Hvad gør man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. april 2013

Anonym trådstarter

Hvis man som far lige pludselig ikke kan se sit barn fordi kæresten har valgt at skride med barn til et ukendt sted man ikke kan få oplyst?

Far og mor har været kærester igennem hele graviditeten og barnet er nu 4 måneder, men har aldrig haft adresse sammen.

Hvordan står en far i denne sag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Matrem

hvis i har været kærester skulle i meget gerne begge to have skrevet under en omsorgserklæring ved barnets fødsel, så i skulle begge to have del i forældremyndigheden.

Nu kender jeg ikke årsagen til at moren er skredet med barnet, men barnet har som udgangspunkt ret til begge sine forældre.
Hvis ikek der er tungtvejende grunde for at moren holder barnet skjult kan der være tale om kidnapning, hvis jeg har forstået det hele rigtigt.
Hvis ikke moren er ti lat få fat i må du gennem statsforvaltningen.

Du kan ringe til dem i morgen, og høre dem ad.

der står desuden også en masse informationer på deres hjemmeside

Anmeld

23. april 2013

Anonym trådstarter

Matrem skriver:

hvis i har været kærester skulle i meget gerne begge to have skrevet under en omsorgserklæring ved barnets fødsel, så i skulle begge to have del i forældremyndigheden.

Nu kender jeg ikke årsagen til at moren er skredet med barnet, men barnet har som udgangspunkt ret til begge sine forældre.
Hvis ikek der er tungtvejende grunde for at moren holder barnet skjult kan der være tale om kidnapning, hvis jeg har forstået det hele rigtigt.
Hvis ikke moren er ti lat få fat i må du gennem statsforvaltningen.

Du kan ringe til dem i morgen, og høre dem ad.

der står desuden også en masse informationer på deres hjemmeside

Hov kan se jeg har fået skrevet det lidt forkert, jeg er ikke far, men søster til far og søger råd på hans vegne 

Jeg ved ikke om de begge har skrevet under på en omsorgserklæring, men de udfyldte nogle papir ved fødslen. Mor siger at hun har den fulde forældre myndighed, da hun ikke har sendt de papir ind til præsten hvor hun skulle skrive under på at han var far? Jeg kan ikke helt finde rundt i hendes historier.

Der er ingen grund, ud over at hun bare ikke vil være sammen med ham mere!

De har haft kort kontakt over sms, men hun vil ikke oplyse hvor hun befinder sig eller hvornår han kan se barnet igen!

Anmeld

23. april 2013

Chevro

Anonym skriver:

Hvis man som far lige pludselig ikke kan se sit barn fordi kæresten har valgt at skride med barn til et ukendt sted man ikke kan få oplyst?

Far og mor har været kærester igennem hele graviditeten og barnet er nu 4 måneder, men har aldrig haft adresse sammen.

Kontakt statsforvaltningen! :-) Der er næsten ikke andet at gøre, man kan jo ikke tage det i egen hånd.

Anmeld

23. april 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Han skal sørge for at kontakte statsforvaltningen hurtigst muligt. De ved 100 % hvordan han står og om han har ret til at se barnet.

Jeg skulle som mor ikke skrive under på, hvorvidt min datters far var hendes far. Det gjorde han selv. Vi skrev under på samme papir og afleverede det sammen. Hvis hun ikke har afleveret papiret, så vil jeg mene at han på et tidspunkt vil blive kontaktet når de har boet sammen under graviditeten. Der skal være en far eller også skal far være ukendt og mor får en bøde.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.