2hurtige ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

FruK

Musse21 skriver:

Tak

Hvis man fælles kommer frem til en 7/7 ordning skal stats forvaltningen så ikke have det på skrift

Statsforvaltningen behøver ikke nødvendigvis at have noget. Men man skal nok være meget sikker på, at man selv - også i fremtiden - kan finde ud af det.

Vi har 7/7 og har aldrig haft STFV inde over nogen af vores aftaler. Min eks betaler normalbidrag - jeg betaler så sfo og alt tøj til vores barn. Det er også en aftale, vi selv har lavet.

Man kan blive fritaget for bidrag, men jeg ved ikke, hvilke betingelser der så skal være opfyldt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

kesuh

FruK skriver:

Statsforvaltningen behøver ikke nødvendigvis at have noget. Men man skal nok være meget sikker på, at man selv - også i fremtiden - kan finde ud af det.

Vi har 7/7 og har aldrig haft STFV inde over nogen af vores aftaler. Min eks betaler normalbidrag - jeg betaler så sfo og alt tøj til vores barn. Det er også en aftale, vi selv har lavet.

Man kan blive fritaget for bidrag, men jeg ved ikke, hvilke betingelser der så skal være opfyldt.

Det med bidrag mener jeg faktisk bare er noget man skal blive enige om. Det gjorde vi ihvertfald dengang hvor vi skrev under

7/7 er vidst den eneste det kan lade sig gøre ved.. 

Jeg kan ikke huske alt det her mere

Min eks og jeg blev enige om 7/7 og jeg ikke skulle betale bidrag, fordi vi begge er på SU og jeg kom til at sidde i det hårdere økonomisk end hende.

Anmeld

22. april 2013

FruK

kesuh skriver:

Det med bidrag mener jeg faktisk bare er noget man skal blive enige om. Det gjorde vi ihvertfald dengang hvor vi skrev under

7/7 er vidst den eneste det kan lade sig gøre ved.. 

Jeg kan ikke huske alt det her mere

Min eks og jeg blev enige om 7/7 og jeg ikke skulle betale bidrag, fordi vi begge er på SU og jeg kom til at sidde i det hårdere økonomisk end hende.

Ja, men det er jo ikke alle der er i stand til at blive enige. 

Jeg mener godt at man kan søge om fritagelse, selvom man ikke er enige...?! 

Anmeld

22. april 2013

kesuh

Ja, men det er jo ikke alle der er i stand til at blive enige. 

Jeg mener godt at man kan søge om fritagelse, selvom man ikke er enige...?! 

Ja hvis man er enige 

Sorry sorry, det er rigtig nok at du kan søge om fritagelse

Det eneste jeg har kunne finde er 

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4663

I kan også søge om ændring eller bortfald af bidraget, hvis forholdene har ændret sig, f.eks. at barnet opholder sig ca. lige meget hos hver af jer, og I begge betaler nogle direkte udgifter til barnets forsørgelse.

Anmeld

22. april 2013

Musse21

kesuh skriver:

Uh jeg kan ikke huske det. Det papir vi skriver under på bliver jo juridisk bindende.

Jeg mener faktisk ikke at vi sendte papirerne ind til Sfv, fordi vi var ved mødrehjælpen og fik rådgivning omkring det hele den vej igennem.

I skal begge to have papir/kopi på det i har skrevet under på

Lyder fedt  i blevet enige om det på egen hånd

Prøv at ringe og spørg den nærmeste mødrehjælpen eller sfv.
Personligt vil jeg tage mødrehjælpen, fordi de er så afslappet og rolige. Smag og behag^^

EDIT: Det var en blanket inde fra SFV's hjemmeside vi skrev under på med aftale. Det kom jeg lige i tanke om

Skal lige siges det ikke er mi men et nært familie medlem

Anmeld

22. april 2013

kesuh

Musse21 skriver:

Skal lige siges det ikke er mi men et nært familie medlem

Nårh okay, men sæt da vedkommende til at læse tråden så

Anmeld

22. april 2013

Musse21

kesuh skriver:

Nårh okay, men sæt da vedkommende til at læse tråden så

Jeps

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.