemt at putte ham - han ligger selv og kigger i en bog eller kører lidt med en bil - og pludselig hører vi bare ikke mere.
Anmeld