Skoldkopper og konfitmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
9 svar
4 synes godt om
23. april 2013

Nea85

Hej med jer!

Efter flere udbrud i vuggestuen var det desværre Claras tur denne gang. I går da jeg hentede hende, havde hun væskefyldte blærer på maven, i bleområdet og på ryggen. Her til morgen var der kommet en del flere, både i ansigt, ører og hovedbunden..

Nå, det jeg egentlig vil spørge om er, om vi kan have hende med til konfirmation på lørdag.
Jeg skrev og spurgte vores læge, og hun svarede:
"Hej igen. Det afhænger af hvordan hun har det, mange børn har det
fint - og kan da godt deltage i fest, hvis det er ok med øvrige
børnefamilier da hun jo smitter.
Mvh læge ..."

Jeg tænker selv, at vi ser det an indtil på fredag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

raca

jeg ville hørre værts parret af,  om de ville høre de øvrige gæster ad om det var ok,

da det må være op til de andre gæster om de ønsker at blive udsat for smitte og hvis de ikke gør det vil jeg blive hjemme.

jeg ville under ingen omstændigheder tage hende med i kirke.

Anmeld

23. april 2013

Mi&Mi

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Efter flere udbrud i vuggestuen var det desværre Claras tur denne gang. I går da jeg hentede hende, havde hun væskefyldte blærer på maven, i bleområdet og på ryggen. Her til morgen var der kommet en del flere, både i ansigt, ører og hovedbunden..

Nå, det jeg egentlig vil spørge om er, om vi kan have hende med til konfirmation på lørdag.
Jeg skrev og spurgte vores læge, og hun svarede:
"Hej igen. Det afhænger af hvordan hun har det, mange børn har det
fint - og kan da godt deltage i fest, hvis det er ok med øvrige
børnefamilier da hun jo smitter.
Mvh læge ..."

Jeg tænker selv, at vi ser det an indtil på fredag..

Hvis hun smitter, så ville jeg ikke gøre det
God bedring med hende

Anmeld

23. april 2013

Nea85

raca skriver:

jeg ville hørre værts parret af,  om de ville høre de øvrige gæster ad om det var ok,

da det må være op til de andre gæster om de ønsker at blive udsat for smitte og hvis de ikke gør det vil jeg blive hjemme.

jeg ville under ingen omstændigheder tage hende med i kirke.

Jeg har skrevet til moderen, og hun anbefalede mig at spørge lægen, derfor lægens svar.
Der kommer ikke andre små børn med til festen, men der kommer en del ældre mennesker, og de kan jo risikere helvedesild - det er det, moderens bekymring går på..

Men nej, hun skal slet ikke med i kirke, hvis hun overhovedet kommer med..

Anmeld

23. april 2013

Nea85

simone91 skriver:

Hvis hun smitter, så ville jeg ikke gøre det
God bedring med hende

Tak skal du have.
Nej, jeg hælder også mest til at hun bliver hjemme, hvis hun stadig smitter

Anmeld

23. april 2013

Pikku Myy

Nea85 skriver:

Jeg har skrevet til moderen, og hun anbefalede mig at spørge lægen, derfor lægens svar.
Der kommer ikke andre små børn med til festen, men der kommer en del ældre mennesker, og de kan jo risikere helvedesild - det er det, moderens bekymring går på..

Er du sikker på at man får helvedesild ved at komme i kontakt med "ny" skoldkoppevirus? Jeg har en fornemmelse af at helvedesild er "gammel" virus, der dukker op hvis ens immunforsvar bliver svækket. Men jeg er OVERHOVEDET ikke sikker - synes bare det virker mere logisk ...

Anmeld

23. april 2013

Pikku Myy

Nea85 skriver:

Er du sikker på at man får helvedesild ved at komme i kontakt med "ny" skoldkoppevirus? Jeg har en fornemmelse af at helvedesild er "gammel" virus, der dukker op hvis ens immunforsvar bliver svækket. Men jeg er OVERHOVEDET ikke sikker - synes bare det virker mere logisk ...

Anmeld

23. april 2013

Pikku Myy

Nea85 skriver:

Tak skal du have.
Nej, jeg hælder også mest til at hun bliver hjemme, hvis hun stadig smitter

Efter skoldkopper i barndommen finder viruset vej til nerver, som går ud til huden. Viruset transporteres langs nerven og slår sig ned nær rygmarven. Her ligger viruset i årevis uden at give nogen symptomer. Når vi bliver ældre, eller hvis immunforsvaret svækkes, kan viruset pludselig begynde at formere sig og vandre langs nerven ud mod huden igen.

-klippet fra https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sygdomme/smaablaerede-udslaet/helvedesild/

Anmeld

23. april 2013

Nea85

Pikku Myy skriver:

Efter skoldkopper i barndommen finder viruset vej til nerver, som går ud til huden. Viruset transporteres langs nerven og slår sig ned nær rygmarven. Her ligger viruset i årevis uden at give nogen symptomer. Når vi bliver ældre, eller hvis immunforsvaret svækkes, kan viruset pludselig begynde at formere sig og vandre langs nerven ud mod huden igen.

-klippet fra https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sygdomme/smaablaerede-udslaet/helvedesild/

Du var tydeligvis inde på noget af det rigtige.. Men jeg må indrømme, at jeg slet ikke ved noget om det, det var bare moderen til konfirmanden, der bekymrede sig om det.
Hun har dog skrevet, at vi bare skal tage hende med, så ville hun tjekke op på det hele, for at være helt sikker

Anmeld

23. april 2013

Pikku Myy

Nea85 skriver:

Du var tydeligvis inde på noget af det rigtige.. Men jeg må indrømme, at jeg slet ikke ved noget om det, det var bare moderen til konfirmanden, der bekymrede sig om det.
Hun har dog skrevet, at vi bare skal tage hende med, så ville hun tjekke op på det hele, for at være helt sikker

Så kan du jo sende info videre Men det kan jo godt være at der er andre man skal bekymre sig om ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.