støtte/kontaktperson??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.838 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2013

Anonym trådstarter

hvordan bliver man støtte/kontaktperson? hvilken uddannlse skal man have for at kunne arbejde som støtte/kontaktperson hos fx kommunen? fx med unge der har brug for en hjælpende hånd..

google plejer at være min ven, men kan ikke finde noget om hvad man skal have af udd... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

Tip!

Pædagog?! 

Mine kollegaer er alle pædagoger, og har hver deres beboer de er kontakt person på  

Anmeld

22. april 2013

Nemesis

Det er meget forskelligt. Min søns støtte/kontaktperson har været håndværker men har så bla. fået nogle mentorkurser. Der er også en tidligere politimand og en køkkenassistent.

Prøv at ringe til din kommune og spørg dig frem. Sig at det vil du gerne men at du ikke kan se hvilken uddannelse og hvad det ellers kræver.

Anmeld

22. april 2013

wamse

Tror der er forskel på om det er en støtte/kontaktperson til et ungt menneske eller om det er til en familie fx, for der tror jeg, at de skal have en pædagogisk/terapeutisk uddannelse bag sig En som "kun" er håndværkeruddannet har ikke den viden om udvikling og trivsel, som jeg forventer at en støtte/kontakt har

Personen min søn havde, var ikke uddannet indenfor pædagogik/terapeut, men det var ham, som var koblet på familien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.