Når manden arbejder ude...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2013

Anonym trådstarter

Hej derude!

Min mand skal igang med at tage nogle vagt-kurser, og når han er færdig med det, er det meningen han skal ud at sejle som vagt på de skibe der bl.a. sejler i Afrika og dernede... 

Når han nu tager afsted, måske allerede til august eller deromkring, skal jeg jo have det hele til at hænge sammen herhjemme som "alene-mor" med 3 børn... 

Én ting er at jeg skal få hverdagen til at fungere med de 3 børn, men skal jo heller ikke glemme mig selv... Jeg tænker lidt at jeg vil have mig et job 20-25 timer om ugen, men vil nok også gerne gå til et eller andet...

Hvordan får du tiden til at gå, har du arbejde, hvor meget arbejder du hvis du arbejder, og hvordan holder du fast i din/jeres vennekreds og bevarer voksen-kontakt?

Min mand kommer til at være afsted alt fra 14 dage til måske 2 måneder... 

Kom med jeres input - og et lille kram måske? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Hej derude!

Min mand skal igang med at tage nogle vagt-kurser, og når han er færdig med det, er det meningen han skal ud at sejle som vagt på de skibe der bl.a. sejler i Afrika og dernede... 

Når han nu tager afsted, måske allerede til august eller deromkring, skal jeg jo have det hele til at hænge sammen herhjemme som "alene-mor" med 3 børn... 

Én ting er at jeg skal få hverdagen til at fungere med de 3 børn, men skal jo heller ikke glemme mig selv... Jeg tænker lidt at jeg vil have mig et job 20-25 timer om ugen, men vil nok også gerne gå til et eller andet...

Hvordan får du tiden til at gå, har du arbejde, hvor meget arbejder du hvis du arbejder, og hvordan holder du fast i din/jeres vennekreds og bevarer voksen-kontakt?

Halløj

Nu har min kæreste og jeg godt nok kun 1 barn, men han sejler og gjorde også inden jeg blev gravid. 

Jeg har gået ledig et stykke tid efter min barsel sluttede (desværre), men nåede da at have et vikariat her fra nov-marts på 32 timer om ugen og det var skønt at komme igang igen. Når kæresten ikke er hjemme hygger jeg med Aya og ordner alt praktisk mens hun er i vuggestue hvor jeg også får sørget for at få trænet det jeg vil og shoppet hvis jeg skal det samt handle ind. Det er fordelen ved at gå ledig for der var altså stress på da jeg arbejde og vi var alene. Op kl 6.30 ud ad døren kl 7.30 - på arbejde og så hente kl 15.30 - evt lige handle der midt i ulvetimen. Hjem og lave mad, hurtig oprydning, børste tænder og så putte kl 18.30 ... Og først her kunne jeg rydde mad væk, rydde op, støvsuge, ordne vasketøj osv osv - så lige en times tv og på hovedet i seng! 

Det er hårdt og jeg har den dybeste respekt for udearbejdende alenemødre - pyha.

Nå, men nu her hvor jeg går ledig er der ikke stress på når vi er alene. Vi står op når vi vil, hygger om morgenen og hun bliver afleveret i vg fra alt mellem 8 til 10  Jeg ordner mit og henter hende igen mellem 14-15

jeg bruger meget tid på at besøge famile og veninder i weekenderne. Tager jo bare datteren med - kan godt se det er anderledes besværligt med 3, men måske veninderne kan komme til dig?

Det skal nok gå, det gør det i al fald her og tiden går også stærkt. Alt det bedste.

Anmeld

22. april 2013

Lucky05

Anonym skriver:

Hej derude!

Min mand arbejder offshore i Nordsøen. Han er væk 14 dage ad gangen, hvor jeg så er alene med vores datter. Pt arbejder jeg 33 timer om ugen. Til efteråret starter jeg uddannelse. 

Det kræver planlæggelse. Men for os fungerer det her bedst. Jeg ses med veninder med børn, familie og så vonsenkontakt via arbejde.

I mærker hurtigt om det fungerer for jer som familie. 

Mange kram det skal nok gå godt.. Du skal være velkommen til at skrive, hvis du får brug for råd / erfaringer.

Anmeld

23. april 2013

Jibbe

Min mand sejler også. Han er væk en måned af gangen. Hvis du kun skal arbejde 20-25 timer så kan du sagtens nå det du gerne vil.
Jeg arbejder 37 timer og når intet
Dagen går med at få dem op - gjort klar - spise morgenmad - i vuggestue og møde kl 08. Så har jeg fri kl 16 og så henter jeg børn og suser hjem og laver mad, leger med dem og så skal de i bad og i seng. Derefter har jeg oprydning osv. Så hvis du kun arbejder 25 timer kan du nå alt det du gerne vil inden du henter børn eller lige efter du afleverer.
Jeg handler ind på nettet når jeg er alene - til en uge af gangen. Det er så genialt.
Voksenkontakt er med børn i weekender. Ellers nærmest ikke.

For os fungerer det fint - har aldrig prøvet andet men jeg ville da vildt gerne gå ned i tid så der var mere mor tid.

Men man finder hurtigt ud af om det fungerer.

Det kan være mega mega røv hamrende surt til tider men ens børn får så meget tid med deres far når han er hjemme. Og lønmæssigt kan han slet ikke finde noget i land der matcher det han får nu som overstyrmand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.