Har du taget springet til noget nyt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
13 svar
12 synes godt om
22. april 2013

Fru Hansen

Jeg har overgået mig selv. Jeg valgte at tage uddannelsesorlov fra mit elskede job og er begyndt på en uddannelse.
Op til uddannelsens start var jeg mange gange nervøs selv om jeg glædede mig uendeligt meget.
Jeg var nervøs for at fortælle kollegerne at jeg havde søgt ind på uddannelsen uden at have fortalt dem om mine planer.
Jeg var nervøs for at stoppe på mit job og starte på noget nyt. Jeg var nervøs for om jeg nu havde taget det rigtige valg.
MEN Det viste sig at være det helt rigtige. Det bedste jeg nogen sinde har gjort for mig selv var at starte på denne uddannelse.

Nu vil jeg gerne høre om dine store spring i livet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

BellaCiinea

Fru Hansen skriver:

Jeg har overgået mig selv. Jeg valgte at tage uddannelsesorlov fra mit elskede job og er begyndt på en uddannelse.
Op til uddannelsens start var jeg mange gange nervøs selv om jeg glædede mig uendeligt meget.
Jeg var nervøs for at fortælle kollegerne at jeg havde søgt ind på uddannelsen uden at have fortalt dem om mine planer.
Jeg var nervøs for at stoppe på mit job og starte på noget nyt. Jeg var nervøs for om jeg nu havde taget det rigtige valg.
MEN Det viste sig at være det helt rigtige. Det bedste jeg nogen sinde har gjort for mig selv var at starte på denne uddannelse.

Nu vil jeg gerne høre om dine store spring i livet...

Jeg har valgt at sige "Jeg kan sgu godt det jeg virkelig brænder for!" i stedet for at sige "Jeg nøjes bare og vælger den nemme løsning".

Så jeg skal på Universitetet næste år og læse til geolog.. 

Glæder mig for sindssygt..!!

.... I stedet for at være dagplejer

Anmeld

22. april 2013

MorEllen

Tillykke med din beslutning Hvor er det sejt at overgå sig selv Godt at du er så tilfreds med det!

Jeg har også gjort nogle store spring i livet som jeg aldrig har fortrudt.

Jeg er nordmand. I min uddannelse var jeg i praktik på et sygehus, hvor jeg mødte en ubeskrivelig chamerende dansk herre Jeg besluttet så, at jeg ville tage et stooort spring og flytte fra alt og alle jeg kendte i Norge og prøve lykken i Danmark. Det var nok det bedste jeg har gjort nogen gang Det er meget udfordrende, at rykke op rødderne et sted og slå rod et andet. Men det gik godt

Anmeld

22. april 2013

Mettefpigen

Super godt :-D

Jaa kæresten og jeg gik fra hinanden, så pt skal jeg finde ny Lejlighed og være alenemor... Plus at jeg har søgt ind på en ny uddannelse til aug.... :-)

Anmeld

22. april 2013

Muffinmus

Det samme:-D jeg har været i Forsvaret i 88 år snart men har søgt ind som sygeplejerskestuderende. Er mega nervøs fordi med det antal der optages og det antal der allerede har søgt så er ens chancer for optagelse pt kun ca 30 % og det er uden at tælle alle de sidste kvote 1 ansøgere der endnu ikke har haft frist. Det er nogle af de ringeste optagelses chancer der har været.
Så, ja, indtil slut juli vil jeg nok være et nervevrag!
Men kommer jeg ind kan det meget vel være den bedste beslutning. Det vil tiden vise.

Anmeld

22. april 2013

Muffinmus

MariaE skriver:

Det samme:-D jeg har været i Forsvaret i 88 år snart men har søgt ind som sygeplejerskestuderende. Er mega nervøs fordi med det antal der optages og det antal der allerede har søgt så er ens chancer for optagelse pt kun ca 30 % og det er uden at tælle alle de sidste kvote 1 ansøgere der endnu ikke har haft frist. Det er nogle af de ringeste optagelses chancer der har været.
Men kommer jeg ind kan det meget vel være den bedste beslutning. Det vil tiden vise.

Ej okay. Ikke 88. Det er kun 8:-D

Anmeld

29. april 2013

Fru Hansen

IsabellaCiinea skriver:

Jeg har valgt at sige "Jeg kan sgu godt det jeg virkelig brænder for!" i stedet for at sige "Jeg nøjes bare og vælger den nemme løsning".

Så jeg skal på Universitetet næste år og læse til geolog.. 

Glæder mig for sindssygt..!!

.... I stedet for at være dagplejer

Dejligt for dig

Jeg er dagplejer og er startet på uddannelsen til pædagogisk ass.

Jeg elsker at være dagplejer og har en drøm om at læse til pædagog som fjernstudie når jeg har sparet op til det.

Anmeld

29. april 2013

Fru Hansen

MyLille skriver:

Tillykke med din beslutning Hvor er det sejt at overgå sig selv Godt at du er så tilfreds med det!

Jeg har også gjort nogle store spring i livet som jeg aldrig har fortrudt.

Jeg er nordmand. I min uddannelse var jeg i praktik på et sygehus, hvor jeg mødte en ubeskrivelig chamerende dansk herre Jeg besluttet så, at jeg ville tage et stooort spring og flytte fra alt og alle jeg kendte i Norge og prøve lykken i Danmark. Det var nok det bedste jeg har gjort nogen gang Det er meget udfordrende, at rykke op rødderne et sted og slå rod et andet. Men det gik godt

Det er sørme også et stort spring at flytte fra Norge til Danmark. Men heldigvis er det jo både forholdsvis tæt på geografisk og mentaliteten er vel også lidt det samme? Med mindre selvfølgelig at du er fra nordnorge

Anmeld

29. april 2013

Fru Hansen

Mettefpigen skriver:

Super godt :-D

Jaa kæresten og jeg gik fra hinanden, så pt skal jeg finde ny Lejlighed og være alenemor... Plus at jeg har søgt ind på en ny uddannelse til aug.... :-)

Det er flere store ting på en gang.

God vind fremover

Hvilken uddannelse skal du starte på?

Anmeld

29. april 2013

Fru Hansen

MariaE skriver:

altså sygeplejerske er jo min drømme uddannelse. Jeg læste til sygeplejerske i mine unge dage Faget er så spændende. Desværre var selve arbejdet som sygeplejerske slet ikke mig og jeg droppede ud efter at have forsøgt at overleve praktikken to gange. Jeg har tit tænkt på at læse bøgerne igen bare for sjov

Jeg håber du finder din rette hylde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.