Hej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

Sebastians Mor

Hej..
Jeg har min søn på 16 mdr, som ikke vil sove om aftenen vi har sørget for der er køligt på hans værelse som han bedst kan lide det, og får sin flaske på 220 ml da jeg ikke få ham i seng unden, men nok om det...
Når han så har fået flasken og jeg lægger ham ned i sengen da jeg sidder med når jeg lige og lægge ham så ligger han med lukkede øjne også når jeg retter mig op igen og vil gå ud begynder han at skrige og rejser sig op i sengen og er sur...
Det eneste der hjælper er at han får en flaske mere men er der nogle der har nogle andre gode metoder da jeg ikke synes han skal have så mange flasker...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Honningblomst

Hvis han er så sulten kunne du så ikke give ham en klappesammen mad eller havregrød inden han skal sove.
Hvis ikke det er maden, så har han måske bare brug for du sidder ved ham lidt til han sover-smiler
Knus..

Anmeld

29. juni 2009

Sebastians Mor

ja men det hjælper også nogle gange jeg bliver siddende men ikke altid...
men det kunne være jeg sku prøve og give ham en bid mad inden han skulle sove??

Anmeld

29. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

AEldur skriver:

Hej..
Jeg har min søn på 16 mdr, som ikke vil sove om aftenen vi har sørget for der er køligt på hans værelse som han bedst kan lide det, og får sin flaske på 220 ml da jeg ikke få ham i seng unden, men nok om det...
Når han så har fået flasken og jeg lægger ham ned i sengen da jeg sidder med når jeg lige og lægge ham så ligger han med lukkede øjne også når jeg retter mig op igen og vil gå ud begynder han at skrige og rejser sig op i sengen og er sur...
Det eneste der hjælper er at han får en flaske mere men er der nogle der har nogle andre gode metoder da jeg ikke synes han skal have så mange flasker...?

får han mælk i flasken???
min søn vil også have en flaske at sove på... vi begyndte at give han rent vand vi varmte i mikroovnen... så sker der jo ikke noget ved at han får to flasker..
mælken er jo ikke god ved tænderne..
nichlas drikker ikke ret meget mere efter der kom vand i.. tror ikke det er sult, men tryghed ved flasken...

Anmeld

29. juni 2009

Sebastians Mor

karina22 skriver:

får han mælk i flasken???
min søn vil også have en flaske at sove på... vi begyndte at give han rent vand vi varmte i mikroovnen... så sker der jo ikke noget ved at han får to flasker..
mælken er jo ikke god ved tænderne..
nichlas drikker ikke ret meget mere efter der kom vand i.. tror ikke det er sult, men tryghed ved flasken...

Det kunne være jeg også skulle se på det forslag

Anmeld

29. juni 2009

Kaufie

Personligt mener jeg ikke man skal vænne børnene til at man sidder hos dem til de sover - for så undrer de sig over at man ikke er der hvis de vågner - og lærer ikke at falde i søvn igen.

Med risiki for at blive kaldt en dårlig mor, så kommer her hvad jeg gjorde da w på snart 2 begyndte med at ville have en af os til at sidde til han var faldet i søvn:

Vi sagde godnat med fast stemme, skruede ned for lyset og gik ud af værelset.

Som du selv siger, så bliver barnet måske sur - men det er jo ikke det samme som ulykkelig og ked af det. (Du skal dog være sikker på han ikke er sulten, trænger til ny ble eller er syg, for så skal disse behov selvfølgelig tages hånd om først)

Når vi kunne høre stemmen knække over i noget andet end bare utilfredshed, så gik vi derind - og det blev nemt til 10-20 gange. Han begyndte at kaste ting ud af sengen - og jeg lægger det op igen - siger Godnat og går ud igen. Jeg begynder IKKE at synge/læse/lege med ham igen, da han skal forstå at nu er det sovetid.

De fleste aftner (9 ud af 10) er det nemt at putte ham - han ligger selv og kigger i en bog eller kører lidt med en bil - og pludselig hører vi bare ikke mere.

Anmeld

29. juni 2009

xx

Hmm.....kan det ikke være han måske har brug for snart at lære selv at falde i søvn....altså uden flaske og uden mor ved siden af sengen. Det kan jo være det ligefrem er forstyrrende for ham at du sidder derinde. Måske kunne i til at starte med vænne ham til i det mindste selv at ligge med flasken for ikke at tage det hele fra ham på en gang...

-s...

Anmeld

30. juni 2009

Sebastians Mor

c skriver:

Hmm.....kan det ikke være han måske har brug for snart at lære selv at falde i søvn....altså uden flaske og uden mor ved siden af sengen. Det kan jo være det ligefrem er forstyrrende for ham at du sidder derinde. Måske kunne i til at starte med vænne ham til i det mindste selv at ligge med flasken for ikke at tage det hele fra ham på en gang...

-s...

jeg har bare altid fået fortalt det ikke er en god ide at lade dem ligge selv.

Anmeld

30. juni 2009

Henriette72

AEldur skriver:

Jeg havde også "problemer" med at putte Selma. Det kunne godt tage 1½ time for hun ville ikk have jeg gik før hun sov. Det ændrede sig en dag da far skulle putte, for jeg var ikk hjemme. Han havde puttet hende, læst en bog og sunget en sang, sagde God nat og gik. Hun sagde ikk en lyd. Og sådan er hun blevet puttet lige siden.

Jeg tror at han synes at det er rigtig hyggeligt at mor er der og vil ikk slippe kontakten.

Prøv at gå en aften og lad far putte ham. Det kan være det hjælper.

Held og lykke

Anmeld

1. juli 2009

xx

AEldur skriver:

Ok. Det ved jeg ikke noget om. Jeg har altid givet mine børn deres godnatflaske inde i sengen og derefter er jeg gået ud så de selv kunne lærer at falde i søvn. Græd de gik jeg selvfølgelig ind til dem og gav sut og puttede med dynen osv, men jeg gik altid ud igen med det samme og jeg begyndte ihvertfald ikke at synge sange, tage dem op, tale til dem osv. Det har fungeret for mig og jeg har 3 børn der selv kan falde i søvn helt uden problemer nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.