At gøre noget man virkelig ønsker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2013

Anonym trådstarter

Hey tøser

Sagen er den at jeg virkelig gerne vil tage mc-kørekort, da manden og jeg ejer en.

Jeg har været på bane én gang, men føler mig ikke vildt tryg ved at sidde på den (er bange for at vælte). 

Da det er en "stor" mc vi har, ville det også være det store kort jeg skal tage, og det gør det jo ikke nemmere (tungere/større maskine) + jeg kun er 165 cm høj, så det kan være svært at nå jorden - men har forklaret det til kørelæreren, og han siger at vi bare starter på en lille og når jeg er tryg ved den, kommer jeg op på en større.

Men jeg vil vildt gerne kunne køre mc (Det er vildt fedt at sidde  bagpå og jeg er 110 % tryg når min mand kører) - men føler mig utryg ved tanken om at køre mere end 30-50 km/t som man gør på banen. Tanken om at køre i by og motorvej skræmmer mig endnu mere.

Men samtidig er jeg jo klar over at der er mange andre der har gennemført, men hvordan forklarer jeg mit indre det? Hvordan indstiller jeg mig 100 % på at gennemføre uden at frygte det? Er der nogle der har stået i en lign. situation? Ikke nødvendigvis kørekort men??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

Muffinmus

Uha, der er så mange ting folk er bange/nervøse for.
Det eneste råd jeg kan give er at droppe nervøsiteten og springe ud i det, ellers bliver drømmen ikke opfyldt og det vil du da helt sikkert ærge dig over. Især fordi man sjældent komme til at sidde bagpå når man har børn, det kræver jo barnepige kan ikke huske hvornår jeg sidst har siddet bag på min mand...det kan jo ikke lade sig gøre normalt hvor vi jo har tre børn hjemme. Men jeg har så aldrig haft brug for selv at køre. Men det har du jo, så spring op, få det overstået og så glæd dig over friheden. ps, ,in svigerinde er samme højde og har taget kortet fint uden at vælte

Anmeld

22. april 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Uha, der er så mange ting folk er bange/nervøse for.
Det eneste råd jeg kan give er at droppe nervøsiteten og springe ud i det, ellers bliver drømmen ikke opfyldt og det vil du da helt sikkert ærge dig over. Især fordi man sjældent komme til at sidde bagpå når man har børn, det kræver jo barnepige kan ikke huske hvornår jeg sidst har siddet bag på min mand...det kan jo ikke lade sig gøre normalt hvor vi jo har tre børn hjemme. Men jeg har så aldrig haft brug for selv at køre. Men det har du jo, så spring op, få det overstået og så glæd dig over friheden. ps, ,in svigerinde er samme højde og har taget kortet fint uden at vælte

Tak for dit svar 

Er normalt bare ikke den vildt nervøse type, men lige med det her er jeg godt nok nervøs  Tror også det er fordi der er flere prøver man skal bestå - teori - bane og i trafikken, så det virker overvældende. Det kan også bare være fordi jeg er blevet lidt ældre (25 år) end da jeg tog kørekort (18 år), men husker ikke sådan en nervøsitet.

Fik hun også kortet til den store? 

Anmeld

22. april 2013

Muffinmus

Anonym skriver:

Tak for dit svar 

Er normalt bare ikke den vildt nervøse type, men lige med det her er jeg godt nok nervøs  Tror også det er fordi der er flere prøver man skal bestå - teori - bane og i trafikken, så det virker overvældende. Det kan også bare være fordi jeg er blevet lidt ældre (25 år) end da jeg tog kørekort (18 år), men husker ikke sådan en nervøsitet.

Fik hun også kortet til den store? 

Ja, hun fik til min mands store v-max.... Men nu har vi haft den de sidste ti år men selv om det er skræmmende er det om at hanke op i sig selv og sige, nu prøver jeg su og så tage en ting af gangen man skal jo ikke alting på en gang, men en smule nyt hver gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.