et mere ? fra mig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
4 svar
1 synes godt om
21. april 2013

AnneMaria

er i tvivl om noget..

maa man godt gi barnet forskellig mad hver dag?

eller er der noget med at man skal ca. en uge give det samme og saa kan man proeve noget andet naeste uge...

bor i udlandet - derfor jeg spoerger jer... for de siger mange gange saa mange aandsvage ting hernede!

(snakker om en 6 mdr. baby)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

FamilenStorm

Tror ikke der er nogle regler for det..

Personligt vil jeg selv synes det vil være kedeligt med det samme hver dag.. Så jeg vil give forskelligt, det et også godt for at stimulerer smagdløgne og vænne barnet til forskellige mad og smage..

Anmeld

21. april 2013

ano14316

AnneMaria skriver:

er i tvivl om noget..

eller er der noget med at man skal ca. en uge give det samme og saa kan man proeve noget andet naeste uge...

bor i udlandet - derfor jeg spoerger jer... for de siger mange gange saa mange aandsvage ting hernede!

Når du starter op med grød/mos er det en god ide at starte med en ting i en uges tid og så tilføje nye smage stille og roligt, men når baby er vandt til det, så kan du veksle som du vil

Anmeld

22. april 2013

mor88

Når min datter startede med at spise, lavede jeg nogle forskellige retter til hende. Først den ene i 3-5 dage, derefter en ny i 3-5 dage osv. Majsgrød, hirsegrød og risgrød er godt at starte med, da det ikke er så hårdt for maven. Så kan du evt toppe det med en teskefuld kogte blendede svesker, lidt kogt pære el. lign. bløde frugter.

Til aftensmad kan du starte ud med at give kogte kartofler og kogt gulerod-blomkål-brokkoli, som du blender.

Der skal tilsættes en teskefuld fedtstof til al mad, og lidt mææk.

Hvis du googler bogen "mad til spædbørn og småbørn - fra skemad til familiemad", som fødevarestyrelsen udgiver, finder du god vejledning og opskrifter i den bog 

Held og lykke med det hele, den første tid med skemad kan være rigtig udfordrende, men samtidig meget sjov og spændende 

til dig

Anmeld

22. april 2013

mor88

AnneMaria skriver:

er i tvivl om noget..

giver dig lige linket til bogen 

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Publikationer/Alle%20publikationer/2012200.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.